Автор фотографії:
Перше питання, на яке я спробував дати відповідь (і насамперед – самому собі):
Чи означає «бізнес» виключно можливість отримувати прибуток?
І хоча кожна людина має повне право отримувати винагороду за свою працю та ту цінність, яку вона надає іншим людям, все ж давайте спробуємо уявити ситуацію, в якій блоги перестають приносити будь-яку пряму матеріальну вигоду. Себто заробіток на блозі стає попросту неможливим! Чи перестав би я у такому випадку вести блог?
Відповідь: «Ні!»
І признаюсь – зовсім не тому, що я така безкорисна людина і мені не потрібні гроші. Основна причина – це наявність безлічі інших переваг, які відкриваються для автора блога. Ось лише деякі з них, які мають величезне значення особисто для мене:
- Блог – це можливість постійно практикувати навички письма. А писати я люблю! Звісно, можна не публікувати свою працю і складати текстові файли у надійно захищену від зовнішнього погляду папку на диску персонального комп’ютера. Але в такому разі втрачається можливість отримувати зворотній зв’язок, стежити за реакцією інших людей на вашу працю. Словом – це не для мене.
- Блог – це можливість завжди залишатися на зв’язку і підтримувати професійні та особисті контакти. Вочевидь, ця причина вже сама по собі є достатнім фактором для ведення блога. It’s all about communication!
- Блог – це можливість зростати не лише, як письменник та автор, але й як спеціаліст у тій сфері, про яку ви пишете. Адже для наповнення блога вам постійно доводиться шукати нові матеріали, читати тематичні щоденники інших людей, стежити за професійною літературою. Словом – залишатися «в курсі». Чесно признаюся – навряд чи мені були б відомі всі ті тонкощі функціонування соціальних мереж, роботи різноманітних CMS, та й взагалі – особливості та принципи взаємодії в сфері Web 2.0, якби я не був автором блога про блоги.
- Блог – це можливість бути корисним для інших і допомагати людям вирішувати проблеми. Іноді проста подяка вартує більшого, ніж потенційна сума з кількома нулями на вашому банківському рахунку. Коли люди пишуть про те, що ваші старання не були марними і допомогли їм вирішити певне завдання або подолати проблему – це дуже сильно підвищує мотивацію. А той факт, що на мою електронну скриньку приходять непоодинокі листи з проханням допомогти у встановленні та налаштуванні standalone-блога – ще одне тому підтвердження! Я роблю це абсолютно безкоштовно, оскільки знаю, що тим самим не лише допомагаю людям – але й сприяю розвитку української блогосфери.
В принципі, наведених факторів цілком достатньо для того, щоб продовжувати вести блог навіть за умови його абсолютної неприбутковості. Але тоді виникає інше питання:
Чи перестає блог бути бізнесом, якщо він не генерує прибуток?
Моя відповідь знову: «Ні!»
Звісно, у класичному розумінні важко назвати бізнесом ту діяльність, яка не приносить матеріальної вигоди. Але з точки зору здорового глузду, якщо у блога є автор (власник), є клієнти і є місія – те заради чого він створений і яку цінність несе для споживачів – тоді блог залишається бізнесом навіть попри можливість генерувати прибуток.
Для себе місію «Української блогосфери» я сформулював так: «Допомагати українським користувачам Інтернету легко створювати та розвивати власні standalone-блоги, тим самим долучаючись до розвитку української блогосфери!» Хотілося б вірити, що даний ресурс успішно справляється із поставленим завданням. Щодо цього, цікаво було б почути думку читачів та відвідувачів.
А взагалі, коли починаєш переосмислювати свої підходи до блогінгу і намагаєшся дати відповіді на різноманітні запитання – перед тобою відкривається дуже багато несподіваних знахідок. Наприклад, я зрозумів, що у моєму «бізнесі» клієнт далеко не завжди виявляється правим!
В цьому контексті згадується історія з однією авіакомпанією, яка «звільнила» свого клієнта. Можливо, я не згадаю цієї ситуації детально, але суть полягала в тому, що на адресу однієї авіакомпанії постійно приходили незадоволені листи від одного клієнта. Цим клієнтом була жіночка похилого віку, яку не влаштовував практично кожен аспект діяльності корпорації. Їй не подобалося обслуговування, їй не подобалися стюардеси в літаках, їй не подобався сервіс продажу квитків – та ще багато чого іншого. Історія закінчилася тим, що бабуся отримала лист від генерального директора авіакомпанії, в якому йшлося приблизно про наступне: «Ми дуже засмучені тим, що не змогли виправдати ваших високих сподівань, покладених на нашу компанію. На жаль, надалі ми не маємо морального права дозволити собі надавати вам настільки неякісний сервіс. Тому від сьогодні ви більше не зможете літати нашими авіалініями…»
А взагалі, коли на тлі значної кількості задоволених клієнтів з’являється один, якому не подобається практично кожен аспект вашої роботи – можливо проблема не у вас? Можливо це просто не ваш клієнт?
…the other side
З іншого боку – блоги зовсім не зобов’язані бути бізнесом. Для когось це просто спосіб розважитися, а окрім того – заявити про себе світові. Хтось пише блог, бо так модно! Хтось створює блог – а потім взагалі в нього не пише. Інші не люблять писати і створюють блог лише тому, що їм подобається копатися в коді та працювати над дизайном. Переконаний – буває багато-багато інших альтернатив!
А що блог для вас?
За підтримки:
продажа цветов екатеринбург
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Блогінг – чудовий спосіб “скуштувати бізнес на смак” | Українська блогосфера ()