В контексті статті «Як змусити WEB 2.0 працювати на користь вашого блогу» опублікованої на «Українській блогосфері» кількома днями раніше, сьогодні я вирішив у кількох словах написати про різницю між поняттями SEO та SMO, а також спробувати розібратися, чому ж так багато авторів, самі про це не здогадуючись, ставлять знак рівності між цими поняттями.
SEO (search engine optimization) чи, інакше кажучи, пошукова оптимізація – це майже механічна діяльність, яка спрямована на підвищення результатів вашого ресурсу у видачі пошуковиків. Банальна істина, з якою не знайомий хіба що абсолютний новачок у блогінгу. Втім, далеко не кожен до кінця розуміє «внутрішню» суть пошукової оптимізації. А суть ця – надзвичайно проста: SEO – це по суті боротьба із власниками провідних пошукових механізмів (якщо говорити про кириличні блоги – то тут йдеться насамперед про Google та Яндекс). При цьому пошуковики всіма силами намагаються придумати алгоритми, які неможливо буде обдурити, штучно підвищуючи позиції ресурсів, а оптимізатори – навпаки – намагаються зробити все можливе, щоб обдурити ці алгоритми і незаслужено просунути свої сайти у топ пошуку. При чому – зробити це так, щоб «ніхто не здогадався». А інакше – існує чимала ймовірність бану з боку тих самих пошуковиків.
SMO (social media optimization) чи, інакше кажучи, просування ресурсів у соціальних медіа – це спрямована на людську взаємодію діяльність, яка передбачає орієнтацію не на механічні – а на сутнісні речі.
Коротко кажучи, SMO аж ніяк не схожа на SEO. Якщо ви займаєтесь просуванням у сфері соціальних медіа, то вам варто хоча б на деякий час забути про ключовими, масові зворотні посилання та мета-теги і зосередитись на створенні стосунків, генерації цікавого та корисного контенту та донесенні всього цього «добра» до ключової аудиторії через соціальні інструменти (соцмережі, сервіси закладок, мікроблогінг тощо).
Орієнтуючись на SEO, ви боретесь із багатоголовим змієм – і варто вам лише на мить послабити увагу – як ви ризикуєте втратити все те, що здобули важкою (чи принаймні – тривалою) працею. Орієнтуючись на SMO (якщо тільки ви відчуваєте різницю) – ви працюєте на довгостроковий результат, здобуваєте лояльну аудиторію та підвищуєте впізнаваність бренду власного ресурсу. Ви створюєте власний мікро-всесвіт – і якщо все піде за планом – то через деякий час вам буде начхати, наскільки високо ваші посилання з’являються у результатах пошукових машин.
Я не наполягаю, що про SEO потрібно зовсім забути. Білі методи просування неодноразово доводили свою ефективність. Втім, як говорять – одним SEO ситий не будеш!
Але ще раз наголошую – SMO – це не SEO. Взявшись за просування своїх ресурсів у соціальних медіа, можете навіть не сподіватися, що «викинута» на сайт закладок чи лінкообмінник стаття відразу здобуде високий рейтинг і посилання на неї за кілька днів оббіжить найпопулярніші світові блоги. Можете бути впевнені – цього не станеться.
Якщо ви сповідуєте саме такий підхід – значить попросту витрачаєте час на порожню діяльність.
Просування через соціальні медіа полягає насамперед у приєднанні до усталених спільнот та створенні стосунків. Досягнути успіху можливо лише тоді, коли ви по-справжньому зумієте стати часткою спільноти. А останнє, у свою чергу, станеться тільки за умови – що ви справді зацікавлені її діяльністю і прагнете бути корисними для її членів. Саме участь у живому спілкуванні (а не тупе додавання своїх новин до сайту соціальних новин) – це ваш найпотужніший інструмент оптимізації. І тільки таким чином можливо досягнути результату?
А ви займаєтесь соціальною оптимізацією?


Коментарів: 16
червня 16, 2008 @18:25
Дякую за роз’яснення! Дуже добре написано.
Дійсно, займаючись SMO ми набуваємо досвіду взаємодії з людьми, нових знайомств, і т.д., а займаючись лише СЕО – набуваємо мозолів на м’якому місці, і можливо перших місць в пошуковиках.
Потрібно вдало поєднати ці два різновиди просування сайтів, та більшу увагу приділяти все таки SMO.
Я сам недавно почав займатися соціальною оптимізацією, розмістив в одній з українській груп на Facebook.com інформацію про podcaster.org.ua. Люди зацікавились і тепер на сайті щодня на 10-15 користувачів більше.
Здавалося б незначий приріст, але в порівнянні з такою простою дією, дуже навіть значний:)
червня 16, 2008 @18:45
Супер, Анваре!
Дуже радий, що вдається знаходити такі, так би мовити, автентичні способи просування. Тим більше, що в україномовних блогерів таких прикладів поки-що малувато. Можливо хтось ще може поділитися позитивним досвідом? Було б надзвичайно цікаво послухати!
червня 16, 2008 @19:26
Чесно кажучи, я досі не використовував можливості SMO для розкрутки власного блоґу (мабуть, через те, що мій блоґ не так давно був започаткований (в січні 2008), або через те, що не маю достатнього досвіду в “social media optimization”).
P.S. jarofed, може поділишся власними азами SMO на сторінках свого блоґу
Був би дуже вдячний.
