На днях (а якщо бути точним – то в середу) у нас із Андрієм Поданенком не на жарт розгорілася дискусія про переваги та недоліки Твіттера. Не звертаючись зараз до конкретної платформи, мені б хотілося трішки поміркувати, хто насправді є користувачем подібних сервісів і яку користь отримує цей користувач, інвестуючи свій час та ресурси у взаємодію з ними?
Уявіть собі сайт знайомств. Натуральний такий портал, в якому чоловіки та жінки створюють собі анкети для того, щоб шукати одне-одного. Різновидів таких сервісів існує безліч, і якщо чесно – у мене ніколи не виникало бажання з ними знайомитися. Але у моїй сьогоднішній статті вони матимуть деяке значення – для того, щоб пояснити, що таке двосторонні (two-sided) платформи і в чому полягає їхня особливість.
Мережі для пошуку заможними іноземними громадянами, яким з тих чи інших причин не вдалося знайти другу половинку у себе на батьківщині, пари за кордоном. Вони функціонують за принципом: дівчата реєструються там абсолютно безкоштовно, сподіваючись, що прийде принц на білому коні з-за кордону і забере їх у свій палац. Чоловіки ж за реєстрацію повинні сплатити певну суму – це вважається платою за доступ до бази даних жінок. Тільки не подумайте, що я цим всім займався. Вся ця інформація розглядалася як кейс на одному з порталів Гарвардської бізнес-школи.
Але ось ми і прийшли до головного: за що платять гроші чоловіки?
Правильно – за те що вони зможуть нарешті знайти свою кохану (ну принаймні так вони думають).
Гаразд, а чому ж тоді не платять гроші жінки?
Бо вони і є тою цінністю, заради якої платять гроші чоловіки. Без перших не існувало б других. Як без других не існувало б перших. Саме так у Гарварді пояснюють принцип двосторонніх платформ.
Автор фотографії:
Те саме можна спостерігати у дуже багатьох аспектах інтернет-діяльності (і не тільки інтернет). Наприклад – за тим самим принципом працює і eBay. Є покупці і є продавці – а сервіс став популярним саме тому, що першим були потрібні другі, а другим – перші.
Приблизно те саме (і навіть у ще більшому масштабі) ми можемо спостерігати і у платформах на зразок Twitter-а. Його цінність полягає не лише у можливості для користувача ділитися своїми думками (таку можливість, як справедливо було помічено у коментарях, дає навіть аська), а, радше, у можливості доступу до потужного ком’юніті. Тут вже йдеться навіть не про двосторонні, а про багатосторонні (multi-sided) платформи.
Ну і звісно ж – не забуваємо про ще одну сторону – корпорації, які використовують твіттер як інструмент своєї діяльності. Звісно, іноді виникає спокуса не відносити їх до переліку користувачів. Але оскільки вони теж мають власні аккаунти (і часто – більше, ніж один), а також беруть активну участь у комунікації – то це теж повноцінні користувачі.
Тобто цінність (і як наслідок – популярність) Твіттера значною мірою забезпечується цією «багатосторонністю», якої попросту немає у інших сервісах!
За підтримки:
Інфрачервоне опалення – новітні технології у вашому домі. Його переваги та недоліки. Консультація експерта, щодо вибору системи опалення.
Лидер рынка блог-хостинга Эскхостинг раздает подарки! При заказе хостинга введите промо код 2009 и получите в подарок к Новому Году 1 месяц хостинга бесплатно!
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)