Прочитав сьогодні у блозі головного редактора ITC.ua Артура Оруджалієва роздуми про українські конкурси блогів (як ви знаєте, таких зараз відбувається аж два: Best Ukrainian Blog Awards та UAWebstar).
Особливо мене зацікавив пасаж про UAWebstar:
уважно вивчивши сайт конкурсу не дізнався… Хто журі, хто організатори (окрім назви блога, який „організатор”), з якої взагалі радості організовується конкурс і т. п. Хто до цього залучений, які організації, навіщо взагалі комусь брати в ньому участь?
Можливо я наївний, але чомусь мені здавалося, що у світі Web 2.0 для організації вдалого конкурсу більше не потрібно, щоб за твоїми плечима стояла якась солідна корпорація чи багатенький дядько-спонсор. Я думав, що у світі щось змінилося і ми вже відійшли від канонів кінця XX століття, коли все вирішували грошові активи. Сподівався, що бажання учасників достатньо…
Втім, Артур правий – на жаль, нам все ще хочеться, щоб за конкурсом «хтось стояв». І що більшим, відомішим, розкрученішим, багатшим – буде цей хтось – то краще. Куди нам до розуміння простої істини (її, між іншим, постійно проголошують організатори блогкемпу): щоб зробити щось велике – потрібно, щоб до створення цього «великого» долучився кожен. Жоден конкурс (окрім тих, в які «вбабахали» кілька сотень тисяч доларів) не стане «серйозним», якщо переважна більшість його учасників задаватиметься питанням «а що за ним стоїть»?
Як на мене – набагато важливіше дати відповідь на інше запитання: Навіщо?
І якщо ви розумієте, навіщо вам брати участь у конкурсі – значить ще не все втрачено. Зрештою, Артур говорить одну дуже правильну річ – «з чогось же потрібно починати»! Згоден на всі 100% - потрібно!
Звісно, у всіх цих конкурсах є свої недоліки – і про них ми також неодноразово вже чули. Але головне не це – головне, що знаходяться люди, які попри неминучу критику зі всіх сторін (от чого-чого – а критики у середовищі Web 2.0 явно не бракує) все рівно роблять свою справу. І роблять її, мусимо визнати, дуже самовіддано. За це їм – величезна подяка.
Втім, я написав цей пост зовсім не для того, щоб когось покритикувати. Насправді радий, що люди принаймні почали звертати увагу в цей бік. І Артур, якщо знехтувати фразами про те, що за конкурсом конче повинно «щось стояти», говорить дуже правильні речі.
А взагалі, якщо на те пішло, пора вже великим компаніям звертати увагу на блогерів.
Що для цього потрібно?
Та хоч би й просто ідея! Наприклад: за копійки надрукувати логотип компанії на светрі, в якому поїдеш на Блогкемп, як зробив Павло Гітельман.
Шкода, що я дізнався про цю акцію лише сьогодні, та й то – абсолютно випадково. А інакше логотип «Української блогосфери» точно красувався би на одязі Gite під час блогкемпу.
Павло планує провести у Києві три дні (рівно стільки триває блогкемп) і звернути на себе увагу більш, ніж 500 (а якщо вірити статистиці офіційного сайту – більше, ніж 1000) учасників події. Як ви вже встигли здогадатися – ходитиме він саме у цьому «брендованому» светрі. Тому впізнати його буде не важко.
При цьому розміщення одного логотипу коштувало всього $1. А я не встиг…
Нижче виклав відеозвіт (менше 1 хвилини) з підготовки Павла до поїздки на блогкемп. А конкретно: як він розмальовував свого светра.
Цікаво?
Дивимось!
І поволі забуваємо, що для того, щоб створити щось виняткове, конче необхідні великі гроші чи серйозні зв’язки. Іноді – вистачає просто ідеї. А іноді – одного бажання!
За підтримки:
Цікаво, а чи зможуть вони зареєструвати товарний знак блога? Патентне бюро Alterbrand - реєстрація товарних знаків на будь-який смак.
StaffCop - програма для моніторингу діяльності співробітників. Остерігайтеся, щоб вона не потрапила в руки ваших роботодавців.

Коментарів: 17
Жовтень 16th, 2008 @21:06
як добре, що я натиснув кнопочку “share” в рідері 8)))
Жовтень 16th, 2008 @21:35
не зрозумів? я твоїх розшарених матеріалів чомусь не бачу?
Жовтень 16th, 2008 @21:53
“І якщо ви розумієте, навіщо вам брати участь у конкурсі – значить ще не все втрачено.”
Я розумію(для себе принаймі)), правда участі не брав.
Блоґ мій ще не має того вигляду, яким я б хотів його бачити. Інше діло якщо б тематичний, то взявби участь непевно не дивлячися на вигляд.
А так, то цілком згоден, що не обовязково за такою подією має стояти хтось “великий”. “Маленькі” люди теж можуть творити, щось гарне.
Уявляю собі УАвебстар на такому ж рівні як Оскар.
По телеку реклама, якби її прокоментувала моя бабця… )))
Жовтень 16th, 2008 @21:59
за кожним конкурсом повинні стояти спонсори, і спонсори повинні стояти зі сторони органіхаторів а неучасників, тоді буде все чесно.
Ярослав, в данному послі є цікаві посилання, чи нема серед них тих я кі розміщені через Блогуна?
Жовтень 16th, 2008 @22:05
Українець, так обидва посилання наприкінці посту (під загловком “за підтримки”) розміщені через посередництво системи Блогун.
