Автор фотографії:
Сьогодні мова піде про цінність блога. Зверність увагу – не про ВАРТІСТЬ (тобто те, що можна виміряти грошима), а саме про ЦІННІСТЬ – користь яку ви приносите своїм відвідувачам та читачам.
Вартість та цінність – дві сторони однієї медалі!
Як би нелогічно це не звучало – „вартість” далеко не завжди (а особливо у нашому „збоченому” суспільстві, орієнтованому здебільшого саме на прибуток) є синонімом „цінності”. Втім, для того, щоб економічна система вдало функціонувала і при цьому не виникало ніяких „перекосів” чи „криз” – вартість повинна формуватися в результаті цінності. Гроші можна отримати лише двома способами – заробити або вкрасти. Все! Іншого не дано! Якщо хтось скаже, що гроші ще можна отримати в спадок чи виграти в лотерею – то все-рівно, заглибившись у цей процес, ми прийдемо до висновку, що гроші були зароблені або вкрадені.
Якщо я син виробника автомобілів, який все своє життя важко працював, намагаючись створити автомобільну імперію – то гроші, які я отримаю від нього у спадок – це зароблені гроші. Якщо я син злодія, який пограбував банк і залишив мені у спадок кілька мільйонів доларів – то гроші, які я отримаю – це вкрадені гроші.
Що стосується гри в лотерею, то по суті ця діяльність мало чим відрізняється від вкладання грошей у банк. Просто ставки та відсотки тут зовсім інші. В банку ви отримаєте у кращому випадку (навряд чи це можливо ще десь, окрім України) 20% за цілий рік. Зате ваші ризики будуть достатньо низькими. В казино ви можете миттєво збільшити свою ставку у 10, 1000, чи навіть 1000 000 разів. Та чи варто говорити, що ризик провалу в такому разі також зростає стократно, та й то – лише у випадку, якщо вам вдалося натрапити на чесне казино.
Отже, гроші можна отримати лише двома способами – заробити або вкрасти!
Як же визначити, яким способом були отримані гроші?
Принцип тут дуже простий – якщо гроші були отримані, як плата за цінність – то такі гроші були зароблені. Якщо ж гроші були отримані без надання цінності – то такі гроші були вкрадені (навіть якщо ніякого фізичного насильства чи викрадення готівки не відбулося).
Кому приносить цінність ваш блог?
Якщо ви плануєте (чи вже почали) отримувати прибуток зі свого блога, то логічно припустити, що ваше дітище приносить комусь цінність. У іншому випадку – ви крадете гроші.
Вже бачите конфлікт цілей?
Хороший блогер отримує гроші не тому, що він хоче отримати гроші, а тому – що він приносить цінність своїй ключовій аудиторії (людям, для яких він пише). І зовсім не дивно, що людина, яка створила свій щоденник тільки із бажання якнайшвидше досягнути бажаного рівня пошукових пузомірок і повісити посилання із бірж лінків, дуже швидко розчаровується і в блогінгу і в заробітку в інтернеті, як такому. А якщо комусь навіть вдасться досягнути успіху, створивши десяток сплогів про монетизацію, маркетинг, бізнес, нерухомість та новітні технології – то він все життя труситиметься за свій з дозволу сказати „бізнес”. Адже такий заробіток цілком і повністю базується на обмані – а значить – схема не може існувати вічно.
Втім, підхід до блогінгу, як до бізнесу – цілком можливий. І головне тут – зрозуміти, для кого ви працюєте? Хто є вашим ключовим клієнтом? А значить – кому ви хочете (і будете) приносити цінність?
Ви можете писати про що завгодно! До тих пір, поки існують люди, яким цікава ваша тема – ваш блог має перспективи для розвитку і монетизації. Як тільки ви перестаєте приносити цінність – ви добровільно відмовляєтесь від усвідомленого розвитку і віддаєтесь у „руки” випадкових обставин. Чи будуть прихильними до вас роботи Google та Яндекс? Чи не забанять вас під час наступного апу? Чи прийме вас Сапа? Чи сприймуть вас рекламодавці?..
Кидай той блог – іди в шахтери…
А ще, мене завжди дивували люди, які радять блогерам покинути цю „безнадійну” діяльність і піти на завод або на будівництво – цеглу потягати. Тепер я починаю розуміти, до чого ці розмови! Якщо ставитися до блогінгу виключно як до способу витягнути кілька сотень доларів з бірж лінків, не запропонувавши своїм відвідувачам жодної користі чи цінності – тоді мабуть справді краще „класти цеглу”. Принаймні, ви будете заробляти, а не красти гроші.
З чого висновок: Якщо хочете заробляти на блогінгу, подумайте, яку цінність ви можете запропонувати своїм читачам? Частенько вона виявляється зовсім поруч – потрібно тільки навчитися помічати.
А ще, дайте собі відповідь на запитання: Чи читали б ви свій блог, якби його вела інша людина?
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Принцип цінності, або 100% спосіб змарнувати свій час! | Блог Ярослава Федорака ()
Pingback:Люди, не відлітайте в космос ()