
Автор фотографії: Ті люди, які регулярно стежать за оновленнями на «Українській блогосфері», безперечно знають, що наразі я проводжу експеримент щодо ефективності текстової реклами у найрізноманітніших блогах. Сьогодні мені хотілося б поділитися першими результатами такої реклами.
Де рекламуватися українським блогам?
У текстової реклами є дві суттєві переваги, які й роблять її настільки привабливою для блогера:
- На відміну, скажімо, від реклами банерної, тестова реклама розміщується один раз і назавжди – а значить буде приводити трафік на ваш блог ще довгий час після своєї публікації.
- Розміщуючи текстову рекламу, ви не лише отримуєте відвідувачів, але й підвищуєте показники блога у пошукових системах (SEO-ефект), що в свою чергу сприяє збільшенню трафіку і з них також.
Найсуттєвіша проблема для блогера полягає в пошуку найбільш ефективних майданчиків для такої реклами. З точки зору віддачі від текстових посилань хороший блог повинен бути:
- близький за тематикою до рекламованого ресурсу;
- мати високий рівень відвідуваності та залученості читачів;
- мати високий рівень пошукових показників (для SEO-ефекту);
- ну і звісно ж – не забуваємо про адекватну ціну.
Звісна річ, ідеальних блогів (тобто тих, які повністю відповідали б цим умовам) дуже мало! Тому людині, яка серйозно задумується про текстову рекламу в блогах, у багатьох випадках доведеться жертвувати одним або й кількома із наведених вище показників.
Скажімо, якщо брати до уваги лише тематичні українські сайти – то я заледве нарахую 15-20 ресурсів, на яких зміг би рекламувати свій блог. Але, якщо додати сюди ще й потребу високого рівня відвідувачів (хоча б у 2-3 рази вищого, ніж має сама «Українська блогосфера» – тоді кандидатів майже не залишається).
Сумна правда полягає в тому, що українському блогерові, який вирішив купити текстову рекламу для швидшого розвитку своїх проектів, майже напевне доведеться виходити і за рамки української блогосфери. Адже кількість по-справжньому якісних українських проектів, які пропонують такий різновид реклами, поки-що обмежується двома-трьома десятками блогів.
Реклама в російських (російськомовних) блогах?
І ось ми підходимо до найцікавішого запитання: Наскільки виправдовує себе реклама українського ресурсу у російськомовних блогах?
За останні два-три місяці я розмістив рекламу «Української блогосфери» приблизно у 60-80 російськомовних блогах (з них переважна більшість – Блогун) і мушу визнати, що здебільшого задоволений результатами. Окрім зростання трафіку, блог піднявся за відповідними пошуковими позиціями у Google та Яндекс, не кажучи вже про стрімкий злет у рейтингу блогів Яндекс (та першу появу трафіку з цього джерела). В той же час різні аналізатори зворотніх лінків показують суттєвий приріст і за цим показником. А отже – ефект від текстової реклами важко заперечити.
Чи варто витрачати гроші (загальна рекламна кампанія обійшлася мені наразі менше, ніж у $100) заради таких показників – це справа особисто кожного. Я знаю, що дуже багато блогерів не сприймають свої щоденники, як джерело прибутку, а отже й сама ідея, що на їх розвиток можна витрачати гроші, також швидш за все буде сприйнята ними негативно. І це їхнє абсолютне право. З іншого боку, для людей, які нормально ставляться до ідеї, що пришвидшення розвитку блога може потребувати певних інвестицій, варіант текстової реклами на російськомовних ресурсах може видатися доволі цікавим!

Автор фотографії:
Якою повинна бути найбільш ефективна текстова реклама?
Серед всіх тих блогів, в яких я рекламувався, лише два поглинули більше, ніж 40% всього рекламного бюджету. Це блоги Богдана ака Profithanter (до речі, українця, який пише російською мовою) та доволі відомого (частково – навіть епатажного) у блогерських колах Дмитра Давидова. Признаюся – відчути міфологічний ефект від реклами у блозі Давидова мені хотілося давно. Нарешті це вдалося!
Чи варто говорити, що саме ці два блоги принесли найбільше трафіку на «Українську блогосферу» і він продовжує приходити до сих пір? Після розміщення ЄДИНОГО посилання на блозі Богдана, «Українську блогосферу» вже відвідало більше 150 відвідувачів. Він навіть зумів потрапити до переліку топ-10 найкращих генераторів трафіку за підсумками півріччя. І хоча рекламу було розміщено майже 3 місяці назад, поодинокі відвідувачі продовжують приходити на цей блог саме з того одного посилання, за яке у свій час було заплачено $10.