Жовтень 16th, 2008 @22:08
wedmid, радий, що ми з вами говоримо однією мовою. Тут питання навіть не в тому, є спонсори чи немає і “великі” чи “маленькі” люди організовують конкурс. Тут вся справа в розумінні, що якщо всі учасники підтримають - буде байдуже, хто організував. І навпаки, якщо ніхто не підтримає, то нехай організатор буде хоч сто разів “великим” і “відомим” - а нічого не вдасться. Єдина проблема - гроші таки вирішують багато що. І тому на конкурси “великих” організаторів зазвичай буває масовий попит.
Жовтень 16th, 2008 @22:24
Ярослав, а який толк органызовувати конкурс?
ИМХО
Організатор (без спонсорства) проводить конкурс - отримує багато посилань на свій серсурс на я кому проводится конкурс і цим самим підвищує свій рейтинг, участники під час конкурсу знайомляться з блогами дуруг-дружки. Конкурс закінчився і далі: “дякую всім за участь”, і через 2-3 тижні всі про цей конкурс заблуи.
Організатор (з підтримкою спонсорів) проводить конкурс - отримує також багато посилань, по яким буде багато переходів, на ресурс який проводить конкурс, на сторінках якого віже розміщена реклама спонсорів. Результат: Спонсори получили позитивні контакти, і за це нагороджують переможців, ну хочаб статуетками, а це вже повага… далі думайте саме чи варто приямати цчаст ьв тіх конкурса де є спонсор
Жовтень 16th, 2008 @22:27
Ярослав
- Українець, так обидва посилання наприкінці посту (під загловком “за підтримки”) розміщені через посередництво системи Блогун.
о цікаво, а чи буде через деякий час оприлюднена статистика (виконана робота, матерільна вигода) співпраці з блогуном, чи всетаки утримаєшся від оприлюднення?
Жовтень 16th, 2008 @23:07
Українець, що стосується конкурсів, ти якось дуже побіжно згадав основний, на мою думку, аспект, заради якого вони всі і проводяться: “участники під час конкурсу знайомляться з блогами дуруг-дружки”. Саме можливість дізнатися про нові цікаві проекти (не залежно від того, яке місце вони посіли у конкурсі), а також можливість показати іншим учасникам свій проект - це, як на мене - основна мета участі в конкурсах.
Принаймні, для мене.
Звісно, якщо ціль - зірвати великий куш, і, зайнявши перше місце - отримати якусь матеріальну винагороду - тоді потрібно шукати багатих спонсорів.
що стосується звітів та статистики роботи з Блогуном - то я обов”язково напишу про це, коли зможу робити якісь висновки про ефективність. Поки що роблю тільки перші спроби…
Жовтень 16th, 2008 @23:19
Щодо спонсорів, то думаю наступного року у цих конкурсів вони вже будуть гучні(сумніваюся, що хтось відмовиться).
Ніхто ж зразу не побіжить спонсорувати проект з 0(не рахуємо ентузіастів).
Тобто головне, що таке явище як блогоавардси в нас появилося, а популярність і спонсорство прийдуть з часом.
Хоч участь і не беру проте активно переглядаю і голосую)
Жовтень 17th, 2008 @0:01
Можливо я наївний, але чомусь мені здавалося, що у світі Web 2.0 для організації вдалого конкурсу більше не потрібно, щоб за твоїми плечима стояла якась солідна корпорація чи багатенький дядько-спонсор. Я думав, що у світі щось змінилося і ми вже відійшли від канонів кінця XX століття, коли все вирішували грошові активи. Сподівався, що бажання учасників достатньо…
Все Ярослав, я починаю конкурс імені мене, починається з 0:00 17 жовтня 2008 року, правила визначаю я (але нікому не розкажу), і право вибору найкращого блогу залишаю за собою. І навіть призовий фонд буде
Кому таке треба? Чесно - я не побачив у цих конкурсах нічого цікавого для себе - це конкурс PR-у, а не блогів, і він (тобто PR) мені уже так набрид, що я навіть відписався від кількох стрічок, що “попали під гярячу руку”
Жовтень 17th, 2008 @0:04
2podarok
треба добавити тебе у контакти, щоб обмінюватись розшареними новинами
А то я прочитав у розшареній стрічці tivasyk-а, який прочитав розшарену тобою новину 
Жовтень 17th, 2008 @1:50
Ок… давайте нічого не будемо робити. Почекаємо… Може Гугл замутить для нас класний конкурс з кількома десятками тисяч призового фонду. Або на крайняк, якщо гуглу буде начхати на українських блогерів, то може Оболонь захоче щось подібне організувати, чи МТС, чи зрештою, може, Приватбанк… Яка різниця? Головне, щоб бренд відомий був!
Жовтень 17th, 2008 @9:33
В іе, текст зїхав вліво невидно перших букв
А робити таки треба. Тільки згуртовано якось, ен так щоб було тьма конкурсів і безліч подібних заходів. Краще якісніше але рідше
Жовтень 17th, 2008 @10:21
2jin - ну так додавай 8)) podarokua@гмаіл_крапка_ком
Народ…. А може не будете сприймати конкурси як вибори в УА? Бо в них є дуже багато хорошого… Вони нас з Вами знайомили, знайомлять і будуть знайомити…
Якщо все буде ок, бюджет на спонсорство наступного УАвебстару зросте в 10 разів… Зокрема від мене 8)))…
Жовтень 17th, 2008 @10:50
Electric, дякую, що сказав! Все таки іноді не зашкодить виходити за межі файрфокса і дивитися, як блог виглядає у інших браузерах
podarok, згоден на всі 100%. Я що далі - то більше переконуюсь, що доводити щось комусь - справа марна.
Та і не потрібно це - кожна людина сама вирішує, як їй діяти. Це її право!
Пінгбеки & Трекбеки
Додати коментар