У наш нелегкий вік глобалізації та гіперкомунікації, коли, здається, навіть найбільш консервативні корпорації починають розуміти важливість орієнтації на користувача, дуже дивно натрапляти на Інтернет-проекти, які всім своїм виглядом сигналізують: «Не заходьте сюди! Тут вам не раді!» Сьогодні мені хотілося б поговорити, чому деякі автори та власники сайтів (а йдеться зазвичай про ресурси, не розбещені гіпервідвідуваністю) не хочуть зробити нічого, щоб залучити читача. А часто (свідомо чи ні) докладають усіх зусиль, щоб назавжди відбити у поодинокого відвідувача бажання заходити на сайт.
Поговоримо про феномен премодерації!
Той факт, що у вашому блоговому двигуні існує можливість премодерації коментарів, ще не є причиною до її використання!!! Досвід показує що премодерацією зазвичай «страждають» не ті автори, чиї блоги заледве стримують величезні потоки відвідувачів, а значить – і (не завжди схвальних, не завжди чемних) коментарів від них, а радше щоденники куди менш відомих блогерів. В середньому вони отримують один коментар на день, але вважають за святе поставити його на попередню перевірку. Але найгірше те, що таких людей доволі багато в українській блогосфері. А саме їй, як ніякій іншій, замість того, щоб відлякувати потенційних відвідувачів, слід було б потурбуватися про їх залучення.
Впізнали у цій поведінці себе? Тоді гайда змінювати налаштування правил коментування у блозі! Втім, якщо Вашою метою є позбутися тих нечисленних відвідувачів, які з невідомих причин таки проявляють активність на вашому блозі – тоді нехай все залишається, як є! Для надійності можете додати обов’язкову реєстрацію на сайті (бажано – із заповненням трьох-чотирьох сторінок анкетних даних). Тоді вас точно ніхто не коментуватиме. А окрім того ходять чутки, що встановлення обов’язкової реєстрації для відвідувачів може допомогти хакерам «зламати» ваш блог.
Я веду лише до того, що негативних наслідків від премодерації коментарів на вашому сайті буде набагато більше, ніж позитивних зрушень від її впровадження. Відверто кажучи, я взагалі не можу відшукати для себе адекватних причин, через які блогери мали б моральне право вдаватися до премодерації. Якщо ними рухає страх (бо іншого обґрунтування я не знаходжу) – то від нього слід якомога швидше позбавлятися.
Адже:
- Премодерація вповільнює спілкування між блогерами (а іноді – безпосередньо шкодить йому)! Уявіть ситуацію: Цікавий пост у вашому блозі викликав резонансну дискусію, у якій окрім вас бере участь ще кілька десятків читачів. Новий коментар з’являється кожні п’ять хвилин. Але варто вам, як авторові блогу, покинути своє «робоче місце» як дискусія миттєво вщухне. У кращому випадку вона знову відновиться, коли ви підтвердите публікацію останніх коментарів. У гіршому випадку – вона згасне через ваше надмірне бажання все тримати під контролем. Читачі просто махнуть на неї рукою.
- Премодерація – це вияв неповаги до читачів. Встановлюючи коментарі на премодерацію, ви тим самим ніби підозрюєте ні в чому не винних читачів у «злочинності». Тим самим ви ігноруєте загальноприйняту презумпцію невинності. Чи не правильніше карати за порушення. Не змушувати всіх ваших клієнтів (бо ким, як не клієнтом є читач) чекати модерації, а банити справжніх порушників?
- Премодерація – ознака слабкості. Повірте, яким би шкідливим не виявився зловмисний коментар – він нашкодить радше власному авторові, ніж вашому блогові. Читачі – не невігласи. Вони також мають голову на плечах і не зважають на «бруд» який хтось намагається вилити вам на голову. Тоді як занадто ревне ваше прагнення захиститися від кривдника, може бути сприйняте як невпевненість у власних силах.
- Премодерація не врятує Вас від потреби фільтрувати спам! Блогери, які обґрунтовують премодерацію потребою боротися зі спамом – не щирі. По-перше, застосовуючи саме премодерацію вони не позбавляють себе від необхідності фільтрувати та видаляти спам-повідомлення (а тобто – не зменшують для себе кількість зайвої роботи), а по-друге, існує безліч плагінів та програмних методів боротьби із цим безперечно шкідливим явищем.
