Автор фотографії:
Де рекламуватися українським блогам?
У текстової реклами є дві суттєві переваги, які й роблять її настільки привабливою для блогера:
- На відміну, скажімо, від реклами банерної, тестова реклама розміщується один раз і назавжди – а значить буде приводити трафік на ваш блог ще довгий час після своєї публікації.
- Розміщуючи текстову рекламу, ви не лише отримуєте відвідувачів, але й підвищуєте показники блога у пошукових системах (SEO-ефект), що в свою чергу сприяє збільшенню трафіку і з них також.
Найсуттєвіша проблема для блогера полягає в пошуку найбільш ефективних майданчиків для такої реклами. З точки зору віддачі від текстових посилань хороший блог повинен бути:
- близький за тематикою до рекламованого ресурсу;
- мати високий рівень відвідуваності та залученості читачів;
- мати високий рівень пошукових показників (для SEO-ефекту);
- ну і звісно ж – не забуваємо про адекватну ціну.
Звісна річ, ідеальних блогів (тобто тих, які повністю відповідали б цим умовам) дуже мало! Тому людині, яка серйозно задумується про текстову рекламу в блогах, у багатьох випадках доведеться жертвувати одним або й кількома із наведених вище показників.
Скажімо, якщо брати до уваги лише тематичні українські сайти – то я заледве нарахую 15-20 ресурсів, на яких зміг би рекламувати свій блог. Але, якщо додати сюди ще й потребу високого рівня відвідувачів (хоча б у 2-3 рази вищого, ніж має сама «Українська блогосфера» – тоді кандидатів майже не залишається).
Сумна правда полягає в тому, що українському блогерові, який вирішив купити текстову рекламу для швидшого розвитку своїх проектів, майже напевне доведеться виходити і за рамки української блогосфери. Адже кількість по-справжньому якісних українських проектів, які пропонують такий різновид реклами, поки-що обмежується двома-трьома десятками блогів.
Реклама в російських (російськомовних) блогах?
І ось ми підходимо до найцікавішого запитання: Наскільки виправдовує себе реклама українського ресурсу у російськомовних блогах?
За останні два-три місяці я розмістив рекламу «Української блогосфери» приблизно у 60-80 російськомовних блогах (з них переважна більшість – Блогун) і мушу визнати, що здебільшого задоволений результатами. Окрім зростання трафіку, блог піднявся за відповідними пошуковими позиціями у Google та Яндекс, не кажучи вже про стрімкий злет у рейтингу блогів Яндекс (та першу появу трафіку з цього джерела). В той же час різні аналізатори зворотніх лінків показують суттєвий приріст і за цим показником. А отже – ефект від текстової реклами важко заперечити.
Чи варто витрачати гроші (загальна рекламна кампанія обійшлася мені наразі менше, ніж у $100) заради таких показників – це справа особисто кожного. Я знаю, що дуже багато блогерів не сприймають свої щоденники, як джерело прибутку, а отже й сама ідея, що на їх розвиток можна витрачати гроші, також швидш за все буде сприйнята ними негативно. І це їхнє абсолютне право. З іншого боку, для людей, які нормально ставляться до ідеї, що пришвидшення розвитку блога може потребувати певних інвестицій, варіант текстової реклами на російськомовних ресурсах може видатися доволі цікавим!
Автор фотографії:
Якою повинна бути найбільш ефективна текстова реклама?
Серед всіх тих блогів, в яких я рекламувався, лише два поглинули більше, ніж 40% всього рекламного бюджету. Це блоги Богдана ака Profithanter (до речі, українця, який пише російською мовою) та доволі відомого (частково – навіть епатажного) у блогерських колах Дмитра Давидова. Признаюся – відчути міфологічний ефект від реклами у блозі Давидова мені хотілося давно. Нарешті це вдалося!
Чи варто говорити, що саме ці два блоги принесли найбільше трафіку на «Українську блогосферу» і він продовжує приходити до сих пір? Після розміщення ЄДИНОГО посилання на блозі Богдана, «Українську блогосферу» вже відвідало більше 150 відвідувачів. Він навіть зумів потрапити до переліку топ-10 найкращих генераторів трафіку за підсумками півріччя. І хоча рекламу було розміщено майже 3 місяці назад, поодинокі відвідувачі продовжують приходити на цей блог саме з того одного посилання, за яке у свій час було заплачено $10.