червня 16, 2008 @19:49
Ну в мене, як можна було здогадатися, також поки-що великого досвіду немає. Так, пробував працювати з кількома мережами та закладочниками. Але поки-що це, як і написано у даній статті, більше схоже на SEO, ніж на SMO… По мірі того, як досвіду ставатиме більше, обов”язково ділитимусь! І чекаю того самого від читачів.
червня 16, 2008 @22:03
Как интернет-маркетолог с опытом работы, как SEO, так и SMO, не согласен по многим моментам:
Если бы это было действительно так не было бы дифференциации SEO на направления, а самих сеошников на группы. Механика – путь “в лоб” и с хорошим бюджетом и/или трудозатратами. Профессионалы – это в первую очередь аналитики и экспериментаторы.
Уже даже Яндекс понял и обьявил, что мастера SEO – помощники поисковых систем.
Это вообще без комментариев, такое впечатление, что рассматривалось только чёрное SEO.
Сайт над которым качественно поработали не пропадёт из выдачи в одночасье, даже от изменения алгоритма.
червня 16, 2008 @22:05
P.S. Что SEO, что SMO, что медийная реклама, контекстная реклама, вирусный маркетинг – это всё лишь инструменты. И в каждом случае лучше всего использовать именно те инструменты, которые дают лучший результат.
червня 16, 2008 @22:49
Романе, я повністю з вами згоден – якщо до SEO підходити з точки зору інструмента і використовувати лише білу оптимізацію – то вона дійсно буде корисною для сайтів. У статті я намагався лише показати, що SEO та SMO, як то кажуть “ето двє большиє разніци”…
І якщо вже братись за медійну оптимізацію, то треба зосереджуватись на створенні спільноти, а не на спамі своїх лінків куди попало – оскільки в першому разі від медійної оптимізації буде куди більша віддача.
А ще мене вражають проекти, які створені виключно на оптимізації (це коли контенту – нуль, але за рахунок вдалої SEO-кампанії сайт виведено у топ за доволі конкурентними запитами). Як наслідок – безліч сміття у верхівці видачі як Гугла, так і Яндекса. Або дорвеї на другій-третій позиціях пошуку…
Згоден з вами – це все лише інструменти, і потрібно розуміти, коли їх доцільно використовувати і за яких умов вони будуть найбільш ефективними.
До речі, а у вас є приклади вдалих SMO компаній в українському сегменті інтернету (маються на увазі україномовні ресурси)?
червня 17, 2008 @0:20
Общий градус статьи получился, имхо, SEO – фигня, SMO – рулит. Хотя как любителю SEO мне могло и показаться)
Хорошие проекты по SEO обычно имеют уникальный контент (или как минимум переписанный) в основе. Но гадость всегда была и будет, с этим ничего не поделаешь. Как раз Google демонстрирует тут “картинку” получше. Да и в конкурентных тематиках этого почти не остаётся – сильные оптимизаторы помогают чистить выдачу, эдакие санитары леса.
Я, честно говоря, не особо верю в украиноязычный сегмент интернета на текущем этапе, тут вопрос курицы и яйца, должны прийти и сайты и пользователи. Поэтому и припомнить даже пару хороших украиноязычных сайтов с качественной и интересной SMO-кампанией не могу. Может быть Profeo, хотя у них был больше упор на blogger relations.
червня 17, 2008 @7:54
якась одностороння стаття вийшла
SEO показане лише з темної сторони
червня 17, 2008 @8:13
А іноді у мене саме таке враження і складається, що SEO – це переважно спам, намагання за допомогою різноманітних хитрощів отримати беклінки, масове створення дорвеїв, тощо. На жаль досі мені не траплялося чути про якісні проекти білої оптимізації. А було б цікаво дізнатися, як це відбувається.
До речі, не знав, що пошуковики вже визнають білих оптимізаторів своїми помічниками. Хоча, якщо йдеться про внутрішню оптимізацію контенту, яка могла б допомогти пошуковикові краще “зрозуміти” структуру сайту – то цілком навіть може бути.
До речі, тепер у мене є бажання відшукати приклади якісного білого SEO і написати про них. Можливо, так і зроблю. Так що всім дякую за відгуки.
червня 17, 2008 @10:10
білий SEO – це стандартне ядро скажімо того ж drupal або wordpress з зареганими даними в консолях адміністраторів пошукових сервісів
червня 17, 2008 @15:18
jarofed, уже как минимум полгода наблюдается такая тенденция, чего стоит только тестирование нового алгоритма Яндекса “Магадан” на оптимизаторах.
Кроме того официальная позиция:
О белом SEO я могу рассказать как-нибудь за кружкой чашечкой чая)
червня 17, 2008 @15:19
Бросило мой комментарий в спам?
червня 17, 2008 @15:25
Автоматично кидає в очікування (а іноді, за незрозумілою логікою – в спам) коменти, де більше одного посилання в тілі…
Думаю, буде цікаво поспілкуватися про білу оптимізацію за чашкою чаю (кави або кухлем пива), скажімо, на наступному мінікемпі (липневому), якщо, звісно, ви плануєте його відвідати.
червня 17, 2008 @15:30
Это, видать, настройки Akismet’a.
Планирую, можем пообщаться
вересня 3, 2008 @21:03
ні сео ні смо нічого не варто без наявності корисного ресурсу не достатньо сказати ей ви всі сюда ми маємо найдешевшу віагру на ринку якщо насправді так не є
Додати коментар