В Україні феномен блогосфери тільки зароджується. У світі – він уже живе і процвітає. Світові блогери іноді досягають такої популярності, що легко можуть потягатися із видатними політиками та зірками шоу-бізнесу. Хоча, як виявляється, найбільш просунуті політики та зірки шоу-бізнесу самі стають блогерами.
Сьогодні вашій увазі пропонується топ-10 найбільш впливових блогерів, обраних газетою Observer 9 березня цього року. Якщо цікаво – знайдете і повний перелік «Топ-50 найбільш впливових блогів» англійською мовою та переклад російською мовою. На жаль, критерії відбору блогів до цього переліку автори вирішили залишити при собі.
Отож, почнімо:
- The Huffington Post. Як стверджують автори рейтингу, історія політичного блогінгу умовно розділена на два періоди: до Гафінтон (Huffington) та після неї. Аріанна Гафінтон (Arianna Huffington) – видатна американська журналістка. Huffington Post – найпопулярніший американський політичний блог.
- Boing Boing. Рік створення – 2000. Блог суттєво вплинув на стиль та ідіоматику блогінгу. Вільний від державного та корпоративного контролю.
- Techcrunch. Рік створення – 2005. Блог про старт-аперський бізнес у Кремнієвій долині став одним із найвпливовіших ресурсів в індустрії технологій. Засновник, Майкл Арінгтон, працював юристом та підприємцем. Пізніше він вирішив, що писати про нові компанії куди більш вигідно, ніж відкривати їх. В рейтингу пошукової системи Technorati блог Techcrunch знаходиться на третьому місці. Журнал Business Week назвав Арінгтона одним із 25 найвпливовіших людей Інтернету.
- Kottke. Дизайнер Джексон Котке (Jason Kottke) – піонер «першої хвилі» в блогінгу. Котке належить до блогерів старої школи. Його блог – це колекція посилань на вебсайти та статті. Його улюблені теми – кіно, наука, графічний дизайн та спорт. Він уникає політики.
- Dooce. Рік створення – 2001. Автор – Гізер Армстронг (Heather Armstrong). Це один з перших блогів, коли співробітник був звільнений за те, що писав про свою роботу. Інцидент викликав колосальний суспільний резонанс. Саме таким чином виникло стійке словосполучення to be dooced – «бути звільненим в результаті роботи над особистим вебсайтом». Чесність Армстронг додала їй популярності, адже блогер писала про роботу, сім’ю, післяродову депресію, материнство, собак та про мормонське виховання. Її відвертість була винагороджена. З 2005-го року прибуток від блогу дозволяє їй утримувати сім’ю.
- Perezhilton. Рік створення – 2005. Вгадайте, хто автор?… А ОСЬ І НЕ ПРАВИЛЬНО! Автор блогу – Маріо Лавандейра. Блог має славу найбільш ненависного сайту голлівудських чуток. 29-річний Маріо відомий своїми шедеврами про наркотики, фото папараці та зустрічах знаменитостей. В день арешту Ліндсей Лохан за водіння у нетверезому стані М. Лавандейра розмістив 60 фотознімків і 8 мільйонів відвідувачів переглянули їх.
- Talking points memo. Рік створення – 2000. Автор – Джошуа М. Маршал, редактор журналу. 8 років потому блог Talking Points Memo (і ще трьох партнерів) кожного дня відвідує понад 400 тисяч людей у Нью-Йорку. Тема – політичні скандали та секрети. Джошуа вважає, що матеріал, який публікується у блозі, набагато більш чесний, ніж на передовицях відомих газет. Але на його думку, обидва види журналістики повинні існувати. Більше того – вони повинні співіснувати.
- Icanhascheezburger. Рік створення – 2007!!! Автор Ерік Накагава побачив в Інтернеті фото хитрого кота з написом «Я можна мати чізбургер?» (’I Can Has A Cheezburger?’). Накагава надіслав фото товаришу (відомому сьогодні під іменем Tofuburger). Так, дуріючи, вони створили вебсайт, на якому було тільки одне фото того самого кота. Пізніше цей сайт перетворився в один із найпопулярніших блогів світу.
- Beppe Grillo. Автор – Біп Грілло (Beppe Grillo) – популярного італійського коміка та політичного коментатора. Блог Біпа Грілло – один із найбільш відвідуваних в світі блогів. Автор висміює корупцію та фінансові скандали. Є персоною нон-грата на державному телебаченні.
- Gawker. Рік створення – 2002. Автор – журналіст Нік Дентон (Nick Denton). Нью-Йоркський блог чуток та коментарів про ЗМІ-індустрію. Сьогодні відвідуваність – 11 млн. людей на місяць. Нещодавно відвідуваність була всього 8 млн. Різке підвищення пояснюється розміщенням відеоролику «Indoctrination Video» за участю Тома Круза.
Як бачимо до першої десятки (скажу по секрету – і п’ятдесятки) найвпливовіших блогів за версією газети Observer потрапили здебільшого люди, які й без блогів непогано себе почували. Втім, оскільки реальних щоденників знаменитостей у цьому переліку по-справжньому мало – надія є.
Відверто кажучи, я щиро здивувався, що майже не побачив у цьому переліку відомих мені блогів. Втім, на відміну від середньостатистичного користувача всесвітньої мережі, я мало читаю про політику і чутки. Можливо, причина саме в цьому.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)