
Автор фотографії: Коли, в радянські часи існувала всього одна газета, яку читали всі, і один телевізійний канал, який всі дивились – питання аудиторії практично не виникало. Зрозуміла річ, якщо конкуренції немає – то всі люди (без виключення) читають і дивляться те, до чого мають доступ.
Зовсім інша справа, коли в людини з’являється вибір, яку газету читати і який канал дивитися. Якщо ж цих виборів стає безліч (у буквальному сенсі – безкінечна кількість) – тоді на перший план виходить якість і тематична спрямованість. Люди не будуть дивитися неякісний телеканал без чіткої тематики, якщо існує безліч якісних каналів, які на 100% відповідають їхнім інтересам.
Але, як би там не було, при ідеальній конкуренції на ринку, навіть досягнувши найвищої якості, телеканал вже не зможе забрати собі всіх потенційних глядачів (як це відбувається, коли конкуренції взагалі не існує). А раз так – йому більше не варто витрачати на це свій час та енергію. Натомість, потрібно зосередитись на побудові навколо себе лояльної бази тематичних глядачів, які ідеально відповідатимуть місії та цілі телеканалу.
Чи не те саме відбувається сьогодні в інтернеті?
Різноманітні сайти, портали та сервіси зосереджують всі свої сили, щоб „захопити” максимально можливу кількість „трафіку”. І, сфокусувавшись на цій діяльності, вони іноді забувають про те, що „якість” в питаннях відвідувачів має куди більшу вагу, ніж „кількість”.
Яка проблема купити тисячу чи й десять тисяч „відвідувачів”?
Немає проблем!
Але чи варто це робити тільки заради того, щоб дорожче продати рекламу?
Спостерігаючи за „трафіковими перегонами”, я іноді ловлю себе на думці, що боротьба тут ведеться зовсім не за те, що справді має значення. Власники сайтів готові „душу Дияволу продати”, щоб „захопити” якомога більше відвідувачів. Але оскільки таких сайтів у мережі мільйони, жодному з них не світить шанс отримати „весь” трафік.
Якість VS кількість
Як на мене, єдиний спосіб для власника інформаційного ресурсу досягнути успіху – це орієнтуватися не на трафік, а на тематику. Ви не зможете змусити всіх людей, які мають доступ до інтернету, зайти на ваш сайт (чи блог). Але ви можете залучити на свій проект всіх людей, які цікавляться тією чи іншою тематикою.
Таких проектів – безліч. Скажімо, практично кожен професійний блогер, який розуміє англійську мову, читає проект Дарена Роуза Problogger.net, а практично кожен, хто цікавиться особистим розвитком, знає про існування проекту Стіва Павліни Personal Development for Smart People.
Я роблю все можливе, щоб „Українська блогосфера” стала таким проектом для всіх авторів, які задумуються про створення автономних тематичних блогів українською мовою. А мій новий блог про веб-програмування об’єднав навколо себе всіх початківців Flash та PHP, які хочуть мати доступ до матеріалів з програмування рідною мовою.
Для себе я зробив простий висновок: не варто намагатися бути всім і для всіх! Потрібно визначити свого клієнта і працювати для нього. Тільки так можна створити лояльну базу постійних відвідувачів навколо свого сайту або блога!


Коментарів: 18
лютого 25, 2009 @19:43
Blue Ocean Strategy is sooooo 2005.
лютого 25, 2009 @19:49
Dereks, а й справді – можна провести певні паралелі. Хоча, коли писав цю статтю, про жодну “Стратегію блакитного океану” не думав… Основна ідея цієї статті полягає не в тому, що потрібно знайти унікальну нішу, а в тому, що потрібно досягнути “унікальної якості у своїй ніші”. В такому разі ніякі конкуренти вам не страшні.
лютого 25, 2009 @20:00
Я не читаю жоден з названих тобою блогів 8)))
Крім україномовних…
А щодо теми статті – маючи сильний тематичний блог з малою кількістю трафіку – досить непоганим є набирання саме цільового трафіку на нього.
лютого 25, 2009 @20:42
podarok, просто заради інтересу, а скільки англомовних блогів ти взагалі читаєш (якщо читаєш)?
лютого 25, 2009 @22:03
[OFFTOPIC]
Був підписаний на Smashing Magazine – відписався через явну попсовість.
Час від часу читаю WebDesignersWall
А в основному – читаю максимально можливу кількість блогів через фіди technorati по запиту цікавих мені ключових слів (іноді через Reader можна побачити розшарені)
лютого 25, 2009 @22:52
Доречі, стосовно “лояльної бази постійних відвідувачів навколо свого сайту або блога” (к) : нарешті до мене дійшло чому твоя місячна аудиторія не є простою арефметичною сумою денних за відповідний період.
Дякую за підказку – цифри були поряд, у останній колонці таблиці, але я якогь геть не подумав про унікальність ще й на протязі місяця.
