Це тільки мені одному здається, що деякі українські блогери, замість того, щоб усіма силами, цілеспрямовано розвивати тематичну ланку національної блогосфери, намагаються створити стереотип, нібито єдиною прийнятною формою існування блогу є особистий щоденник?
Друзі, ну не можна ж так!
Зрештою, саме кількість тематичних блогів є чи не найпоказовішим індикатором зрілості блогосфери. Бо зрозуміла річ, що з приходом та розвитком Інтернету, а разом з ним – безкоштовних блогосервісів на зразок ЖЖ, Live Internet тощо, розвиватиметься і багато в чому попсове бажання людей написати про себе, поділитися враженнями про «вчорашню вечірку», розповісти, як улюблена мамина кішечка порвала улюблений батьків светр… та ще багато чого подібного. Але хіба це блогосфера???
Признаюся, друзі, іноді мені буває відверто сумно, коли порівнюю українську блогосферу із досягненнями англомовної чи хоча б тієї ж російської. І не тому, що у останніх якісь особливі перспективи, якісь виняткові досягнення, якісь унікальні можливості… навіть не через кількість грошей, які крутяться у цих блогосферах. Вся справа у ставленні!
Чому сусіди наші молодші давно вже зрозуміли всю серйозність сфери, у якій працюють (хоч більшість із них з успіхом дотримується абсолютно несерйозного стилю)? Чому у них не викликає ні подиву, ні запитань потреба регулярного оновлення тематичного блогу (прочитайте хоча б останнє інтерв’ю з Дімком, тоді як у нас готовність багато працювати над розвитком блогу прирівнюється до прагнення «виключно заробітку» та нещирості намірів.
Чому, якщо людина пише, як вона ненавидить 9 травня, 8 березня і розповідає, як її дістала «ця політика» – то вона щира і взагалі – зразковий блогер; а якщо, боронь Боже, вона спробує написати щось по-справжньому корисне для потенційних відвідувачів – то вона нещира і «ворог нації».
Якщо так і далі піде, то скоро словосполучення «тематичний блогер» перетвориться на лайку. Пам’ятаєте, як в недалекому минулому вважалося лайкою слово «інтелігент»? Невже ті часи повертаються?
Навіщо я це все пишу?
Бо сумно усвідомлювати, що замість розвитку та цілеспрямованого руху вперед – ми часто збиваємось на манівці, сперечаючись про речі, про які взагалі не варто згадувати. Тільки відчувши бажання до змін і готовність БАГАТО і НАПОЛЕГЛИВО працювати – ми зможемо посприяти розвитку української блогосфери. Саме БАГАТО і саме НАПОЛЕГЛИВО. І ці слова не мають жодного негативного відтінку, як хтось міг би подумати!
P. S.: Насправді, я трішечки перебільшую, бо позитивні зрушення в українській ланці інтернету таки відчуваються. Наприклад, кількома днями раніше нарешті відкрився офіційний блог українских мінікемперів Minicamps.org.ua. Всіх, хто стежить за подіями в українскій блогосфері та й взагалі – інтернеті – запрошую підписатись.


Коментарів: 11
травня 19, 2008 @20:17
ні, не тільки тобі
травня 19, 2008 @20:28
радий, що у мене є однодумці!
травня 19, 2008 @22:06
І я з вами згоден:)
Дійсно, тематичні блоґи тре розвивати. Хоча й інші мають право на існування. Можливо, кількість тематичних блоґів залежна від кількості професіоналів цієї сфери, які хочуть писати саме українською? Адже тематичних блоґів російською мовою, які ведуть українці чимало. На мою думку, зараз просто підростає те покоління, яке буде публікуватись українською з власного бажання, але досвіду та професійних знань поки небагато. Отже, позитиві зрушення є і будуть ще інтенсивнішими.
травня 20, 2008 @12:52
jarofed каже: “усіма силами, цілеспрямовано розвивати тематичну ланку національної блогосфери, намагаються створити стереотип, нібито єдиною прийнятною формою існування блоґу є особистий щоденник”
Тобто більша частина блоґерів (“усіма силами”) мають робити тематичні блоґи, бо так правильно!? бо так роблять на Заході?! бо так краще для держави!? Насправді, цей етап має визріти, прийти. Його не можна штучно створити, нав’язати.
jarofed каже: “Насправді, я трішечки перебільшую”
Трохи є
excieve каже: “Можливо, кількість тематичних блоґів залежна від кількості професіоналів цієї сфери, які хочуть писати саме українською? Адже тематичних блоґів російською мовою, які ведуть українці чимало.”
