Автор фотографії: desi.italyВже майже десятиліття феномен блогів зростає і розвивається. Спершу про можливість створювати та розповсюджувати свій авторський контент в Інтернеті знали лише одиниці. Втім, їх кількість зростала просто-таки шаленими темпами. Сьогодні про блоги знає майже кожен, хто знає про саму мережу і користується нею. А значна кількість активних учасників Інтернету мають власні щоденники.
В «Українській блогосфері» неодноразово згадувалося про перспективи та переваги власного блогу. Ще б пак, адже публікація власних думок у Інтернеті не вимагає від вас жодних грошових інвестицій. Єдине, що потрібно – це час та бажання. Втім, якщо ви підходите до процесу блогінгу серйозно, як це з недавнього часу роблю я – тоді кількість часу та енергії, витраченої на нього, може бути доволі значною.
Тому перш, ніж створити власний окремо встановлений (standalone) тематичний блог, варто дати відповідь на запитання, наскільки ви готові до ведення та підтримки такого типу веб-сайта? Адже професійний блог – це не зовсім хобі (у тому розумінні, що ви не можете сподіватися на успіх, якщо ставитиметесь до нього, як до іграшки, яку кожної миті можна покинути). Зрештою, після аналізу вашої готовності, потреб, особистості, очікувань, письменницького стилю та навіть життєво досвіду, може виявитися, що ведення професійного блогу на постійній основі не зовсім відповідає вашим потребам. У такому разі, можливо, краще взагалі не починати, ніж «вигоріти» за місяць або два.
Наприклад, до сих пір існує безліч людей, які очікують, що блогінг стане для них чудовим інструментом для заробітку. Насправді ж це зовсім не так. І я далеко не перша людина, яка говорить про цю просту й доволі очевидну істину. Якщо єдина мета вашого приходу у блогосферу – це гроші, і ви не отримуєте жодного задоволення від самого процесу – тоді набагато простіше зайнятися іншими, більш прибутковими справами.
Нижче наведено перелік питань, які допоможуть вам визначити, наскільки ви готові до кар’єри блогера. По-суті – це список рис успішного блогера. Якщо вам не притаманні дві чи три з них – не варто засмучуватися і ставити хрест на блогерській діяльності. Але якщо більше половини з них викликає у вас внутрішній супротив – тоді варто серозно задуматися, перш ніж завести тематичний блог.
До речі, цей перелік може слугувати своєрідним планом до розвитку. Якщо ви відчуваєте труднощі з окремими навичками – то принаймні знатимете, в який бік рухатись.
Але годі передмов – ось, власне, і самі запитання:
- Чи любите ви писати? Це питання не випадково опинилося на першому місці. Адже блоги – це насамперед періодична публікація ваших думок. А отже ведучи блог, найбільшу кількість часу ви будете витрачати саме на перетворення ваших ідей на цікаві та корисні статті. І цей процес просто зобов’язаний приносити вам задоволення!
- Що ви хочете донести до своєї аудиторії? Тематичний блог завжди має ціль та чітко окреслену цільову аудиторію. Чи маєте ви, що сказати своїм читачам? Чи знаєте ви, чого хочете досягнути завдяки блогові? Якщо єдиною причиною створення блогу є «рівняння на інших», тоді навряд чи такий щоденник довго протягне і зуміє стати успішним.
- Чи достатньо ви дисципліновані? Блоги вимагають до себе постійної уваги. І хоча щоденна публікація записів зовсім не є обов’язковою – все ж писати потрібно доволі регулярно. А інакше що читатимуть люди, які прийдуть на ваш ресурс? Зайве говорити, що для регулярного написання якісних статей вам буде потрібна дисципліна – своєрідний внутрішній стержень, який допоможе вам рухатися вперед.
- У вас є час? Питання видається абсолютно банальним, та все ж воно має неабияке значення. Адже у вас попросту може не виявитися часу на ведення блогу. Наприклад, для того, щоб підтримувати «Українську блогосферу» я в середньому витрачаю 1,5-2 години на день (або ж 10 – 15 годин на тиждень). А якщо ви активно читатимете, коментуватимете та братимете участь у дискусіях, які відбуваються на споріднених блогах – тоді цей час може збільшитися вдвічі або й втричі. Чи готові ви виділити такий час на ведення блогу?
- Чи вмієте ви самостійно створювати для себе мотивацію? Створення власного блогу передбачає від вас певної ініціативи? Його підтримка та розвиток вимагає від вас бути стійким до вигорання. Тож для того, щоб блог не «згаснув» протягом першого ж місяця його існування вам буде необхідне вміння «вмикати» внутрішню мотивацію.