Що стосується реклами на блозі Давидова – то тут результати ще більш вражаючі. Перше рекламне посилання з’явилося всього тиждень назад (всього було розміщено 6 посилань, оскільки Давидов продає лінки тільки блоками) і за цей час сумарний трафік на обидва мої ресурси вже склав більше 150 відвідувачів. Поки-що потік відвідувачів з сайту Давидова начебто й не планує скорочуватися. Тому думаю, перш, ніж він ущухне, це число щонайменше подвоїться.
Важливість якоря (анкора) посилання!
Втім, що стосується реклами на ресурсі найбільш епатажного блогера рунету, користь від неї полягала не тільки у посиланнях, трафіку та підвищенні SEO-показників. Розмістивши 6 посилань, я зміг визначити, які заголовки «чіпляють» аудиторію найбільше, а також наскільки суттєвою може бути різниця між трафіком із заголовку, що «не зачепив» і того, який «зачепив». Так, найменш ефективне посилання з блога Давидова принесло всього 2-3 відвідувачів. При цьому найбільш ефективне (найцікавіше) – вже в перший день після розміщення залучило на сайт більше 50 відвідувачів. Доволі вражаюче, чи не так?
Тому я ще раз повторюся – якщо ви хочете отримати хороший ефект від текстової реклами – намагайтеся шукати якісні, відвідувані тематичні ресурси (нехай навіть вартість реклами в них буде відчутно вищою, ніж в інших). І при цьому – завжди думайте про заголовок (якір) вашого посилання. Саме він визначатиме, скільки людей прийдуть на ваш сайт. І він має настільки велике значення, що здатен збільшити цю кількість МАЙЖЕ У 30 РАЗІВ!!!
Перш ніж надіслати посилання з якорем авторові ресурсу, де ви збираєтесь розмістити свою рекламу, ще раз перечитайте його. А ви самі перейшли б за таким посиланням? Наскільки ваше посилання відповідає тематиці того ресурсу, на якому ви збираєтесь рекламуватися? Адже іноді дві віддалені між собою теми (наприклад, тему вашого блога і того блога, на якому ви плануєте розміщувати рекламу) можна пов’язати вдалим якорем (який чудово пасуватиме до тематик обидвох блогів). В такому разі кількість відвідувачів з цього посилання майже напевне буде вищою. Та й авторові буде набагато приємніше розмістити таке посилання на своєму блозі (принаймні, точно приємніше, ніж якесь банальне: «підшипники Київ» чи «найкращі кінотеатри Москви»).
Підводне каміння
Єдиним підводним каменем реклами українських ресурсів в російськомовних блогах (принаймні, на мою думку) є можливість того, що до вас прийде людина, яка не розуміє української мови. На жаль, поки що від цього неможливо застрахуватися. Втім, як на мене, загроза насправді не така вже й велика. Адже по-перше більшість хороших російських блогів читає достатня кількість наших співвітчизників, а по-друге, мови насправді не настільки віддалені одна від одної, щоб випадковий російський відвідувач взагалі не міг нічого зрозуміти.
За весь час реклами моїх ресурсів на російськомовних блогах я отримав лише 2 чи 3 коментарі, в яких згадувалося про те, що людина прийшла сюди з російського блога і не може нічого зрозуміти. Але навіть якби це число було вдесятеро вищим – реклама все-рівно залишалася б ефективною. Адже кількість людей, яких вона привела на цей блог, вища у 100 разів!
Висновок
Словом, в кінцевому рахунку кожен блогер вирішуватиме сам, варто йому, чи ні, підвищувати видимість своїх ресурсів через текстову рекламу. Але якщо відчуття необхідності такого кроку вже з’явилося – українському блогерові варто розширити потенційний перелік можливих місць для реклами російськомовними ресурсами. І звісно ж, очікувати, коли українська блогосфера розвинеться до того рівня, коли вже не потрібно буде ходити на російські блоги по відвідувачів. Бо ніхто не сперечатиметься – коли мова рекламного та рекламованого ресурсів однакова – ефективність капіталовкладень суттєво зростає.
«Українська блогосфера», до речі, також пропонує таку рекламу! Вартість одного текстового посилання наразі, коливається в межах $3 – $5. А більш детально про це можна дізнатися на відповідній сторінці.


