Продовжуючи дискусію, яка почалася у коментарях до Сергієвої статті «Заробляємо на блозі. Банерна реклама», я замислився над питанням: «А кому ж все-таки потрібна банерна реклама у блогах»?
Очевидно, Євген Шевченко (засновник та керівник інтернет-агенції UAMaster) правий, коли стверджує, що блоги ще не почали представляти рекламний інтерес для великих світових корпорацій. Якщо ж говорити про українські компанії – то їм спершу потрібно звикнути до реклами в Інтернеті, як такої. Адже до сих пір більшість вітчизняних корпорацій діють за «остатковим принципом»: купили рекламу на телебаченні, віддали частину інвестицій на рекламу у профільних друкованих виданнях, повісили кілька бігбордів, а якщо після цього ще залишилися гроші – то нехай ідуть в Інтернет.
З іншого боку, кількість підключень до Інтернету в Україні зростає надзвичайно швидкими темпами. Якщо ще два роки назад загальну аудиторію Інтернету України порівнювали з аудиторією середньостатистичної радіостанції, то вже сьогодні на таке ж порівняння цілком заслуговує аудиторія окремих українських інтернет-порталів. Колишнє напівжартівливе висловлювання Біла Гейтса: «Якщо вас немає в Інтернеті – то вас не існує» – стає все більше та більше схожим на правду. Дивно, як при цьому окремі українські компанії до сих пір примудряються ігнорувати всесвітню мережу?
Але менше з ними – з великими провідними компаніями. Зараз мова про банерну рекламу у блогах, та тих, кому це може бути потрібно!
Стартапи та малий бізнес – основні споживачі банерної реклами у блогах
Якщо оминути той факт, що банерна реклама у блогах потрібна самим блогерам (адже для них – це один з найкращих способів отримати хоча б копійчану винагороду за свою, хоч і цікаву, та все ж часом достатньо виснажливу роботу), то мені спадає на думку як мінімум один ключовий клієнт. Це невеликі компанії, які не готові витрачати шести та семизначні суми для масової кампанії із залученням всіх можливих рекламних каналів, але при цьому прагнуть отримати максимальну віддачу від інвестицій (цікаво, а хтось не прагне?).
Автор фотографії:
Зверніть увагу на рекламодавців, які розміщують свої банери на популярних англомовних блогах. Ви рідко побачите там монстрів світової економіки. Тойота, Нокія та айПод рекламуються в інших місцях. Втім, не меншою рідкістю є вакантне місце у переліку банерів серед провідних блогів. Виникає закономірне запитання: Хто ж купує всю цю рекламу?
Невеликі компанії, стартапи, нові інтернет-проекти – всі вони, якщо знайдуть якісний блог на близьку тематику, можуть сміливо вкладати гроші у банерну рекламу на цьому майданчику. Якщо ж блогів буде кілька – це навіть краще. Адже вартість банерної реклами на блогах зазвичай виявляється достатньо низькою і рекламодавець у прямому сенсі може «дозволити собі більше».
Банерна реклама – імідж компанії
Якщо подивитися у сусідній рунет – то без зайвих зусиль можна помітити, що банерна кампанія більшості рекламодавців зазвичай не обмежується одним блогом, а розміщується відразу на кількох споріднених майданчиках. З одного боку це дешево (адже банерна реклама на 50 – 100 блогах може коштувати так само, як один рекламний банер на великому порталі), а з іншого – набагато ефективніше, ніж розміщувати рекламу на одному ресурсі. Свою роль тут відіграє ефект «множинності».
Порівняйте враження від реклами:
- Зайшов на портал. Краєм ока побачив рекламний банер. Пішов з порталу!
- Зайшов на блог. Краєм ока побачив рекламний банер. Пішов з блога на інший блог. Там теж побачив той самий рекламний банер. Погляд затримався трішки довше. Пішов на інший блог – там теж той же банер. Зацікавився. Якщо тематика реклами відповідає тематиці блога – то існує велика ймовірність, що вона відповідає зацікавленням читача. А отже – +1 відвідувач і потенційний клієнт.
Адже очевидно, що для того, щоб запам’ятати повідомлення, потрібно почути або побачити його як мінімум тричі. В цьому сенсі банерна реклама на блогах виявляється чи не найідеальнішим носієм. Хто читає російськомовні блоги – швидш за все знайомий із біржою лінків Sape, контентною біржою Xap та фармацевтичною партнеркою «Главмед».
Звідки?
Та тому що банери цих організацій у свій час можна було побачити на багатьох провідних російськомовних блогах. Запитайте у будь-якого читача, яка найкраща фармапартнерка – і він гарантовано відповість: «Главмед». Хоча подібних партнерок – тисячі.
Замість висновку
Тему банерів у блогах можна продовжувати майже безкінечно. Я думаю, зацікавлені відвідувачі поділяться своїми думками щодо цього різновиду реклами. Можливо, у когось, як і у Сергія Пішковція, вже є предметний досвід роботи з таким рекламним носієм. Я думав що цей запис буде набагато коротший. Але коли почав писати – довелося штучно його обмежувати.
Думаю цих роздумів вистачить для наступної дискусії. А я, у свою чергу, обіцяю написати і про інші різновиди реклами у блогах. Адже банери – це далеко не єдиний рекламний носій, який може і повинен застосовуватись у блогах.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)