А як на твій погляд: яка аудиторія цікавіша рекламодавцю – постійна чи “поодиноко унікальна”?
лютого 25, 2009 @23:41
The Lex, рекламодавцю цікава насамперед та аудиторія, яка максимально підходить йому за тематикою. І що більше її буде, то краще.
Наприклад, якщо рекламується якийсь сервіс для блогерів, то рекламодавцю цікаві саме блогери (не залежно від того, чи є вони постійною аудиторією, чи випадково натрапили на сайт). Головне, щоб такі відвідувачі помітили рекламу і відреагували на неї.
Постійні відвідувачі привабливі тому, що заходять на сайт досить часто і є шанс, що в один з таких “заходів” вони таки звернуть увагу на рекламу.
Випадкові відвідувачі (сподіваюсь, я правильно зрозумів фразу “поодиноко унікальні”) цікаві тим, що таких на будь-якому сайті зазвичай більше. А тому є шанс, що хоча б якийсь відсоток з них також зверне увагу на рекламу.
лютого 25, 2009 @23:44
Я вважаю, якщо хочеш дыйсно досягти успiху у блогосферi, потрiбно не купувати вiдвiдувачiв, яким i дiла не маe до тематики блогу, а просто наповнюввати цiкавий контент. Я повнiстю за якiсть.
лютого 26, 2009 @0:14
читаю постійно проблогера, про Personal Development for Smart People почула вперше.
абсолютно погоджуюся із твердженням “потрібно досягнути “унікальної якості у своїй ніші”. В такому разі ніякі конкуренти вам не страшні.” – правильно, спочатку якість, а вже потім – поступово кількість
лютого 26, 2009 @12:46
Ярослав, а стоит ли называть целевую аудиторию трафиком? В моем понимании трафик это все остальное, кроме ЦА. Другой вопрос – как измерять популярность тематики? Есть много примеров когда хорошие ресурсы в силу отсутствия SEO-специалистов находятся на задних местах, а трафикогенераторы, стоят у вершины.
Мне кажется, надо в первую очередь определится – для кого ресурс: для денег или для общения. Если для денег – то прямая дорога в SEO, если для общения – то нужно рассылать приглашения заинтересованным людям, привлекать к беседам, задавать вопросы и т.д.
лютого 26, 2009 @17:07
Сергію, для мене трафік – це весь потік відвідувачів, які щоденно проходять через сайт (незалежно від того, повертаються вони кожного дня, раз на місяць, чи взагалі – один раз випадково завітали). Інша справа, що цільова аудиторія зазвичай цінується набагато більше, ніж випадкові відвідувачі. Щоб залучити на сайт постійних відвідувачів – потрібно дійсно дуже багато працювати, створюючи корисний для них контент.
А ось щодо визначення “заради грошей” чи “заради спілкування” – не зовсім згоден, оскільи вважаю, що обидві ці “мети” можуть чудово вживатися в одному проекті. Головне – не жертвувати одним заради іншого.
лютого 26, 2009 @17:39
Ще коли побачив назву статті вранці в твіттері хотів почитати, почитав, але жодного натяку на відповідь на питання в заголовку так й не побачив
лютого 26, 2009 @17:50
Kolia Shlapak, думаю, в таких питаннях наївно шукати “простих” відповідей. Моя відповідь непроста! І вона звучить так: “Для того, щоб об’єднати навколо вашого блога тематичну спільноту потрібно регулярно писати цікаві та корисні статті на обрану тематику. При цьому пересвідчитись, що якість цих статей достатньо висока (в ідеалі – найвища в галузі)”… Я намагався донести цю думку наведеною вище статтею. Наскільки мені це вдалося – вирішувати вам.
лютого 26, 2009 @17:57
Важко заперечити щось
Рецепт гарний! Чекатимемо на приправи в наступних статтях
лютого 26, 2009 @18:00
Kolia Shlapak, проблема в тому, що багато власників інтернет-ресурсів зосереджуються на “залученні трафіку” не надто дбаючи про якість контенту. Ось і виходить, що трафік є, а тематичної спільноти – немає. Втім, може когось і така ситуація влаштовує!
лютого 26, 2009 @18:26
Я абсолютно згоден, що головне якість контенту. Однак, на мою думку, це не єдиний спосіб залучення тематичної аудиторії. Перший крок – так.
лютого 26, 2009 @18:29
Kolia Shlapak, я б взагалі не говорив, що це “спосіб”… Це, радше, основа, на якій все базується. А конкретних “способів” може бути скільки завгодно.
лютого 26, 2009 @19:59
оффтопик: про ці два блоґи вперше почув.
не оффтопик: як я уже писав, краще, щоб на блоґ приходили за матеріалом і інформацією, а не просто, бо побачили. хто зацікавиться – підпишеться і залишиться і зайде ще раз, а хто прогляне – забуде і не вернеться
Додати коментар