«Справжній конкурент пивовара не інший пивовар, а продавець морозива»
Сіріл Л. Паркінсон
У коментарях до різних статей у різних блогах, а також у відповідях на коментарі цього блогу, я неодноразово згадував, що у блогосфері конкуренції не існує. Настав час пояснити свою точку зору, яка, на перший погляд, може видатися дещо дивною. Такий-собі філософський пост напередодні вихідних…
Пам’ятаєте фільм «Ключ від всіх дверей»? В ньому йшлося про молоду дівчину, яку найняли доглядати за похилого віку парою – чоловіком та дружиною. Але в один «прекрасний» момент, дівчина виявила, що навколо неї відбуваються дивні (і жахливі) речі. Стара хазяйка намагалася втягнути свою доглядальницю в страшний ритуал обміну тілами. Таким чином вона сподівалася отримати нове тіло і продовжити своє безсмертне існування. А дівчина, як це й буває у містичних триллерах – мусила загинути. Але було одне але…
Для того, щоб ритуал відбувся – жертва (тобто молода дівчина) повинна була повірити у реальність магії. Адже тільки людина, яка вірить у містику, може стати об’єктом прокляття. Прагматизм же нищить потойбічні сили у зародку. Тому протягом цілого фільму стара намагалася всіма правдами і неправдами переконати доглядальницю у реальності чаклунства, заклять, магії…
Мені подобаються останні слова відьми, якій таки вдалося втілити свій жорстокий план, і вона відібрала тіло у своєї служниці: «Мабуть скоро ми загинемо. Адже нам стає дедалі складніше переконувати людей у реальності магії»…
Конкуренція – це щось на зразок чаклунства з фільму «Ключ від всіх дверей». Ті люди, які вірять у неї (а комусь же це вигідно) – потерпають від «воєн за місце під сонцем». А ті, хто не вірить – живуть у світі, де успіху досягає кожен. І це твердження набуває особливої ваги у сфері Інтернет. Сфері – де кожен автор, дизайнер, програміст чи просто користувач отримає набагато більше, якщо скористається синергійними можливостями партнерства.
Чому ж у блогосфері не може існувати конкуренції?
Звісно, компаніям та аналітикам, студентам та аспірантам, спеціалістам з маркетингу і рекламним агенціям тема конкуренції приносить хліб, масло та ковбасу. І це при абсолютній відсутності відповідальності. Адже неуспіх продажу завжди можна звалити на конкурентів та їх хитрі дії. Та чи не є по суті конкуренція ще одним міфом, який нам продають, тільки щоб ми з радістю розставалися зі своїми грошима?
Якщо подивитися з точки зору виробника – то конкуренція дійсно існує. Адже немає виробників, які б створювали щось унікальне. Є багато компаній, які виробляють автомобілі, літаки, одяг, їжу, ліки, телефони… і т. д. і т. п.. А оскільки кожен рік на автомобілі, літаки, одяг, їжу, ліки, телефони люди витрачають певні кошти – то можна дізнатися про частку своєї компанії у загальному «казані». Можна дізнатися, скільки всього існує компаній, можна дізнатися, що пропонує користувачеві кожна з них. Словом, багато чого можна дізнатися. Тільки це все рівно не має жодного сенсу. Тому що як тільки Ви побачили конкурента – Ви уже програли. Ви уже другі. І не тому, що ви більші або менші, а тому, що дивитесь на когось, порівнюєте себе з кимось. Ви уже залежні. Ви граєте на чужому полі – на полі продукту (послуги) того, кого Ви назвали конкурентом. Адже було сказано – не створи собі кумира.
Все що, сказано вище, стосується реальних світових компаній, які займаються виробництвом споживчих продуктів. Лише подумайте: ці компанії по суті займаються однаковою діяльністю – і все рівно між ними не виникає конкуренції.
Тоді що вже говорити про блогосферу – середовище, де кожен автор – це унікальна особистість, яка створює унікальний контент!?? (якщо тільки не йдеться про так-звані сплоги, які існують за рахунок 100-відсоткового копіювання чужого контенту).
Коли я знаходжу у Інтернеті новий блог, який тим чи іншим чином дотикається до моїх інтересів – я щиро радію. І навіть не уявляю, як можна відчувати щось інше крім особливої радості! Адже ще одна людина вирішила поділитися своїми унікальними думками – поділитися своїми знахідками і своєю сутністю. А значить – з’явився ще один шанс для самовдосконалення та розвитку свого ресурсу. Використаємо ми його, чи ні – залежить тільки від нас.
Ведення блогів – заняття глибоко індивідуальне. Навіть якщо двоє людей, які читають одні і ті ж самі джерела та цікавляться однаковою тематикою напишуть замітку про одну й ту ж подію – це буде дві абсолютно різних статті. Саме в цьому й полягає вся привабливість блогосфери. Саме тому, кожного нового блогера я розглядаю як ще один шанс для дуже плідної і взаємокорисної співпраці. Навіть якщо він пише про ті самі речі, про які пишу я! ОСОБЛИВО, якщо він пише про ті самі речі.
Коли обираєте нішу для блогу, насамперед задумайтесь, чим би ви хотіли займатися (про що хотіли б писати?) понад усе на світі. Якщо перед вами виникла яскрава картинка – дійте! І байдуже, скільки людей займаються тим самим. Адже йдеться не про них – йдеться про вас і про ваші мрії. Ви не зможете досягнути успіху, якщо оберете нішу за принципом «де вільно?» або «що сьогодні купується?». І навпаки, ви досягнете успіху навіть у найменш привабливій (з точки зору ринку) та найбільш занятій (з точки зору «конкурентів») ніші, якщо це мрія всього вашого життя і ви готові працювати не покладаючи рук.
Можливо ви захочете скористатись простим, але дієвим принципом: Вбачайте у кожній людині, яка займається подібною до вашої діяльністю, потенційного партнера і колегу. Забудьте про конкуренцію. І якщо при цьому ви навчитесь приносити реальну користь своїм клієнтам – тоді успіх вам забезпечений!
Наостанок (щось сьогодні на мене натхнення найшло) я розміщу короткий переклад статті про конкуренцію від блогера Сергія Жуковського (оригінал російською мовою):
Мені здається, що всі ці казки про конкурентів – це великий роздутий міф. Чому до сих пір ціни на нафту такі велетенські? Якщо конкуренція висока – то чому ніхто не знижує ціни, щоб «вирвати» ринок? Чому ціни на електроніку такі великі? Виробників чіпів – десятки, а електроніка коштує набагато дорожче собівартості.
Все просто. Конкуренція існує тільки в найнижчих нішах бізнесу. Де одинаки гризуться за кожну гривню (в оригіналі – рубль, переклад – авторський). Зайдіть на будь-який фрилансерський сайт – і побачите конкуренцію.
Там, де в бізнес грають по-дорослому – конкуренції немає. Там є тільки співробітництво та партнерство. Якщо відчути цю просту істину – можна досягнути куди вищих результатів, ніж якщо «грати» самостійно. Яким би класним бізнес-гравцем Ви не були, Вам не виграти самостійно.
А ви вже знайшли ту людину, яка могла б стати вашим хорошим партнером?
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)