Автор фотографії: stefg Як думаєте, чи можливо «вбити» цікаву і корисну інформацію «вбогим» викладенням? Можете навіть не сумніватися – МОЖЛИВО! Більше того, у мене іноді складається враження, що стиль блогера частенько має навіть більше значення, ніж зміст статті.
Як писати захопливо? Як писати цікаво? Чи звертали ви увагу, що навіть найбанальнішу істину можна описати так, що вона видаватиметься справжнісіньким прозрінням? І навпаки, використовуючи нудний та нецікавий стиль, можна вбити бажання дочитати до кінця навіть найцікавіший факт.
Як писати легко?
Легко писати тоді, коли ви пишете те, про що думаєте і так, як думаєте! Тому насамперед не завадить навчитись мислити послідовно, без зайвих слів. Мені неодноразово траплялися автори, чиїм найстрашнішим ворогом була абстрактність. Вони начебто й намагалися донести якусь думку до своїх читачів, але робили це настільки незграбно, що й самі не зрозуміли б свого тексту, якби їм довелося його перечитувати.
Ця проблема притаманна багатьом авторам. Її причини прості і зрозумілі. Пишучи статтю до блогу, ми зазвичай «не бачимо» конкретного адресата. Натомість, звертаємося до якогось віртуального «читача». Але хто він, цей читач? Що хоче знайти? Навіщо прийшов до блогу?
Один зі способів уникнути цієї проблеми: уявити, що пишучи статтю, ви насправді складаєте лист до товариша! Тоді ваші думки будуть зрозумілими. Адже при такому підході не буде ніяких віртуальних адресатів. Ви пишете для конкретної людини. А ваш читач не хто інший – як конкретна людина.
А ось ще декілька простих порад, які допожуть писати легко:
- Не захоплюйтесь довгими складнопідрядними реченнями. Наприклад, такими: «Йдучи додому, нами було вирішено, що якби дощ, або злива, чи блискавки били в землю і від цього струм, здавалося б, пробирався по воді від хмарин до трави, то насправді ми ніколи б не могли знайти зворотної дороги, бо, як говориться, або пан або пропав, але саме тому ми вирішили зробити привал, тоді як планували йти всю ніч…» От бачите! Нісенітниця виходить! Ні уму ні серцю…
- Спробуйте «погратися» із темпом вашого письма. Чергуйте довгі та короткі речення. Якщо потрібно – використовуйте речення середнього розміру. Головне, щоб відвідувач не заснув, читаючи вашу статтю. Але знову ж таки – не захоплюйтесь. Якщо намагатиметесь робити це спеціально – навряд чи вийде щось хороше.
- Намагайтесь не писати речень, в простоті, зрозумілості та орфографічній правильності яких сумніваєтесь. Логіка – в першу чергу! Зрадите логічній структурі речення – зрадите читачам. Люди читають вас не заради красномовства, а заради змісту. Відтак стиль – це не самоціль, а інструмент роботи із контентом, який допомагає зробити його зрозумілішим та легшим для сприйняття.
- Не забувайте про стилістику! Знаєте, що таке повтори? Так ось – уникайте їх. І якщо ваших читачів вже «нудить» від постійних повторів – значить у вас із цим проблеми. Навіть якщо ви пишете від першої особи, намагайтесь не вживати «я» по багато разів у кожному реченні. (Це правило не стосується значеннєвих повторів. І якщо ви хочете наголосити на певній ідеї – можете повторити її скільки завгодно разів. Головне – щоб не одними й тими ж словами).
Пам’ятайте, мета статті – не приховати зміст, а навпаки – донести його до читача. Не змушуйте відвідувачів із силою «вигризати» краплинки здорового глузду із ваших опусів! Краще дайте їх на тарілочці з блакитним обідцем. І тоді ваш ресурс стане для них тим місцем, де можна не лише отримати корисну інформацію, але й чудово провести час.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Напиши список з 30 статтей, що заслуговують уваги до прочитання в контексті власного блогу… | my.ukrweb.info УКРВЕБ ІТ веблог | 2009-04-16 | rel | 560 | uk ()
Pingback:Продуктивність у блогінгу: Від мрій до цілей та звичок | Українська блогосфера ()