- Чи готові ви до критики? Ведення власного блогу (особливо – на початку) може бути пов’язане зі значною часткою критики у ваш бік. А вона, як відомо, також буває різною. Якщо ваша тема буде цікавою, а стиль викладу – дискусійним, то цілком імовірно, що про вас почнуть писати на інших сайтах та блогах. І, повірте, ці відгуки не завжди будуть позитивними.
- Чи вистачає вам наполегливості? Вміння створити успішний блог за одну ніч – це радше виняток, ніж правило. У переважній більшості випадків створення успішного блогу вимагає тривалої і наполегливої роботи. Чи зможете ви продовжувати писати цікаві та корисні матеріали, витрачаючи на них свій час та зусилля, навіть тоді, коли на ваш блог майже ніхто не заходитиме? Успіх не є одномоментним – він приходить з часом. Чи здатні ви дочекатися?
- Чи готові ви бути відкритими? Блогінг – це публічний акт. Кожного дня на вас звертають увагу інші люди. Вони аналізують ваш блог, ваші думки і, зрештою, вас самих. Не варто забувати, що як тільки ви опублікуєте певну думку в онлайні – її може бути доволі складно видалити. Навіть знищивши свій блог, ви навряд чи знищете все, про що у ньому писали. Для цього існують інтернет-архіви та переспіви ваших ідей на інших ресурсах.
- Чи не занадто серйозно ви ставитесь до свого хобі? Хоча, як вже говорилося раніше, тематичний блог – це річ доволі серйозна, все ж вам варто навчитися ставитися до нього зі здоровою ноткою гумору. І особливо це вміння важливе тоді, коли ви пишете про самих себе. Самоіронія – дуже потужний інструмент в руках розумного автора. Людям завжди подобається, коли автори підсміюються із себе! Зверніть увагу на приклади більшості успішних блогерів, схоже, що саме так вони й роблять!
- Наскільки високий рівень вашої креативності? Досі мені не траплялося жодної людини, яка б сказала, що вона зовсім не креативна. Але рівень винахідливості у кожної людини абсолютно різний. Зрозуміла річ, що висококреативна людина почуватиметься краще і зуміє зробити так, щоб її блог виділявся на тлі загальної однорідності. Зрештою, якщо світова блогосфера налічує десятки мільйонів блогів – то вам доведеться вигадати щось по-справжньому особливе, щоб вас помітили.
- Чи достатньо ви впевнені у власних силах? Впевненість у власних силах – це зворотній бік самоіронії. Адже для досягнення успіху замало постійно сміятися над собою – потрібно приносити людям якусь користь. Автори ж, які поводяться занадто скромно, і самі не вірять, що їхня праця корисна для відвідувачів, навряд чи зуміють переконати в цьому своїх читачів. Тому відчуття власної гідності, як і самоіронія, також є важливим елементом вашого успіху, як блогера.
- Чи любите ви читати? Хороший письменник – це зазвичай і хороший читач. Адже наші власні ідеї часто приходять саме тоді, коли ми знайомимося із ідеями інших людей. Чи не тому майже у кожного хорошого блогера є величезна база «корисних ресурсів», а їхні рідери буквально-таки «тріщать» від надміру RSS-фідів. Навіть найкращі блогери часто витрачають на читання куди більше часу, ніж, власне, на створення контенту.
- Чи готові ви до взаємодії зі спільнотою? Існує багато різноманітних стилів блогінгу, втім, майже кожен з них передбачає необхідність підтримувати контакт з читачами. Зрештою, ведення блога – процес соціальний. І хоча світ знає окремі випадки популярності, коли блогери вимикали коментарі на своїх блогах та іншими способами відмежовувалися від світу – все ж активна участь у дискусіях та підтримання розмови із читачами може стати суттєвою перевагою. Чи готові ви до такої взаємодії?
- Нарешті, чи готові ви багато працювати? Кількість часу, яку ви витрачатимете на ведення блогу, залежить насамперед від ваших цілей та завдань. Але якщо ви хочете зростати – то доведеться попрацювати. Написання однієї якісної методологічної статті може зайняти кілька годин. Пошук матеріалів для цієї статті – ще півдня. Дуже легко піддатися миттєвій ліні і замість того, щоб створити якісний матеріал – просто скопіювати чужу роботу. Але таким чином ви точно не зумієте досягнути бажаної успішності. Звісно ж, це стосується будь-якої сфери вашого життя, а не лише блогів.
Як на мене, у цьому переліку дійсно наведено найважливіші запитання для людини, яка прагне створити якісний тематичний блог і готова взятися до справи зі всією серйозністю. Звісно ж, його можна доповнювати та розширювати. Буду дуже вдячний, якщо хтось запропонує додаткові цікаві запитання у коментарях.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)