Раніше в цьому блозі вже була опублікована стаття, яка стосувалася критики в коментарях. Але, оскільки кожен блогер рано чи пізно стикається з цією проблемою, сьогодні мені хотілося б повернутися до неї. Але не з точки зору автора, а з точки зору коментатора, який залишає у блозі негативний відгук.
Спробуймо помислити логічно: Що може змусити коментатора написати критичний відгук?
Мені на думку спадають тільки дві причини:
- Коментатор не погоджується з точкою зору автора або має свої, дещо відмінні погляди на ту чи іншу проблему, чим ділиться з автором. (Зазвичай така критика буває дуже м’якою і, якщо учасникам є що сказати – може перетікати у цікаву дискусію по темі, до якої долучаються інші читачі блога).
- Коментаторові не подобається особисто автор чи його проект в цілому і він вдається до критики з бажання нашкодити авторові (задовольнити власне его). В такому випадку предмет дискусії для коментатора зазвичай не має жодного значення. Якщо автор зробив мовленнєву помилку – чудово. Це вже прекрасна нагода написати критичний коментар, в якому звинуватити блогера в некомпетентності. Якщо навіть жодних мовленнєвих чи фактичних помилок не зроблено – завжди можна знайти, що розкритикувати. Кажучи в загальному, дві «падонківські» фрази: «многа букв, ніасіліл» і «тєма нє раскрита» можуть виступати ідеальним інструментом для критики. Адже першу можна використовувати у випадку, коли написано довгий пост, а другу – в протилежному. Зрештою, завжди можна «наїхати» на саму тематику блога, підходи автора, блогінг, як такий, тощо.
У чому полягає проблема критика?
Проблема навіть не в тому, що другий тип «агресивної» критики не несе у собі жодної користі для блогу, а для особливо вразливих авторів – може навіть стати суттєвим відволікаючим та демотиваційним фактором (я вже писав, що найкращий вид реакції на такі коментарі – цілковите їх ігнорування, а у занадто «запущених» випадках – жорстка модерація та блокування «коментатора-агресора»).
Проблема в тому, що самі коментатори іноді вдаються до другого типу коментарів не із вродженої злості чи бажання «зачепити» автора блога, а через так звану «емоційну сліпоту». Інакше кажучи, вони просто не розуміють, що їхній критичний коментар може зачепити автора.
Ну написав я: «Петя – дурень». Ніяк не можу зрозуміти, чому Петя образився?
Хочете найбільш певну пораду, як образити людину, якій пишете коментар?
Напишіть у коментарі «тільки без образ», а потім розкажіть, чому автор – невіглас, покидьок, та й взагалі – некомпетентна людина, яка хтозна навіщо взялася за ведення блога.
Адже очевидно, що якщо автор відгука справді не хоче образити блогера – він просто потратить час і напише коментар таким чином, щоб у останнього навіть не виникло думки про образу.
Автор фотографії:
Намагайтесь дотримуватись заданої тематики
Нарешті – не всі коментарі однаково тематично доречні.
Мені до сих пір важко зрозуміти, чому деякі автори вважають за норму писати «технічні» (тобто ті, які стосуються технічних аспектів роботи блога) коментарі до будь-якої статті. Думаю, ви також неодноразово ставали свідками, як до статті, скажімо, про етикет в Інтернеті, з’являється коментар, в якому йдеться про несправність тієї чи іншої функції блога, мовні помилки, тощо. Подібні коментарі прийнято називати офтопом і видаляти. Але що робити, коли такий коментар пише постійний читач блога?
Коментаторам, які помітили помилку у роботі блога, мовну ваду чи просто мають до автора розмову, яка не стосується теми статті, варто згадати про такий чудовий винахід людства, як електронна пошта (тим більше, що зараз майже у кожному блозі можна без проблем знайти контактні дані власника). Зрозуміла річ, що написати коментар – це найшвидший і найпростіший спосіб достукатися до автора. Але чи доречний? Ось в чому питання!
Зрештою, правила хорошого тону: «Критикувати потрібно тільки наодинці, а хвалити – на людях» – ніхто не відміняв.
Коментар, як і допис до блога, повинен адресуватися не тільки авторові, але й читачам щоденника. Тому коментаторові варто подбати про те, щоб його відгук відповідав основним критеріям хорошого поста (про які писав ще Даррен Роуз). Чи принаймні – ніс хоча б якусь цінність для відвідувачів.
Пам’ятайте про це, якщо хочете, щоб вас вважали хорошим співрозмовником, а ваших відгуків – з нетерпінням чекали у кожному блозі!
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)