Коментарів: 35
січня 12, 2009 @18:18
Гм, а що, українські блоги можуть рекламуватися лише в російськомовних???
січня 12, 2009 @18:52
masterpiecer, а хто буде уважно читати першу частину поста?
Адже очевидно, що українським ресурсам краще рекламуватися на подібних до них. З цим навіть ніхто не сперечається! Проблема в тому, що такої кількості якісних українських блогів поки що попросту немає!
січня 12, 2009 @19:00
Треба відштовхуватися від того що є, а не лазити по москальським, пробачте за шовінізм, блогам і рекламуватись там. Думаєш, що якщо пускати гроші не в свою “тарілку”, а в інші, глибші й більші, ми швидше розвинемося? Ну ти так, а ось інші – аж ніяк ні
Саме тому майже ніхто з блоггерів і не пропонує рекламні послуги – бо на них банально немає попиту. А “немає мартіні – немає вечірки”.
“Прєкратітє ету вашу дурацкую агітацию” (Е. Людоєдка)
січня 12, 2009 @19:19
masterpiecer, ну тут вже вибачай. Не пропонують – це їхня проблема. Найближчим часом проведемо якусь акцію по рекламі в українських блогах
Щоб, так би мовити, підштовхнути до рекламного розвитку тих, кому це цікаво.
січня 12, 2009 @19:28
Пропонуй не пропонуй, а отримаєш ти… дулю. Я веду до того, що рекламодавці (що ми ясно бачимо на твоєму прикладі) не сприймає всерйоз українську блогосферу. Звідси і проблеми, і вирішення проблеми – бігти в сусідню… Попит породжує пропозицію, натомість попиту – 0. Я ясно бачу це на своєму блозі. Навіть за демпінговими цінами ніхто не бере в мене рекламу. З вищенаведених причин. ЦЕ НЕ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ, АЖ НІЯК! Ось я до чого веду.
січня 12, 2009 @19:33
Ох і спірна ж стаття… Але то круто, що спірна!
НМД – реклама текстовими посиланнями повинна бути виключно тематичною, щоб сайт, де вивішується така реклама відповідав максимально темі сайту рекламодавця. Тільки тоді це буде мати ефект…
Камінь в город аналізатора ака jarofed.
Для повноти картини ти просто зобов’язаний відслідковувати рух такого трафіку по сайту. Якщо люди заходять на сторінку і більше нічого не відкривають – значить це виключно паразитний трафік, який тобі окрім віртуальних seo показників та накрутки лічильників не приносить жодної користі.
січня 12, 2009 @19:54
Тут мягко говоря не правда – текст не всегда на всегда, куча рекламы продается с нофоллоу и тп
Если такое написано в начале – смысл читать дальше?
січня 12, 2009 @19:57
Ну и опять же – почему важна посещаемость? Главное пересчет на потенциального читателя либо посетителя.
Плюс зачем ограничиваться рекламой только в блогах, адсенс – текстовая реклама, но опять жде – не навсегда, никакого сео эффекта.
Короче важно понимать одно – рекламировать сайт про блоги на сайтах про блоги как раз не главное и не особо перспективно – это так, тема для раздумий:)
січня 12, 2009 @20:00
masterpiecer, на мою думку демпінгові ціни – не вихід. Потрібно турбуватися про якість ресурсу, щоб рекламодавцеві хотілося розмістити у тебе рекламу не зважаючи (у розумних межах) на ціни.
podarok,
Згоден! Коли писатиму наступний подібний аналіз, постараюся врахувати і цей фактор також.
Артур Оруджалиев, однією з умов роботи з постовими є відкрита індексація. Коли після того, як я заплатив гроші, я бачу закриті від індексації посилання (а це трапляється десь у 5% випадків), то прошу виправити! Відмов поки що не було…
UPD: А що стосується близькості тематик – ніхто й не говорив, що вони повинні бути ідентичні. Але як мінімум, на сайті, де ви рекламуєтесь, повинна бути ваша аудиторія. Немає сенс рекламувати блог про розмноження кроликів на сайті про автомобілі Honda. Аудиторія трішки не та… Втім, я зрозумів до чого тут йдеться. І щодо розширення тематики рекламних ресурсів, як такої, солідарний…
січня 12, 2009 @20:06
В 50% випадків для рекламодавця якість ресурсу відходить на другий план. тим не менш і від цього нам плюсів немає…
січня 12, 2009 @21:26
Оптимізм “з палаючим поглядом” – вдаваний чи щирий навіть несуттєво, але надмірний і необ’єктивний – факт – вже зводить Ярослава або принаймні наближає його до спільноти “кращих блогерів-продажників”. Залишається тільки сподіватися що “блогосфера” – це не тільки продажники і навіть взагалі не продажники.
