Автор фотографії: Refracted MomentsНа ідею цієї статті мене наштовхнув травневий мінікемп, який відбувся у Києві минулої суботи. До речі, якщо вам не вистачає ідей для постів – то такі заходи можуть стати хорошим їх джерелом. У мене після відвідин останнього, як мінімум 5 нових ідей для записів з’явилося. Ще не знаю, чи всі вони оформляться у пости, але першу ви вже читаєте! Так що, якщо ви ще не стежите за оновленнями на блозі Мінікемпів, то раджу не гаючи часу підписатися!
Перш, ніж розповісти про своє ставлення до проплачених постів, поділюся власним баченням структури блогосфери. У ранніх записах до «Української блогосфери» я вже писав про «5 різновидів статей, які оживлять ваш блог» та «5 різновидів «умовно-їстівних» статей». Остання, до речі, користується неабиякою популярністю. Її навіть спеціально шукають через Google та користувальницький пошук, встановлений на сайті. Втім, якщо спробувати проаналізувати структуру блогосфери з точки зору отримання зиску (я свідомо вживаю тут саме слово «зиск», а не «прибуток», оскільки йдеться далеко не тільки про гроші), то отримаємо три типи блогів.
Блоги, які не приносять видимого зиску
До першого типу, насамперед належить переважна більшість особистих щоденників на блогохостингах (ЖЖ, Li.ru, тощо). Причиною створення таких блогів зазвичай буває особистий інтерес автора. Блогер створює щоденник тому, що «так роблять всі». І якщо він пише про свого кота, стосунки з молодшою сестрою, вчорашню вечірку, плани на вечір п’ятниці та інші подібні теми (а найчастіше саме так і буває) – то видимої користі блог не приносить.
Насправді будь-який щоденник приносить користь. Адже навіть Литдибр на ЖЖ допомагає користувачеві завести перші онлайнові знайомства та знайти людей, які мислять так само, як він. Окрім того, постійне вправляння у красному письменництві (чи не дуже красному, але наразі не про це) сприяє виробленню особистого стилю… Пишучи, людина розвивається. Дехто з ЖЖ-блогерів зрештою перетворюється на так-званих тисячників (люди, які мають більше тисячі друзів) і як наслідок – стає «міні-рупором» блогосфери…
Зрештою, саме щоденники на безкоштовних блогохостингах часто стають першим кроком до більш серйозної блогерської діяльності. І хто знає, можливо, через деякий час блогер-новачок перетвориться на експерта і перейде до однієї із двох інших моделей (типів) ведення блога.
Блоги, які формують репутацію
На травневому мінікемпі згадувався такий тип блогів. Більше того, існують люди, які вважають його єдино правильним підходом до ведення щоденника. З точки зору прихильників цього підходу блог – це насамперед інструмент створення та підтримки позитивної репутації. Скажімо, якщо ви є експертом у сфері іпотечних кредитів – то ведення тематичного блога, в якому ви розповідатимете про власні відкриття та «підводні течії» ринку нерухомості може стати чудовим репутаційним інструментом. Саме таке представництво в Інтернеті допоможе вам довести свою компетентність у обраній галузі, а можливо – навіть набути нових корисних знайомств. Якщо ви ведете якісний тематичний блог, який стосується сфери вашої діяльності – тоді вам більше не потрібне резюме. Зазвичай роботодавцеві вистачить посилання на ваш блог.
Однією із найпозитвніших рис такого підходу до ведення блога є його відносна простота та відсутність «обов’язків». Зрештою, вас не повинні особливо переймати ні показники блога, ні частота його оновлень. Ви пишете лише тоді – коли відчуваєте непереборне бажання написати: коли просто зобов’язані поділитися з читачами своєю думкою чи відкриттям.
Репутаційний блог – це трішки більше, ніж хобі, але набагато менше – ніж робота.
В перспективі завдяки репутаційному блогу можна продавати свої продукти та рекламувати свої послуги. Але зі сказаного вище стає очевидним, що крім власне блога у вас повинні бути продукти, послуги чи, як мінімум, навички, які ви будете продавати…
Блоги, які безпосередньо генерують прибуток
Останній тип блогів – це якраз той найбільш дискусійний різновид, про який заведено сперечатися у професійних колах. Власне, такий блог сам по собі є бізнесом і залежно від вправності автора та популярності самого сайту здатен безпосередньо приносити прибуток. Ні для кого не секрет, що монетизація блогів зазвичай відбувається через розміщення на них реклами (типів реклами існує безліч, починаючи від банерів, і закінчуючи контекстом від Google та Яндекса, а також продажею рекламних та SEO-шних посилань). Суть зрозуміла – створивши потужний і популярний блог, ви тим самим отримуєте ресурс, який коштує грошей. Навчившись перетворювати потенційний прибуток на реальний, ви можете забезпечити себе засобами для існування.
Блог, який працює за принципом рекламної моделі, це, по суті, бізнес. Мені неодноразово доводилося чути таку думку, що отримавши гроші від рекламодавця та розмістивши на вашому блозі перший платний банер, ви можете забути про хобі. Відтепер це хоч і приємна, але робота. І якщо репутаційні блоги це інструмент, який дозволяє отримати вищий прибуток від інших ваших проектів, продуктів чи послуг, то рекламні блоги – це і є проект, продукт і послуга в одному «обличчі».
Розвиток та підтримка такого блога, як і розвиток будь-якого бізнесу, вимагає значних інвестицій. Звісно ж – це не обов’язково грошові інвестиції. Але як мінімум, вам доведеться витрачати на блог свої зусилля та час.
А тепер, власне, про платні пости!
Думаю, ставлення до платних постів повинно залежати від типу блога, в якому вони використовуються. Ідея проста і зрозуміла.
Блогери із першого розряду, можливо, і хотіли б розмістити у себе платний пост, але, на жаль, їм навряд чи вдасться відшукати рекламодавця, готового заплатити гроші за таке розміщення.
Блогери другого типу, мабуть, найчастіше отримують пропозиції розміщення платних постів. Це і зрозуміло! Адже людина зарекомендувала себе професіоналом у обраній галузі. Якщо вона напише позитивний відгук про певний продукт, послугу чи компанію – існує велика ймовірність, що читачі повірять і понесуть рекламодавцеві свої гроші. Втім, варто пам’ятати – використання платних постів у репутаційних блогах руйнує їхню суть – воно погіршує репутацію автора.
Нарешті, для блогів третього типу, розміщення платних постів є одним з різновидів «монетизації». По суті, воно нічим не відрізняється від тих же банерів чи контекстної реклами (хоч і може вимагати від автора додаткових зусиль, якщо він особисто пише рекламний пост)…
Ну і насамкінець: Звісно ж – платний пост не є (і у жодному разі не повинен бути) синонімом «продажного». Платний пост – це звичайна реклама. Але якщо при наявності на блозі банера у читача не виникає запитань щодо його платності, то з проплаченим постом зовсім інша справа. Адже оригінальний контент блога також подається у формі постів. Саме тому, щоб не обманювати вашого читача і не руйнувати заслужену важкою працею довіру до блога, платні пости ОБОВ’ЯЗКОВО повинні бути позначені поміткою «На правах реклами» чи чимось подібним.
Ось така точка зору!
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Заробляємо на блозі. Платні пости | Blogoreader – українська блоґосфера - блоґи, новини, статті, персони ()