Автор фотографії:
„Блогери ніколи не вгомоняться і будуть все життя доводити, що реклама в їх „затишних” щоденниках надзвичайно ефективна”, – пише Євген. І якщо відкинути напів-іронічний тон (мало хто називає свої standalone-блоги «затишними щоденничками» – ця фраза пішла із ЖЖ) весь парадокс ситуації полягає в тому, що орієнтовані на рекламну монетизацію блогери справді будуть доводити свою ефективність. Але один той факт, що автор називає свій проект ефективним рекламним майданчиком, не робить його неефективним. Правда ж?
На щастя, і сам Євген з цим погоджується, відзначаючи, що рекламуватися в блогах можна… щоправда, „дуу-уже обережно”…
Не буду перелічувати все, з чим я незгоден! Інакше ця серія статей ризикує перерости у таку-собі безкінечну онлайн-дискусію, де на кожну серію тверджень буде з’являтися чергова серія спростувань… і так далі по циклу.
Натомість, скажу, з чим я згоден!
Більше роботи для агенцій
А згоден я з тим, що робота з блогами таки вимагає від агенцій нового підходу і звісно ж – інвестицій часу. Зрозуміла річ, що „розміщення публікацій у 100 блогах” вимагатиме більше часу та зусиль, ніж рекламний огляд на одному порталі.
Але як на мене, Євген дещо переоцінює об’єми „людино-годин”, необхідних для цього. Все що потрібно – це проаналізувати та поранжувати більш-менш якісні тематичні блоги та один раз налагодити контакт з авторами. В результаті повинно вийти щось на зразок:
- 30 блогів на автомобільну тему;
- 25 блогів про нерухомість;
- 10 блогів про телекомунікації;
- 25 блогів про інтернет та сервіси;
- 15 блогів про банківські послуги і так далі…
Всі числа умовні, але ідея, думаю, зрозуміла. Чи є в Україні достатня кількість якісних тематичних блогів на різні тематики? Не сказав би! Поки-що блогери люблять писати здебільшого або на „гарячі” теми, або „про інтернет”. Але і це вже початок.
Пам’ятаєте, як навесні минулого року професійна соціальна мережа Profeo виходила на ринок, застосовуючи в тому числі й публікації в блогах? Якщо мені не зраджує пам’ять, Оксана Завойко (яка займається маркетингом в Profeo) дуже позитивно відгукувалася про ефект від блогосфери! А чому? Відповідь очевидна: соціальна мережа виявилася ідеальним об’єктом для реклами в блогах про інтернет та сервіси, яких зараз достатньо багато. То чому б не взяти це на озброєння і для інших рекламних кампаній?
До речі, що стосується “необхідності писати 100 унікальних матеріалів для різних блогів” – це питання легко вирішити, домовившись про написання матеріалів з самими блогерами (а не наймом “спеціально навчених” копірайтерів). При цьому ефективність віддачі зростатиме багатократно: адже хто, як не блогер, найкраще знає смаки та вподобання своєї аудиторії. На цю тему можете почитати статтю Андрія Поданенка.
Автор фотографії:
Купівля трафіку VS Накрутка
Згоден з Євгеном, що на відміну від порталів, які грішать купівлею трафіку, у блогах в більшій мірі можна спостерігати ефект „накрутки” (склікування) реклами. Але давайте подивимося, в яких випадках це має значення? У випадку з розміщенням платних оглядів рекламодавець платить за сам огляд (донесення інформації до читача), а не за переходи. У випадку з банерами – рекламодавець у більшості випадків платить за кількість переглядів.
Тільки у випадку з контекстом, коли плата по суті йде за переходи, зауваження Євгена набуває сенсу. В такому разі ніхто не заборонить рекламодавцеві користуватися для цих цілей послугами великих постачальників контексту (той же Google або Яндекс). Але знову ж таки – блоки контексту від цих пошуковиків не індексуються, а отже, не дають SEO-ефекту. Крім того, в них ви платите за певний час (кількість кліків), а чисто блогерський контекстний варіант „постових” не лише дає SEO-ефект, але й розміщується навчно. Що вигідніше? Вибирати рекламодавцеві!
Чи вміють блоги продавати рекламу?
От з чим я згоден на всі 100% (ну добре – нехай на 90%) – так це з тим, що маленькі сайти часто не вміють продавати. Багато хто навіть не переймається розміщенням на сайті навіть найбанальнішої сторінки з цінами на рекламу та різновидами реклами, яку пропонує блог. Деякі автори обмежуються розміщенням в малопомітному місці блога фрази на зразок: „З питань реклами звертайтеся на vasya@pupkin.com”. Реально вони не роблять спроб налагодити зв’язок з рекламними агенціями (не кажучи вже про прямий контакт з потенційними рекламодавцями). І ось тут, я згоден, потрібно багато що змінювати. При чому як з боку блогерів, так і з боку агенцій. Вони не вміють? А ви навчіть!
Багато коментарів: Добре чи погано?
Згоден з Євгеном і в тому, що стосується коментування. Записи у 100 блогах із активною аудиторією дійсно дадуть надзвичайно потужний зворотній ефект. І не варто перейматися тим, що офіційний представник компанії повинен дати відповідь на кожен коментар. Це не так! Недавно я опублікував цікаву методологію, якою користуються ВВС США при оцінці того, чи варто реагувати на згадки у блогах. Можна керуватися нею. У будь-якому разі, якщо про вас говорять – це вже дуже позитивно!
Інша річ, що наші компанії, як вогню, бояться відкритої дискусії та критики своїх продуктів та сервісів. Але не варто забувати, що Інтернет стає дедалі більш та більш відкритим. Про вас все-рівно будуть говорити. Питання тільки в тому, наскільки ви самі впливатимете на цей процес. Якщо закопати голову в пісок і відмежуватися – ваш вплив на дискусію буде мінімальним. В такому разі ніхто не зможе гарантувати збереження вашої репутації.
Блоги, як репутаційний інструмент
Ну і звісно ж, згоден з останнім пунктом, про який говорить Євген. Блоги стають потужним репутаційним інструментом для деяких сфер бізнесу. Тому незалежно від того, наскільки вигідною або невигідною буде реклама в них – як піар-інструмент вони будуть затребувані завжди.
Висновок
Підсумовуючи вищесказане, хочу відзначити, що вже сам факт появи таких статей, написаних представниками (власниками) інтернет-агенцій – явище надзвичайно позитивне! Не дивлячись на якісь дрібні розбіжності у поглядах, а іноді бажання „потягнути на себе ковдру”, загальний інтерес між блогерами та рекламодавцями таки існує – і це вже факт! Особисто я повністю переконаний, що надалі взаємне тяжіння між цими двома сферами продовжуватиме зростати, набуваючи „по дорозі” все більшої та більшої ефективності і виливаючись для остаточних замовників (тобто компаній) у по-справжньому ефективну рекламу…
UPD: Ще одна стаття на тему реклами в блогосфері від Андрія Поданенка. З неї ви дізнаєтесь, хто в кого повинен вчитися, а також чи вміють “великі” компанії продавати рекламу. Словом, “The show must go on!“
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:I Hate Advertising. | Персональна сторінка - podarok | uk ()