Подарок вказав на ключову помилку у аналізі “користості” трафіку. Від себе ж додам, що “круті продажники” одним зі стовпів своєї “крутості” мають власну ефективність – про це ти, Ярослав, і сам писав – але тебе не вистачило на висновок, що більшість “ефективних людей”, випадково (також ключовий момент) натрапивши на пост незрозумілою мовою просто закривають сторінку, не доходячи ні до читання коментарів, ні до витрат власного часу на констатацію факту що мова їм незрозуміла. Я зрозумілою мовою висловлююся?
Якщо вже ти пишеш про стратегію, про бачення цілі, то чому ти сам не дотримуєшся свого “бачення”? Якщо “бачення” – це гроші і така сяка популярність, може таки варто визнати свою поразку і покинути українську мову на користь набагато ефективнішої російської? Або, принаймні, вдатися до двомовності – бо ж у випадку твоїх постових на російських блогах ти разом з іншим ще й просто транжириш чужий час, пропонуючи своїм випадковим (ключовий момент!) відвідувачам геть не те, на що вони розраховували – простіше кажучи, ти їх дуриш – і це таки факт: у якості експерименту спробуй ставити заголовки до своїх постових у Давидова українською мовою замість російської – гадаю і народу тут, у _українській_ блогосфері саме такий ефект буде цікавіший, і популярізації саме української мови це сприятиме – як гадаєш?
Наразі ж, як я вже й встиг вже відкоментуватися на твоєму особистому блозі по постовому з Давидома, ти, кажучи грубо, але чесно, “відгріб купу сміттє-трафіку” – от тільки Давидов і Профітхантер і тому подібні вчаться і вчать його, цей трафік, переганяти у щось корисне, а ти поки що, вже вибачай, просто “відгріб”.
ЗИ: зауваження що до термінів: “реклама” – це “реклама” – текстова чи банерна це несуттєво; постові – це саме “постові” – саме останні “існують від початку створення поста і саме з постом і виключно з постом пов’язані” – це, поза всяким сумнімов, також реклама, але це саме “постові”: АдСенс розміщує як текстову, так і графічну рекламу – а може й тільки текстову за бажанням паблішера – але від цього ці оголошення аж ніяк не стають постовими – як гадаєш? Якщо ти вже досліджуєш різні джерела реклами для блогу – можна було би порівняти ефективність постових з ефективністю “реклами класичної” – он, наприклад, з Яниною “банероманією” – гадаю це буде цікаво…
Як завше, звиняй за різку критику і забагато порад і нахабне втручання у “твій особистий простір”.
січня 12, 2009 @22:42
Хотілося б дізнатись про трафік з Давидова. Скільки прийшло, кількість переглянутих сторінок та середній час перебуття на сайті (звісно, якщо ви на засекретили ці дані (; ).
січня 12, 2009 @22:56
The Lex, як завжди суперкомент
А взагалі, дивно, чому так багато людей переймається “витіканням” грошових потоків (це дуже голосно сказано – правильніше сказати “поточків”) з української в російську блогосферу, але майже ніхто не думає про перетікання трафіку з російської в українську.
Себто я більш, ніж переконаний, що існує більш ніж достатньо українців, які читають того ж Давидова чи Профітхантера (чи ще з десяток популярних російських блогів), і при цьому навіть не здогадуються, що існує феномен української блогосфери.
І саме така текстова реклама (бо постові – це таки текстова реклама, яка має достатньо вагомі переваги перед тим же AdSense-ом) здатна показати цим людям, що у нас також відбувається щось цікаве. А зважаючи на всі ці рубрики , на блогрол та інші численні посилання на українські блоги з “Української блогосфери” – існує достатня ймовірність, що такі відвідувачі підуть далі і таки відкриють для себе ще з десяток цікавих українських блогів… І хто знає, може хтось з українських блогерів також отримає свою часточку трафіку завдяки тому, що я розмістив рекламу в російськомовному блозі.
Якби моєю метою був тільки трафік і прибуток з нього – я б мабуть завів блог російською мовою і писав про шоу-бізнес.
