На днях я проговорився, що досягнути рівня прибутковості може кожен блог, створений для людей, і що всю рекламну монетизацію такого блога можна умовно розділити на три рівні. Для себе я їх визначив так:
- SEO-посилання та біржі лінків (читайте про них нижче);
- Текстові посилання та банери;
- Контекстна реклама та тематичні банери.
У сьогоднішній статті я розповім про перший рівень рекламної монетизації блога – тобто генерування прибутку через біржі посилань. А також спробую дати відповідь на запитання, чому цей рівень є найнижчим (так би мовити – початковий етап) і навіщо якісному блогові продовжувати рух в напрямку до вищих рівнів монетизації?
Біржі лінків (продаж SEO-посилань з «важкодоступних» місць блога)
Перший (і найнижчий) рівень монетизації, як вже мабуть здогадалася значна частина читачів «Української блогосфери» – це розміщення SEO-посилань через біржі лінків. Коли мої офлайн-друзі та близькі люди запитують, звідки береться прибуток блога, то найскладніше їм пояснити механіку роботи бірж лінків. Думаю, тут в рамках статті мені буде простіше це зробити, оскільки переважна більшість читачів вже розуміють, про що йдеться.
SEO-посилання за великим рахунком мають дуже мало спільного з традиційною рекламою. Найяскравішою їхньою відмінністю від звичайної реклами є той факт, що «рекламодавцеві» абсолютно начхати, скільки людей побачить повідомлення і скільки перейде по ньому. Він платить не за «перегляди» та «кліки», а за пошукові характеристики вашого блога.
Щоб краще зрозуміти, як це працює, скажу лишень, що більшість пошуковиків (серед яких в Україні роль безперечного лідера відіграє Google, а на другому місці зі значним відставанням знаходиться Яндекс) ранжують результати пошукової видачі саме через посилання. Вважається, що якщо на один сайт веде 5 посилань з інших сайтів, а на інший сайт – 100 посилань, то другий сайт буде більш авторитетним для пошуковиків. Але навіть тут не все так просто – адже 5 посилань на перший сайт можуть вести із таких потужних ресурсів як BBC, The Economist та CNN. А 100 посилань на другий сайт можуть вести з таких ресурсів, як персональна сторінка Васі Пупкіна та 50-ти каталогів сайтів.
І тут в справу вступає спеціальний механізм ранжування, який надає сторінкам певної ваги. У Google цей параметр називається Page Rank (PR) та коливається у межах від 0 до 10-ти. У Яндекса цей параметр називається Тематичний Індекс Цитування (ТІЦ) та коливається у межах від 0 до безкінечності. І що більшими будуть відповідні показники вашого сайту – то більше значення матимуть посилання, які ви ставите на інші ресурси.
Таким чином роль SEO-посилань стає очевидною – вам платять не за приведених відвідувачів, а за ваші показники PR та ТІЦ. При цьому «рекламні» посилання у більшості випадків мають не найпривабливіший вигляд – це звичайни текст, безжалісно наповнений ключовими словами для пошуковиків.
Вебмайстри намагаються втиснути подібну рекламу у найвіддаленіші куточки своїх сайтів. Ще недавно найкращим місцем для них вважався футер (тобто нижня частина) блога або сайту. Втім, сьогодні пошукові механізми вже навчилися частково визначати подібні посилання (особливо, якщо вони розміщені у стандартних місцях великими блоками). Тому сучасні вебмайстри, остерігаючись санкцій з боку пошуковиків, намагаються не зловживати SEO-рекламою і розміщувати її рівномірно по сторінці (наприклад – два посилання у сайдбарі (бокова частина сайту, меню) і два – у футері).
Автор фотографії:
Чому ж SEO-посилання та взаємодія з біржами лінків належить до найнижчого рівня монетизації?
Я бачу три основні причини, які вказують на низький потенціал подальшого розвитку бірж лінків (що в свою чергу ставить їх на найнижчий щабель рекламної монетизації блогів):
- Яким би прибутковим не було розміщення SEO-посилань на блогах з високими показниками PR та ТІЦ – слід розуміти, що така діяльність не схвалюється самими пошуковиками, а отже, за великим рахунком є безперспективною в довгостроковому розрізі. Звісно, до певної міри пошукові механізми будуть «закривати очі» на вашу SEO-діяльність (особливо, якщо йдеться про якісний білий блог), але зловживати все-рівно не варто. Тут головне – знайти ідеальний баланс між заробітком та підтриманням свого авторитету в очах пошуковиків. Адже, якщо ви спробуєте витиснути із блога максимум – є ризик потрапити під фільтр, або навіть гірше – в бан у пошуковиках.
- Почати монетизацію через біржі лінків дуже просто і цей спосіб стає доступний абсолютній більшості блогів вже через місяць-два після його створення, а іноді – навіть раніше. Про роботу з біржею лінків Xap я вже писав у одній із попередніх своїх статей. Ті блогери, кому це цікаво, можуть звернутися безпосередньо до неї.
- Рекламодавці, які приходять до вас через біржі лінків, шукають не особисто вас, і навіть не ваш блог – вони шукають високі пузомірки (пошукові показники). А тому ваш блог таким чином сприймається як продукт ширвжитку, що звісно ж не приносить особливого задоволення амбітним авторам, які пишуть цікаві статті (я не говорю тут про сплоги, які створені тільки для монетизації через біржі лінків). Іншими словами, рекламодавцеві абсолютно байдуже, який блог стоятиме за показниками PR5, ТІЦ 100. Головне – отримати так зване «піаристе» посилання.
Думаю, цієї інформації цілком достатньо, щоб зрозуміти, що таке біржі лінків та SEO-посилання, і яким чином вони включаються в загальну парадигму рекламної монетизації блога. В наступних статтях чекайте опис другого та третього рівнів монетизації.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Пора смешивать темы :) Фарма + Адалт = Новая тема | SEO & Money ()