В контексті статті «Як змусити WEB 2.0 працювати на користь вашого блогу» опублікованої на «Українській блогосфері» кількома днями раніше, сьогодні я вирішив у кількох словах написати про різницю між поняттями SEO та SMO, а також спробувати розібратися, чому ж так багато авторів, самі про це не здогадуючись, ставлять знак рівності між цими поняттями.
SEO (search engine optimization) чи, інакше кажучи, пошукова оптимізація – це майже механічна діяльність, яка спрямована на підвищення результатів вашого ресурсу у видачі пошуковиків. Банальна істина, з якою не знайомий хіба що абсолютний новачок у блогінгу. Втім, далеко не кожен до кінця розуміє «внутрішню» суть пошукової оптимізації. А суть ця – надзвичайно проста: SEO – це по суті боротьба із власниками провідних пошукових механізмів (якщо говорити про кириличні блоги – то тут йдеться насамперед про Google та Яндекс). При цьому пошуковики всіма силами намагаються придумати алгоритми, які неможливо буде обдурити, штучно підвищуючи позиції ресурсів, а оптимізатори – навпаки – намагаються зробити все можливе, щоб обдурити ці алгоритми і незаслужено просунути свої сайти у топ пошуку. При чому – зробити це так, щоб «ніхто не здогадався». А інакше – існує чимала ймовірність бану з боку тих самих пошуковиків.
SMO (social media optimization) чи, інакше кажучи, просування ресурсів у соціальних медіа – це спрямована на людську взаємодію діяльність, яка передбачає орієнтацію не на механічні – а на сутнісні речі.
Коротко кажучи, SMO аж ніяк не схожа на SEO. Якщо ви займаєтесь просуванням у сфері соціальних медіа, то вам варто хоча б на деякий час забути про ключовими, масові зворотні посилання та мета-теги і зосередитись на створенні стосунків, генерації цікавого та корисного контенту та донесенні всього цього «добра» до ключової аудиторії через соціальні інструменти (соцмережі, сервіси закладок, мікроблогінг тощо).
Орієнтуючись на SEO, ви боретесь із багатоголовим змієм – і варто вам лише на мить послабити увагу – як ви ризикуєте втратити все те, що здобули важкою (чи принаймні – тривалою) працею. Орієнтуючись на SMO (якщо тільки ви відчуваєте різницю) – ви працюєте на довгостроковий результат, здобуваєте лояльну аудиторію та підвищуєте впізнаваність бренду власного ресурсу. Ви створюєте власний мікро-всесвіт – і якщо все піде за планом – то через деякий час вам буде начхати, наскільки високо ваші посилання з’являються у результатах пошукових машин.
Я не наполягаю, що про SEO потрібно зовсім забути. Білі методи просування неодноразово доводили свою ефективність. Втім, як говорять – одним SEO ситий не будеш!
Але ще раз наголошую – SMO – це не SEO. Взявшись за просування своїх ресурсів у соціальних медіа, можете навіть не сподіватися, що «викинута» на сайт закладок чи лінкообмінник стаття відразу здобуде високий рейтинг і посилання на неї за кілька днів оббіжить найпопулярніші світові блоги. Можете бути впевнені – цього не станеться.
Якщо ви сповідуєте саме такий підхід – значить попросту витрачаєте час на порожню діяльність.
Просування через соціальні медіа полягає насамперед у приєднанні до усталених спільнот та створенні стосунків. Досягнути успіху можливо лише тоді, коли ви по-справжньому зумієте стати часткою спільноти. А останнє, у свою чергу, станеться тільки за умови – що ви справді зацікавлені її діяльністю і прагнете бути корисними для її членів. Саме участь у живому спілкуванні (а не тупе додавання своїх новин до сайту соціальних новин) – це ваш найпотужніший інструмент оптимізації. І тільки таким чином можливо досягнути результату?
А ви займаєтесь соціальною оптимізацією?
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)