Це дуже гаряча тема. Потенційної аудиторії – хоч віниками відганяй. Але в тому й справа, Олександре, що не в трафіку справа – а в цьому, нехай поки що і не дуже вдалому, але все ж таки намаганні привернути увагу до феномену українського блогінгу. Різними способами. Навіть з готовністю витрачати на це гроші. Чи краще було б, якби всі ми “поскладали лапки” і сиділи, сподіваючись на чудо, що воно саме якось владнається?
Критикувати, завжди простіше, правда ж?
P.S.: до речі, як ти мабуть здогадався, цю статтю було написано як відповідь на твій коментар на моєму особистому блозі. Спроба пояснити, навіщо я це все роблю і буду продовжувати робити, експериментувати, обпікатися – але можливо натрапляти на якісь несподівані і цікаві відкриття! Бо якщо нічого не робити – то нічого й не буде! Чи з цим ти також не згоден?
січня 12, 2009 @23:21
Денис Суділковський, ні, не таємниця. Я просто дійсно не стежив за цими показниками (надалі, мабуть буду).
За даними Гугл аналітікс трафік з Профітхантера:
глибина перегляду: 1,78
середній час на сайті: 3 хвилини 4 секунди (не забуваємо, що в аналітікс час на сайті рахується тільки тоді, коли людина зробила хоча б один клік – тобто відвідала більше, ніж одну сторінку)
з Давидова:
глибина перегляду: 1,3
середній час на сайті: 41 секунда
для порівняння (деякі українські блоги):
povnyi.bezpredel.com
глибина перегляду: 1,48
час перебування: 15 секунд
mpcr.biz
глибина: 1,17
час: 15 секунд
і навіть один з ресурсів, які тематично найбільше підходять uawebstar.org
глибина: 1,74
час: 53 секунди
Звісно, є і рекордсмени, у яких ці показники набагато вищі. Але все пізнається тільки на практиці.
До речі, звернув увагу, що з дуже багатьох українських блогів, де високі показники (глибина більше 2 і час більше 2 хвилин) насправді дуже мало нових відвідувачів (часто менше 10%). В цьому сенсі Профітхантер реально виявився чи не найефективнішим джерелом трафіку (більше 50% нових відвідувачів при достатньо високих показниках глибини перегляду та середнього часу на сайті)…
Як бачимо, реклама на російськомовних блогах може бути доволі продуктивною…
січня 12, 2009 @23:47
Хорошую тему поднял. У меня, кроме вышеупомянутого Блогуна, есть опыт покупки постового у Коркина. Опыт специфический.
Сам же недавно получил оптовый заказ на сеошные постовые, понравилось, таким образом каждая моя запись «спонсируется».
січня 12, 2009 @23:51
Як на мене для популярізації української блогосфери у російськомовній спільноті треба писати саме російською – таки факт що майже абсолютна більшість росіян не читають іншою мовою, окрім російської – не читають взагалі. Ловити таким чином поодиноких українців… Ну, у цьому питанні механізм постових орієнтований більше на сео-шний ефект, позаяк не має аніякого географічного таргетінгу – при наявності останнього ефект був би набагато більшим і таки вже “справжнім”, як на мою вельми нескромну думку.
Повертаючись до теми стратегії зауважу, що “продовжувати робити, експериментувати, обпікатися – але можливо натрапляти” (к) – це якраз чиста тактика без будь якої зваженої стратегії: ні цілі як такої у цих діях не спостерігається, ні зосередженого просування уперед – більш схоже на хаотичне застосування доступних методів розкрутки і до того ж навіть без чіткої постановки локальних цілей кожного окремого прецеденту використання того чи іншого методу. Тобто у даному випадку ти сподівався отримати трафік – і ти його отримав. Але стратегічно перед тим ти не поставив ціль проаналізувати що то за трафік ти отримав і що з тим трафіком можна зробити взагалі і чи є з того, з самого використання данного методу, хоч якась користь окрім “пузомірок” і самого факту використання. Ну і, звісно, теми для написання чергового поста.