Вище наведені лише найбільш очевидні недоліки премодерації як явища. Переконаний – їх набагато більше. Та думаю, навіть цих буде цілком достатньо, щоб блогери, які до сих пір використовують премодерацію у своїх щоденниках, переглянули свій підхід.
Одноразова модерація (по принципу: перший коментар модерується, наступні – пропускаються без перевірки), хоч і компроміс – все ж не панацея. Якщо новий відвідувач «смітить» у коментарях – краще просто видалити його репліку і надалі забанити,.. ніж спершу забанити, завчасно підозрюючи у «злочині», а потім, перевіривши «на лояльність», пропустити.
Ну і на останок… Існує декілька українських блогерів, з чиїми творіннями я познайомився ще рік чи й два назад. Існують люди, які роблять величезний внесок у розвиток української блогосфери (за що їм честь і щира дяка). Але при всьому цьому я з подивом дивлюся на напис «Моя хата не для MS Internet Explorer» і не можу зрозуміти – яку мету переслідував автор, встановлюючи його. Невже це спосіб зменшити кількість відвідувачів? Добре, хоч у ЖЖ дали змогу почитати!
І це у жодному разі не наїзд! До блогера, про якого тут йдеться (хто знає – той знає), я завжди ставився із особливою повагою, яку він заслужив своїми численними проектами в українському секторі всесвітньої мережі…
Просто намагаюся зрозуміти логіку…

Коментарів: 12
Лютий 6th, 2008 @20:43
Премодерація - це якраз сила! Просто використовувати її треба із вмінням…
В мене вона стоїть для трекбеків
Крім того стоїть спам модуль, що на основі лише власних налаштувань розпізнає проблеми і або додає повідомлення, або кидає в unpublish
А писати такі різкі повідомлення - це явна ознака слабкості.. Повір….
Лютий 6th, 2008 @20:59
Блогери, які обґрунтовують премодерацію потребою боротися зі спамом – не щирі.
1 - Обгрунтуй! Бо те, що ти написав по перше і по друге - не стосується репліки…
************
2 - Хто Знає? Хто такий той Той? Хоче людина боротись з інтернет експлорером - яка тобі різниця?
Лютий 6th, 2008 @21:01
Нелегку ти собі вибрав нішу - аналіз чужих робіт… Для цього треба бути безпристрастним, не вдаватись в дрібниці і бути лояльним бо будь-якої сторони… Якщо не будеш виконувати таких умов - ніхто не буде читати твої “графіті”
Лютий 6th, 2008 @22:20
Про українську блогосферу часто говорять, що вона є радше зібранням окремих блогів, ніж повноцінною блогосферою. Це відбувається вочевидь тому, що більшість блогерів або зосереджені на собі, або мешкають у певному закритому просторі. Метою даного блогу є насамперед залучити до дискусії. Інтернет - це не та сфера, у якій хтось може претендувати на істину в останній інстанції. Тому мої пости - це тільки інформація для роздумів. Для дискусії, якщо хочеш…
Я не заперечую потребу модерації. Але у випадку з коментарями, ІМХО, нехай це краще буде пост-, а не пре-модерація… Якщо йдеться про трекбеки - можливо, в цьому випадку дійсно варто вдатися до премодерації. В розумних межах це має право на існування - але наслідком не повинно стати вповільнення спілкування у коментарях.
Зі спамом краще боротися спеціалізованими плагінами, ніж методами премодерації.
І в мене на думці у жодному разі не було бажання ображати чужі роботи. Саме тому я і не називаю імен. Якщо забажають, блогери, про яких йдеться, самі дадуть про себе знати.
Сподіваюся, я відповів на всі запитання у трьох твоїх коментарях, які, на жаль, звучать як закиди.
Все, сказане вище - на правах ІМХО. Конструктивна дискусія - вітається.
P.S.: Якщо ти не проти такої форми спілкування, можливо обміняємося аськами. Хотілося б поспілкуватися у більш активному режимі, і при цьому - не офтопити у коментарях. Мої контакти вказані .
Лютий 7th, 2008 @8:45
Не лише один Той вирішив не підтримувати ІЕ і в цьому немає нічого дивного. ІЕ це каліка, а не браузер і верстка під нього займає 80% часу від верстки під всі основні браузери. Чому потрібно підтримувати те що поганно працює? Чому не зробити радикальний крок спробувати змінити ситуацію накраще?