Що стосується реклами на блозі Давидова – то тут результати ще більш вражаючі. Перше рекламне посилання з’явилося всього тиждень назад (всього було розміщено 6 посилань, оскільки Давидов продає лінки тільки блоками) і за цей час сумарний трафік на обидва мої ресурси вже склав більше 150 відвідувачів. Поки-що потік відвідувачів з сайту Давидова начебто й не планує скорочуватися. Тому думаю, перш, ніж він ущухне, це число щонайменше подвоїться.
Важливість якоря (анкора) посилання!
Втім, що стосується реклами на ресурсі найбільш епатажного блогера рунету, користь від неї полягала не тільки у посиланнях, трафіку та підвищенні SEO-показників. Розмістивши 6 посилань, я зміг визначити, які заголовки «чіпляють» аудиторію найбільше, а також наскільки суттєвою може бути різниця між трафіком із заголовку, що «не зачепив» і того, який «зачепив». Так, найменш ефективне посилання з блога Давидова принесло всього 2-3 відвідувачів. При цьому найбільш ефективне (найцікавіше) – вже в перший день після розміщення залучило на сайт більше 50 відвідувачів. Доволі вражаюче, чи не так?
Тому я ще раз повторюся – якщо ви хочете отримати хороший ефект від текстової реклами – намагайтеся шукати якісні, відвідувані тематичні ресурси (нехай навіть вартість реклами в них буде відчутно вищою, ніж в інших). І при цьому – завжди думайте про заголовок (якір) вашого посилання. Саме він визначатиме, скільки людей прийдуть на ваш сайт. І він має настільки велике значення, що здатен збільшити цю кількість МАЙЖЕ У 30 РАЗІВ!!!
Перш ніж надіслати посилання з якорем авторові ресурсу, де ви збираєтесь розмістити свою рекламу, ще раз перечитайте його. А ви самі перейшли б за таким посиланням? Наскільки ваше посилання відповідає тематиці того ресурсу, на якому ви збираєтесь рекламуватися? Адже іноді дві віддалені між собою теми (наприклад, тему вашого блога і того блога, на якому ви плануєте розміщувати рекламу) можна пов’язати вдалим якорем (який чудово пасуватиме до тематик обидвох блогів). В такому разі кількість відвідувачів з цього посилання майже напевне буде вищою. Та й авторові буде набагато приємніше розмістити таке посилання на своєму блозі (принаймні, точно приємніше, ніж якесь банальне: «підшипники Київ» чи «найкращі кінотеатри Москви»).
Підводне каміння
Єдиним підводним каменем реклами українських ресурсів в російськомовних блогах (принаймні, на мою думку) є можливість того, що до вас прийде людина, яка не розуміє української мови. На жаль, поки що від цього неможливо застрахуватися. Втім, як на мене, загроза насправді не така вже й велика. Адже по-перше більшість хороших російських блогів читає достатня кількість наших співвітчизників, а по-друге, мови насправді не настільки віддалені одна від одної, щоб випадковий російський відвідувач взагалі не міг нічого зрозуміти.
За весь час реклами моїх ресурсів на російськомовних блогах я отримав лише 2 чи 3 коментарі, в яких згадувалося про те, що людина прийшла сюди з російського блога і не може нічого зрозуміти. Але навіть якби це число було вдесятеро вищим – реклама все-рівно залишалася б ефективною. Адже кількість людей, яких вона привела на цей блог, вища у 100 разів!
Висновок
Словом, в кінцевому рахунку кожен блогер вирішуватиме сам, варто йому, чи ні, підвищувати видимість своїх ресурсів через текстову рекламу. Але якщо відчуття необхідності такого кроку вже з’явилося – українському блогерові варто розширити потенційний перелік можливих місць для реклами російськомовними ресурсами. І звісно ж, очікувати, коли українська блогосфера розвинеться до того рівня, коли вже не потрібно буде ходити на російські блоги по відвідувачів. Бо ніхто не сперечатиметься – коли мова рекламного та рекламованого ресурсів однакова – ефективність капіталовкладень суттєво зростає.
«Українська блогосфера», до речі, також пропонує таку рекламу! Вартість одного текстового посилання наразі, коливається в межах $3 – $5. А більш детально про це можна дізнатися на відповідній сторінці.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)