ЗИ: ти мабуть не дуже добре собі уявляєш що таке “російською мовою писати про шоу-бізнес” і тому тобі це видається дуже-дуже легко і взагалі “варто просто почати – а там мільйони якщо й не одразу, але коли наполегливо то, мабуть…” (к) От ти пишеш ніби-то про блогосферу – а от я тобі ще з самого початку коли ти тільки почав писати про монетизацію зауважив, що, фактично, на цьому вже можна ставити хрест на цьому блозі як на блозі про _блогосферу_, а не на черговому “блозі про розкрутку та монетизацію” – і ти й справді увесь цей останній час про блогосферу майже не пишеш. От ти кажеш – “про шоу-бізнес” – а про блогосферу, виходить, вже нема чого писати? У ній, бідолашній, нема нічого і нічого й не було і не буде, окрім само-розкрутки та монетизації? Таки шкода нашу бідолашну блогосферу, еге ж?
ЗИ2: таки й справді одна з непоганих стратегій – не робити нічого, цілей чого чітко не розумієш, а як не розумієш чітко цілей нічого – то нічого й не робити. Така от стратегія – як не дивно, чудово працює! Як саме? А чудово зберігає ресурси – гроші, час, мізки забиті непотрібною фігнею – від витрачання на усіляку непотрібну фігню – дарую ідею безвозмєздно!
січня 13, 2009 @0:29
The Lex – ну ти і нудний…
Заплачу 10 баксів тому, хто придумає онлайн архіватор твоїх коментарів 8)))…
щодо останнього ЗИ – погоджусь, але не узагальнюй, бо паралельно з факторами монетизації тут пишеться також і про блогосферу…
січня 13, 2009 @0:34
Роман, цікаво почути про специфічний досвід реклами у Коркіна?
Якщо не секрет, звісно!
The Lex, вітаю! Ти щойно витратив добрячих пів-години свого часу на коментування “чергового блога про розкрутку і монетизацію”, на якому за твоїми ж словами “можна ставити хрест”!.. Може так і зробиш?
січня 13, 2009 @0:48
Специфичным был весь опыт рекламы в блогосфере
Может быть завтра распишу подробнее.
січня 13, 2009 @6:51
Реклама на блогуні і рос. блогах – це утопія. Користі від такої реклами дуже мало, кількість відвідувачів зросте, але корисних відвідувачів буде дуже мало. ККД дуже малий. Тому за такі ж гроші краще рекламуватися на українських блогах і сайтах, можливо кількість відвідувачів буде і меншою, але в загальному ККД від тих відвідувачів буде вищим.
січня 13, 2009 @9:10
А ще є блогролл – безоштовне посилання
)))))))))))))
))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
А ще реклама на рос. ресурсах приводить до приходу на твій україномовний хамів московських.
І не забувай пр оакцію – ен плати москалям, вони газ мають
січня 13, 2009 @9:39
Роман, з нетерпінням будемо чекати!
Юрко Червоний, не варто забувати ще й про такий фактор, як нові відвідувачі. Скажімо, якщо я буду активно рекламуватися на спорідненому ресурсі українською мовою, відвідуваність якого знаходиться приблизно на тому ж рівні, що й мого? Який буде відсоток нових читачів, які знають про той ресурс, але ще не знають про “Українську блогосферу”. Питання риторичне!
Ткніть мені пальцем на споріднений український блог (на близьку до моєї тематику), відвідуваність якого хоча б втричі вища за “Українську блогосферу” і який розміщує постові за адекватну ціну – і я з радістю в нього порекламуюся!
Вчора, аналізуючи Google Analytics, зробив кілька дуже цікавих відкриттів. Наприклад, що відсоток нових читачів з навіть з найкращих українських блогів рідко перевищує 20% (а зазвичай коливається в межах 4%-12%). Тобто по суті, такі блоги приводять ту аудиторію, яка вже й так знайома з “Українською блогосферою”. І це зовсім не дивно! Все-таки українська блогосфера наразі не така вже й велика. Про це гарно написав Микола у своїй статті (не зі всім можна погодитися, але є дуже влучні спостереження).
В той же час відсоток нових читачів з Профітхантера – більше 50%, з Давидова – більше 90%. І звісно ж очевидно, що частина з цих відвідувачів ніколи не повернеться. Але навіть якщо 10% з них стануть читачами і доповнять перелік учасників української блогосфери – я буду вважати, що потратив гроші не даремно.
Важко розвинути певну сферу, не виходячи за рамки цієї сфери.
ELECTRIC, хами легко зупиняються баном по IP (хоча, до цього заходу мені ще ні разу не доводилося вдаватися)
січня 13, 2009 @9:40
Подарок: да, я такой! (к)
Ярославе, ну що за дитячі образи? Особисто я завше був категорично “за” веселого і трохи дитячого, несерйозного підходу до викладу інформації у блогах – але ж треба комусь і дорослішати, бо ти ж сам ратієш за те, щоб блогосферу почали сприймати всерйоз – без подорослішання, без зваженого і навіть сухувато-нудного у чомусь підходу цього не станеться – чи є з цього приводу інша думка?
jarofed: ну так я ж не ефективний – і не москаль.