Лютий 7th, 2008 @9:13
Не сперечатимусь - “війна” з ІЕ (якщо тільки це основна мета існування сайту)виправдовує таке його оформлення. Все ж, цікаво дізнатися статистику. Скільки нових користувачів, які вперше прийшли на сайт і користувалися ІЕ, поставили собі інший браузер, щоб отримати доступ до сторінки? Думаю, якщо такі й знайшлися - то їх були одиниці.
Але навіть такий радикальний крок навряд чи здатен докорінно змінити ситуацію. От якби Мозіла входила у набір стандартних програм Windows… Тут йдеться знову ж таки про ту багатостраждальну орієнтацію на клієнта. Бо користуються кількома браузерами переважно програмісти та дизайнери (люди, для яких інформаційні технології є їхньою першою чи другою роботою). А прості користувачі не перевтомлюють (та вони й не зобов”язані) себе налаштуванням додаткових браузерів. З їхньої точки зору, це завдання розробників - зробити так “щоб все працювало”. І якщо ми говоримо про орієнтацію на клієнта - то вони праві.
Лютий 7th, 2008 @11:04
В офтоп: Між іншим. Опера давно подала позов на Майкрософт за те, що та розповсюджує ІЕ в комплекті з мастадаєм.
Лютий 7th, 2008 @11:10
Кожен автор вирішує для себе, що йому головне - висока відвідуваність і активний фідбек, чи помірна кількість постійних читачів і повна відповідність блога цінностям його автора.
Так, премодерація гальмує дискусію, тут я згоден. В мене звичайна модерація, і я не думаю, що колись її відміню. Але особисто в мене немає перед собою мети привернути максимум користувачів.
Щодо ІЕ - згідний з enej-ем, але сам на такий рішучий радикальний крок наразі не зважився, бо проблем із підтримкою стилів в мене немає.
Лютий 7th, 2008 @14:39
>>>Кожен автор вирішує для себе, що йому головне - висока відвідуваність і активний фідбек, чи помірна кількість постійних читачів і повна відповідність блога цінностям його автора.
З цим складно сперечатися! Але все ж хотілося, щоб в українському блогопросторі з”являлося все більше та більше тих людей для яких висока відвідуваність і активний фідбек поєднувалася із повною відповідністю блогу цінностям його автора!
Народ!!! Прагнення залучити до свого ресурсу якомога більше відвідувачів - це не злочин. Як не злочин і бажання отримати від своєї діяльності прибуток. Злочин - якщо заради досягнення цих двох цілей автор починає жертвувати своїми цінностями.
І я ще раз повторюся - приклад блогу, який не працює через ІЕ - це НЕ наїзд на автора! Якщо мета блогу - боротьба із ІЕ, тоді автор робить все правильно. Той приклад був наведений лише для унаочнення дій, які можуть призводити до зниження кількості відвідувачів. Це вибір власника блогу. Це не добре і не погано.
to GED: про позов Опери не знав. Приємно про це чути. Сподіваюся, це хоч якось вплине на Майкрософт… Якщо не включенням до пакету Windows браузерів із лінійки Mozilla, то хоча б підвищенням уваги Віндовського ІЕ до загальноприйнятих стандартів.
Лютий 9th, 2008 @18:30
Опера таких позовів вже кілька подавала, однак вони нічого на жаль не дали.
І взагалі, тема браузерів - це окреме питання. Думаю, в тому випадку було б краще не “копати” ІЕ-користувачів, а детально їм повідомити, чим їх браузер такий нехороший.
Наприклад, за допомогою
Лютий 9th, 2008 @18:35
Згоден на всі 100%! При цьому вебмайстри зазвичай змушені користуватися всіма доступними браузерами (їм же потрібно, щоб сайт виглядав пристойно у кожному). А от пересічні користувачі, які іноді не знають, як мережу налаштувати (а таких в Інтернеті, мабуть, більшість) не стануть “заморочуватись” із браузерами. Вони використають те, що є. І в такому випадку саме намагання пояснити, про яке говорить Hellveen, може стати у нагоді.
Пінгбеки & Трекбеки
Додати коментар