В середовищі блогерів існує переконання, що всі блоги можна умовно розділити на «професійні» та «особисті». Дехто навіть дотримується радикальної думки, що особисті щоденники – це не блоги, і навпаки.
Насправді ж, заглиблюючись у класифікацію блогів, можна досягнути куди більшої точності та різноманітності. Можливо, така класифікація стане у нагоді тим людям, які розмірковують над створенням власного ресурсу, але поки що не знають, у який «жанр» податися. Пропоную вам власне бачення типології блогів за тематикою (чи, повторюючи назву статті – типоблогію):
- Особисті щоденники. Мабуть, найбільш розповсюджений різновид блогів не лише в уанеті, але й всій блогосфері. Характерний особистою подачею матеріалу. Автор розповідає про події зі свого життя, ділиться враженнями та власними спостереженнями. Іноді, якщо це дозволяє двигун, їх закривають від «чужого ока», залишаючи видимим тільки для «френдів».
- Тематичні блоги. Блоги, які дотримуються певної тематики. Наприклад, розповідають про те, як вирощувати австралійських тушканчиків у суворих умовах Української зими. Характеризуються дотриманням обраної тематики. Інакше потрапляють до категорії змішаних блогів.
- Професійні блоги. Від тематичних відрізняються характером подачі інформації. Якщо у попередньому варіанті основою блогу є тема (автор дотримуватиметься обраної лінії, навіть якщо не зовсім компетентний у певних питаннях) то у професійних блогах це неможливо. Автор – експерт. І він доводитиме це всіма можливими способами.
- Корпоративні блоги. Популярний у світовий і рідкісний в українській блогосфері різновид. Блоги компаній, які не на словах, а на ділі доводять – що вони хочуть бути частиною суспільства і хочуть з ним (суспільством) активно спілкуватися. На жаль, часто дуже строго модеруються і цензуруються, що суттєво знижує їхню цінність, як блогів. Хоча є приємні винятки. Блог Google, наприклад, чи Starbucks.
- Блоги журналістів. Для журналістів блоги – це додаткова можливість підвищити свій професійний авторитет і попрактикувати «перо». Часто існують у вигляді «блогів ЗМІ». Хоча трапляються й винятки, на зразок, блогів журналістів у ЖЖ.
- Блоги Гуру. Блоги гуру – це різновид професійних блогів від людей, які вже набули певного авторитету у своїй сфері діяльності. Зазвичай, такі блоги не страждають від нестачі відвідувачів. Кожен прагне вступити у дискусію з «гуру» чи залишити на його блозі свій коментар.
- Бомжеблоги. Феномен, з яким я вперше зіткнувся у рунеті, хоча не виключено, що англомовний сектор на нього також страждає. Бомжеблоги – це блоги людей, які створили свій ресурс, щоб досягнути певної матеріальної цілі (у більшості випадків такою ціллю виступає купівля житла – звідки й назва). У подібних блогах зазвичай йдеться про чесні і не дуже способи заробітку в Інтернет. А щомісяця вони підводять підсумки – скільки грошей і звідки до них надійшло. У переважній більшості – доволі жалюгідне видовище.
- Змішані блоги… Вчора був пост про п’янку – сьогодні про методи розрахунку ВВП. Вчора – про те, скільки приніс блог у минулому місяці – сьогодні про останні політичні новини. Це і є приклад змішаних блогів. І можна майже зі впевненістю стверджувати, що кожен блог до тієї чи іншої міри є змішаним. Питання тільки, до якого із попередніх восьми різновидів він ближчий.
Ось це, поки що, і все. Переконаний, що якісь із різновидів я точно не вказав. Тому запрошую всіх до коментарів. Можливо ви знаєте інші різновиди блогів… Тоді діліться!
А ось і ще один (кумедний) варіант класифікації блогів 😉 Просто для підняття настрою!
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)