січня 13, 2009 @10:12
The Lex, на жаль, у більшості твоїх коментарів я не бачу “сухувато-нудного” підходу чи “дорослішання”. А бачу тільки безпричинну критику.
січня 13, 2009 @10:18
Що до “ЗАТ Блогосфера”: на превеликий жаль, автор цього терміну абсолютно правий – і досвід цього блогу, “Української блогосфери”, цей висновок тільки підтверджує. А саме: українська блогосфера, як певна сукупність окремих особистостей, що цікавляться тематикою, настільки мала, що ти, Ярославе, дуже легко вибрав увесь її об’єм – саме тому тобі сьогодні вже нема де рекламуватися у українській блогосфері – і зіткнувся навіть зі спадом інтересу – бо, як я вже й зауважив, сказати особливо нового вже й нічого, але то вже інша історія. Головна ж тема – невеликий об’єм саме україномовної української блогосфери і досить непогана обізнаність її представників одне про одного. При цьому “ЗАТ Українська Блогосфера” є заме закритим товариством, навіть клубом, з дуже простої причини: мова. Розширити її просто за рахунок зливання сюди російськомовного трафіку ніяк не вдасться: у російськомовному секторі такого добра навалом, до того ж певна і то чимала частина українських блогерів пишуть російською, тому потреби у продиранні крізь чужу мову у російськомовних відвідувачів нема (саме у “відвідувачів” – аж ніяк не “читатів”).
Ти, Ярославе, і сам чудово можеш оцінити обсяг саме української блогосфери за обсягом ядра аудиторії твого блогу – ну хіба тебе не стурбувало що саме ця кількість не росте ось уже тривалий час? І мій прогноз: на жаль, не ростиме.
Причини різні, але російськомовним трафіком тут не зарадиш – маємо певні прецеденти у цій “війні між російським та українським”, і прецеденти ці на сьогодні виключно на користь російської мови, принаймні, у нашій сфері.
Звісно твоє право і твій досвід які саме досвіди ставити – можу навіть дати чудову ідею по притягненню коментаторів до цих досвідів: попередньо обговорювати ідею і реалізацію і пропонувати читачав висловлювати свої прогнози стосовно того чи іншого результату, а потім, після проведення експерименту, визначати хто ж був найближчим до істини. Це так – це якщо тобі цікаво з читачами спілкуватися – москальські блогери, доречі, такі штуки дуже люблять.
А у питанні іншомовного трафіку – так з самого початку мало хто сумнівався що постовий на Давидові зможе привести кілька сотень відвідувачів – але окрім самого факту зростання трафіку інші ефекти були так само передбачувані. Я можу запропонувати провести той самий експеримент з англомовними блогами – там і трафік більший, і народ в темі – але ефект буде той самий: різке зростання кількості відвідувачів по посиланням відповідною мовою і… ну, певна річ, якийсь відсоток серед них будуть українцями, якийсь відсоток розумітиме українську, ще якийсь – скористається перекладачем. Але сукупна кількість таких апріорі буде дуже малою.
Як на мене, більш вдалим з точки зору саме “корисних” відвідувачів була би масована банерна реклама в українському інтернеті – несуттєво, російськомовному чи україномовному, головне що саме українському. Якщо прикинути по грошах, то за $100 можна придбати з півмільйона-мільйон банеропоказів і при зваженому їх витрачанні можна добитися CTR у 1-2%, а то і 3-4. Щоправда, для великої рекламній кампанії це я відверто перебільшим, але як навіть взяти 0.5% з 500 тисяч – то це вийде “усього” 2500 відвідувачів, але вже гарантовано українців – принаймні, точно здатних прочитати написане. І ефект від “просування бренду українська блогосфера” був би набагато вищий. Варто спробувати?
Хоча знову ж таки є певні “але”…
січня 13, 2009 @10:40
The Lex, я шокований! Ну можеш же писати по темі і без образливої критики!
Відкрию секрет (хоча це вже і не секрет зовсім) – окрім скуповування “постових” у російських блогах, я пробую ще й Google AdWords. Там також дуже цікавий досвід! Поділюся ним через кілька тижнів (якраз вичерпаю там рекламний бюджет).