Погоджуюсь з excieve. Тематичний блоґ веде людина, яка в цій сфері щось “петрає”, а особистий щоденник таких знань не вимагає. З мухи не слід робити слона ще й тому, що тематичних блогів, дописувачами яких є українці, можна знайти предостатньо, просто, певна частина з них пишеться рос. мовою.
травня 20, 2008 @13:24
вибір мови – право кожного блогера. Ось тільки російськомовні блоги у своїй переважній більшості можна назвати радше частиною рунету. А у даному пості я говорю про тематичну ланку УКРАЇНСЬКОЇ блогосфери!
травня 20, 2008 @13:35
jarofed каже: “Ось тільки російськомовні блоги у своїй переважній більшості можна назвати радше частиною рунету”.
Якщо в нього домен – український, позиціонує себе з Україною, пише він про веб (інтернаціональна тема), то він також належить Рунету через мову викладу?!
Хіба можна чітко визначити, що таке українська блоґосфера за ознакою мови чи якоюсь іншою? Тоді давайте будемо вважати українськими лише тих блґерів, що мешкають в Україні. Бо який сенс говорити “Темна сторона українського блогінгу” і мати на увазі лише частину “українського блогінгу”. А якщо в мене половина блогу українською мовою, а друга – російською, то ви мене не берете до уваги в цій статті? Тоді ваші дослідження щонайменше неповні. Погодьтесь.
травня 20, 2008 @14:07
та я й не сперечаюсь!
Раніше вже піднімалося подібне питання! І неодноразово. В тому числі й на цьому блозі. Взагалі, визначити “національність” буває дуже складно. Дехто вважає, що це попросту непотрібно…
Як на мене (і я вже неодноразово про це згадував), першочерговим критерієм визначення національності (якщо сам автор ніяк себе не позиціонує) є читачі. Іншими словами, якщо у вас більшість читачів з Америки – значить ви американський блогер, з Китаю – китайський, з Росії – російський… Принаймні, так буде найчесніше…
Тому я в жодному разі не наполягаю, що всі російськомовні блоги неодмінно є частиною рунету. Як ви сказали, якщо вони тематично спрямовані на Україну і позиціонують себе відповідно – це цілком можуть бути українські блоги.
Ну і насамкінець, я навіть не намагаюсь претендувати на істину в останній інстанції. Ця стаття – зовсім не “дослідження”, як Ви його назвали, а радше – моя суб”єктивна думка. Її мета – дискусія. Хтось зі мною погоджується, а хтось ні! Але якщо у нас виходить розмова, як ось зараз із Вами, то значить писав не даремно!
травня 20, 2008 @14:43
jarofed каже: “Ця стаття – зовсім не “дослідження”, як Ви його назвали”.
Ну, це я так образно.
травня 20, 2008 @15:01
Взагалі, суперечне питання, щодо приналежності рунету чи уанету. З однієї сторони, мова блоґу (основна, принаймні) спричиняє ті чи інші зв’язки між блогами так само, як і, можливо, теми. З іншої сторони, все-таки є географічна та національна приналежність.
По-ідеї, будь-які приналежності у житті, у Мережі не повинні мати якогось суттєвого значення. Але вони мають зворотній зв’язок із реальністю – популярність (наприклад, мови) у Мережі може стати причиною популярності у житті.
Я читаю українською, російською та англійською і в принципі, мені все-одно, хто якої “національності” – головне, щоб інформація була корисна. Але більша клькість тематичних україномовних ресурсів буде спонукати до пошуку саме українською мовою (серед її користувачів, звичайно). Признаю, я найчастіше шукаю англійською, коли мені потрібна конкретна інформація.
Особисті ж щоденники – так і залишаться особистими. Вони найчастіше несуть інформацію, цікаву лиш друзям та знайомим автора. Хіба вони є такими вже популярними та зразковими?
травня 20, 2008 @15:19
“Признаю, я найчастіше шукаю англійською, коли мені потрібна конкретна інформація.” – ви абсолютно праві! Потрапили просто в яблучко!
Я наприклад, коли шукаю конкретну інформацію (не прив”язану до географії чи національності), спершу намагаюся знайти її англійською, потім – російською і лише насамкінець – українською. І це абсолютно прагматичний підхід, який сповідує абсолютна більшість користувачів. Думаю, саме він призводить до не надто високої популярності українських блогів (чи будь-яких інших ресурсів)…
При чому, як на мене, виправити цю ситуацію можна тільки одним способом – створюючи якісний і корисний україномовний контент…
червня 10, 2008 @23:01
Тематичні блоги?
Хе 8)))
А ну покажіть мені хоч кілька таких?
Взагалі я до цього ставлюсь останнім часом скептично…
Існують або передруківки, або мусор, або сіськіпіські, як каже Etcetera – щось попсове, про що підглянув у когось на сусідньому вебсайті…
Як не гірко, але це правда…
Додати коментар