Спонсор поста: Візьміть від пошуковиків максимум: Один з найкращих блогів про пошук в Інтернеті!
Яким би неприємним не видався цей факт для блогера, але фактично жоден онлайн-відвідувач не прочитує статті уважно, аналізуючи кожне слово. На мою думку, це основна ознака, яка відрізняє онлайн-читання від читання друкованої літератури (особливо книжок). Людина, яка читає книгу, зазвичай свідомо виділяє на це заняття певний час і тому поводиться більш уважно, вбираючи інформацію послідовно, слово за словом, абзац за абзацом, сторінка за сторінкою.
Онлайн-читання – це щось абсолютно протилежне. Люди рідко виділяють спеціальний час для цього заняття. Правильніше сказати, що вони натрапляють на онлайн-статті випадково (а іноді – навіть всупереч своїм намірам). При цьому, якщо заголовок або кілька перших вступних речень видадуться людині цікавими, вона може виділити знайденому матеріалові трішечки свого часу. Але зовсім небагато! Можливо – хвильку. А в кращому разі – дві.
Навряд чи в усьому інтернеті знайдеться хоча б кілька уважних читачів, які читають онлайн-статті так само, як і друковану літературу – «від обкладинки до обкладинки».
Якщо ви блогер – то вам, вочевидь, доведеться рахуватися зі вподобаннями своїх читачів і навчитися організовувати інформацію таким чином, щоб вона була максимально доступною та зручно організованою для ваших читачів.
Як читають відвідувачі блогів?
Численні дослідження, які проводилися в англомовному Інтернеті (на жаль наші аналітики ще не доросли до розуміння необхідності таких досліджень) показують, що люди найбільше звертають увагу на інформацію, яка розміщена вгорі кожної статті. Потім, якщо ця інформація видасться їм достатньо цікавою, вони «сканують» середину сторінки, майже вертикально переміщуючись до закінчення.
А це означає, що переважна більшість ваших читачів насправді не читає того, над чим ви так довго і наполегливо працюєте.
Втім, навряд чи можна їх звинувачувати. Якщо ви й самі активно читаєте інші блоги, то не виключено, що ваш RSS-рідер налічує десятки, а можливо – навіть сотні різноманітних стрічок. Чи реально уважно перечитувати кожну нову публікацію в них? Вочевидь – ні! Тільки по-справжньому виняткові і корисні статті заслуговують на те, щоб бути уважно прочитаними від першого і до останнього слова. А за моїм суб’єктивним досвідом такий контент у найкращому випадку складає 5% від загальної кількості статей.
Автор фотографії:
Звісно, можна нарікати на особливість онлайн-читання і жалкувати про те, що у свій час ви не стали письменником і не почали публікуватися у друкованих виданнях (які, як відомо, читаються уважніше – хоч сьогодні потроху вже вимирають). Але з іншого боку, можна прийняти все, як є, і спробувати використати це знання собі на користь.
Не забувати про заголовки
Цю пораду неодноразово чув кожен блогер-новачок, не кажучи вже про більш досвідчених авторів. Але, попри частоту повторень, заголовки вітчизняних постів у блогах кращими не стають (або майже не стають).
Тим не менше, саме заголовок – це перше на що звертає увагу читач. І якщо тема заголовку (не залежно від того, про що йтиметься далі) не зверне на себе увагу читача – тоді ваш запис з великою ймовірністю залишиться непрочитаним.
А якщо при цьому згадати ще й про оформлення більшості RSS-рідерів та онлайн-підписок (в яких читачі бачать тільки заголовок статті, з якого їм пропонується перейти на запис у блозі) – то стає очевидно, що саме заголовок визначає є основною частиною всього запису.
При цьому середньостатистичний автор може витрачати по кілька годин на написання статті, але йому навіть до голови не приходить назвати її так, щоб відвідувачам захотілося заглянути «під кат».
І в жодному разі не можна забувати, що обіцянка, надана в заголовку, повинна виконуватися у самому пості. Немає нічого гіршого, ніж привабити читача надзвичайно цікавим заголовком, а потім відштовхнути його слабким змістом самої статті.
Передмова та вступні абзаци
Власне, переважна кількість статей у блогах обходяться без жодних передмов. Та це не означає, що вступ до статті має право бути нудним. Навпаки – захоплена правильно сформульованим заголовком, людина очікує не менш цікавого змісту статті. І саме вдалі вступні абзаци повинні слугувати доказом, що вона не помилилася.
А якщо згадати, як люди читають в онлайні (найбільша увага приділяється саме першим абзацам) – стає очевидно, що ігнорувати правила хорошого змісту на початку статті просто неприпустимо.
Вимоги до вступних абзаців нагадують вимоги до вдалого заголовку. Тут лише одна відмінність – трішки більше простору та свободи для фантазії. Якщо попрацювати, можна отримати повну перемогу над читацькими вподобаннями свого відвідувача та спонукати його до уважного прочитання всієї статті.
Як зробити запис легким для прочитання та «сканування»
Ну ось ми й дійшли до власне «тіла» статті. Пишучи її, слід пам’ятати не лише про розкриття теми, а й про те, що запис повинен легко «скануватися» (не забули – відвідувачі блогів читають «вертикально»?).
Для цієї мети в нагоді вам стануть:
- Списки. Хоча багато блогерів недолюблють їх, та все ж з одним фактом не можуть посперечатися навіть вони: списки справді дуже легко скануються і є надзвичайно ефективними (що б там хто не говорив).
- Підзаголовки. Навіть якщо читач не знайде часу на детальний аналіз всієї вашої статті, він майже напевне «пройдеться» по підзаголовках, щоб дізнатися, чи є тут щось цікаве для нього.
- Жирний шрифт. Без коментарів – люди просто звертають увагу на виділені фрази. Як ось наприклад, на ось цю!
- Фото та графіки. Статті з фото зазвичай виглядають привабливіше і на довший час затримують увагу читача. Звісно, самі по собі фото не врятують відверто вбогого контенту. Але якщо із останнім проблем у вас немає – то фотографії можуть підсилити ефект.
- Цитати. Якщо ви цитуєте когось – використовуйте спеціальний тег (blockquote). У більшості CMS цей тег має доволі привабливе оформлення, яке також сприяє полегшенню «сканування».
Якщо ви ще не користуєтесь наведеними вище принципами у своїй повсякденній блогерській діяльності – спробуйте. Не виключено, що елементарне візуальне оформлення статей допоможе підвищити показники трафіку та залучить на ваш ресурс нових лояльних читачів.
За підтримки:
Цыфровые фотоаппараты дешево и качественно. Техника, без которой блоггеру сложно обойтись!
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Горичник крымский | Сборник лекарственных растений ()
Pingback:Вчимося писати статтю-список | Створення блогу на Wordpress ()