Що ж стосується “ЗАТ Українська блогосфера” – якоюсь мірю я з тобою згоден. Але все-таки думаю, що україномовна частка блогосфери росте повільно саме тому, що люди не вірять, що тут можна досягнути успіху! До мене вже зверталося як мінімум з десяток людей, які плануючи відкривати свій блог, просили поради щодо мови ведення (вибір серед російської та української). Саме тому у свій час я і написав статтю
З іншого боку можливість для людини, яка має серйозні наміри щодо ведення блога, отримувати фінансову відачу від своєї діяльності – це також дуже важливий фактор. І одні лише біржі лінків – це дуже-дуже несерйозно. Хотілося б, щоб українська блогосфера ставала все більш повноцінною у цьому плані. Щоб у нас з”явилися свої банерні рекламодавці (як Главмед чи Стимулкеш у рунеті), щоб з”явилися рекламні агенції, спрямовані на український сегмент інтернету (в яких хоч щось “світило б” українським блогам).
Звісно, найпростіший спосіб – все покинути і почати писати російською. Але я дійсно вірю в те, що в української блогосфери є неабиякий потенціал – і події останніх місяців (потужний приріст тематичних україномовних стенделонів, високоякісний офіційний переклад найновішої версії WordPress та значної кількості плагінів і тем, тощо) підтверджують мою правоту!
А про мої особисті причини реклами в російськомовних блогах, думаю, я ще напишу окрему статтю.
Бо коментарі виходять більшими, ніж середньостатистичний запис у цьому блозі! )))
січня 13, 2009 @12:22
Jarofed, а який саме сервіс ти використовуєш для аналізу переходів на твій блог з інших інтернет ресуртів? Можеш дати адресу?
січня 13, 2009 @12:27
Тарас, взагалі, такі “послуги” надає практично будь-яка стандартна статистика (той же Bigmir, i.ua та Liveinternet). Але найбільшу кількість можливостей для деталізації наразі надає Google Analytics (google.com/analytics). Якщо шукаєш для себе інструмент статистики – я б дуже радив!
січня 13, 2009 @16:06
Ото мені цікаво почитати співвідношення тексту коментарів до тексту сторінки та до тексту статті…
Мабуть слово Федорака тут вже ніц не варте буде згідно пошукового ранжування… 8))))
січня 13, 2009 @17:26
Окремим видом реклами є написання коментарів на Блоґосфері, я таким чином отримую нових відвідувачів на сайт
січня 13, 2009 @17:42
Юрко Червоний, відвідувачі з коментарів – одне з джерел першочергового (тобто такого, яке важко переоцінити, а особливо – на перших порах існування блога) трафіку. Але зловживати ним не варто!
Головне, щоб трафік з коментарів не перетворювався на самоціль і єдину причину, через яку останні і пишуться! Бо в такому випадку до спаму – один крок!
січня 13, 2009 @17:55
Дякую!
січня 13, 2009 @18:29
jarofed, із твердженням про спам згоден.
чим більше ти коментуєш – тим більше коментують твій блог(перевірена практика на ЖЖ), тобто тут йде взаємний обмін трафіком. коментарі це як сіль, добре із ними, але в міру.
січня 14, 2009 @17:56
Я – за текстову рекламу!
Цілком згодна з Ярославом щодо цієї тематики.
Між іншим, на цьому блозі (blogosphere.com.ua) я ніколи не бачила багато реклами. Сподіваюся, він достатньо прибутковий.
жовтня 7, 2009 @23:41
Дякую, цікавий, головне – про те, що перевірене на практиці – допис. Хотілося би саме таких бачити побільше.
Щодо “мови насправді не настільки віддалені одна від одної, щоб випадковий російський відвідувач взагалі не міг нічого зрозуміти.” то це заледве аргумент. Все ж таки мови водночас доволі далекі, щоби людина, що не звикла читати тексти українською мовою, могла з комфортом прочитати й зрозуміти. В загальних рисах, спотикаючись через слово – так, зможе прочитати й зрозуміти й москаль. Але він просто не стане читати – бо навіщо себе так мучити?
Хочете – спробуйте знайдіть білоруський текст і, хоча білоруська мова найближча до української, відчуйте, що то таки непросто прочитати той текст. Тому не варт тішити себе ілюзією: українські тексти читатимуть лише ті, хто з України (не доконче лише етнічні українці).
Додати коментар