Виявляється, у блогерів також бувають шкідливі звички. Як і в особистому житті, від них краще позбавлятися. Що це за звички і як з ними боротися, розповідає Стівен Снел (Steven Snell), один з авторів блогу DailyBlogTips. Не знаю, як у вас, але у мене при перечитуванні статті виникло враження, неначе дивлюся у дзеркало. Саме тому я вирішив перекласти декілька найбільш розповсюджених „шкідливих звичок” і розмістити їх на „Українській блогосфері”. Сподіваюся, ця інформація виявиться корисною.
Одержимість кількістю підписників
У чому суть
Кількість підписників до блогу один з першочергових критеріїв його успішності, впливовості та популярності. Як наслідок – більшість із нас зосереджують всі свої сили та енергію на здобутті нових підписників. Показник Feedburner-a для деяких з них перетворюється на самоціль.
І хоча створення потужної бази підписників важливе для кожного блогу – надмірний фокус на кількості радше зашкодить, ніж стане корисним для вашого ресурсу. Передусім слід пам’ятати, що ви не можете змусити людину підписатися на ваш блог. По-друге, як і в тому анекдоті про йогурти, далеко не всі підписними однаково корисні. А значить, лояльні читачі принесуть вам куди більше користі, ніж ті люди, які внесуть адресу вашого фіду до свого рідера, але насправді так і не прочитають жодного написаного вами слова. Зрештою, переймаючись наповненням бази підписників, ви можете приймати не завжди логічні рішення. Мені неодноразово траплялися блоги, наприкінці кожного запису у яких було запрошення підписатися до RSS-фіду. Можливо, я чогось не розумію, але невже ви справді думаєте, що ваші читачі настільки відстали від життя, що й самі не знайдуть, як підписатися до оновлень блогу, якщо зміст статей буде для них цікавим? Особливо ж мене „радує” коли подібні „запрошення” віддаються до RSS.
Як позбутися звички
Замість того, щоб фокусуватись на лічильнику – сфокусуйтесь на створенні бази активних і лояльних читачів, які й стануть рушієм для зростання та розвитку вашого блогу. Повірте, існує безліч інших показників, які свідчать про вашу успішність красномовніше, ніж лічильник Feedburner-а. Якщо ж кількість підписників на даний момент – ваш єдиний критерій успішності – спробуйте виробити інші цілі і зосередитись на їх досягненні. Наприклад, кількість активних коментаторів, кількість користувачів, які посилаються на вас із власних щоденників, тощо…
Нав’язливе бажання постійно перевіряти статистику
У чому суть
Перевірка статистики трафіку може викликати не меншу залежність, ніж спостереження за лічильником Feedburner-a. Але якщо останній оновлюється один раз на добу, то статистика трафіку оновлюється у режимі реального часу. А значить спостерігати за нею можна постійно. Корисні інструменти веб-аналітики, на зразок Google Analytics можуть перетворитися на справжній «нічний жах», якщо ви проводитимете весь свій вільний час, перевіряючи джерела трафіку та визначаючи найбільш популярні сторінки на своєму блозі. Помисліть самі… чи дійсно вам необхідно перевіряти статистику свого блогу кожну годину? А може ви думаєте, що постійна перевірка якимось чином вплине на результати?
Як позбутися звички
Встановіть конкретний час для перевірки статистики і не «лізьте» в аналітику частіше. Це може бути один раз на тиждень або, в крайньому разі, один раз на день. Але аж ніяк не частіше. Глибинний же аналіз статистики варто проводити не частіше, ніж один раз на місяць. Це допоможе зберегти ваш дорогоцінний час для виконання більш важливих завдань. Ну, якщо ви вже не можете втриматися, щоб перевірити власну статистику – пообіцяйте собі, що витрачатимете за один захід не більше десяти секунд. Цього часу цілком вистачить, щоб визначити, як змінилися ваші показники.
Полювання за соціальним трафіком
У чому суть
Соціальні медіа відкривають перед блогерами нові можливості для залучення трафіку. Втім – вони можуть також стати причиною залежності. Особливо – Digg та інші англомовні відповідники. Варто відзначити, що користь від українських соціальних медіа на зразок Блогосвіт чи Chuv, набагато нижча. Але й вони, при правильному підході, можуть принести певний трафік. Головне – не захоплюватися.
Як позбутися звички
Публікуйте на подібних сайтах лише найкращі свої статті та замітки. Не намагайтеся «протиснути» до них кожен свій запис – інакше не отримаєте жодної користі. Натомість, зосередьтесь на розкрутці найкращих робіт і ви маєте всі шанси отримати максимальну кількість так званого «соціального трафіку», ради якого все й робиться.
RSS-фід
У чому суть
Скільки часу ви витрачаєте на читання свого RSS-рідера? Яка кількість із прочитаної вами інформації виявляється корисною в кінцевому рахунку? Зверніть увагу – я не стверджую, що кількість фідів у вашому рідері повинна бути. Навпаки, на мою думку, кількість блогів, за якими ви стежите, може бути скільки-завгодно великою. Головне – щоб вони дійсно приносили вам користь! Якщо ж читання стрічки рідера перетворюється на самоціль, яка, до того ж «з’їдає» весь ваш вільний час – тоді слід щось міняти.
Як позбутися звички
Єдина розумна порада – час від часу перевіряти список блогів у рідері на наявність зайвих фідів і позбавлятися від них. Про це я вже якось писав у одній із попередніх статей «Винятковість WANTED». Якщо ймовірність, що у блозі з’явиться корисна для вас інформація, майже відсутня – тоді немає сенсу радувати автора накрученим числом на його лічильнику. Цінуйте свій час – просто відпишіться.
Рейтинги
У чому суть
PageRank, Alexa rank, Technorati rank, Yandex blogs. Кожен з цих рейтингів допомагає простежити за вашим зростанням та часто виступає мотивацією для подальшої праці над розвитком ресурсу. Втім, як і у всіх попередніх випадках, не варто приділяти рейтингам занадто багато часу та зусиль. Вони на це просто не заслуговують. Окрім того рейтинги навряд чи можуть претендувати на об’єктиву оцінку вашої успішності.
Як позбутися звички
Важливість рейтингів для вашого блогу є нульовою до тих пір, поки ви самі не почнете вважати, що вони щось значать. Зосередьтесь на створенні виняткового контенту і рано чи пізно ви займете перші місця у рейтингах. Втім, це зовсім не означає, що вам постійно потрібно відстежувати свої показники у них.
Тож бажаю вам отримувати задоволення від процесу блогінгу і ніколи не ставати заручником шкідливих звичок.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Накрутка - чи потрібно? | G3D's blog v 1.3 ()