Не так давно на Михайловому блозі «Життя цікаве» з’явилася публікація під назвою «Дивна шкіра». Як виявилося, ця стаття була не чим іншим, як медійним вірусом компанії Ebola Communications. Наскільки вдалою вона виявилася – про це в інтерв’ю, наведеному нижче.
З.: Привіт, Михайле. То розкажи нарешті, що то за «дивна шкіра», яку начебто знайшли твої друзі у Карпатах?
В.: Привіт Ярославе та читачі “Української блогосфери”. Більше місяця я мовчав і не признавався, та зараз, до речі ексклюзивно для УБ, відкрию таємницю. Ця, так звана, “дивна шкіра” є не чим іншим як промо-акцією нового дезодоранту Axe Instinct. Підтвердження цього всього можете знайти на сайті компанії Axe. А безпосередньо “вірусну” кампанію проводила Ebola Communications.
З.: Чого прагнула досягнути компанія таким PR-роликом? Чому був вибраний саме твій блог?
В.: Взагалі-то це була не піар-кампанія, а вірусна, тобто за задумом “креативщиків” людина з цільовою аудиторією повинна була прочитати історію і повірити в неї і як результат купити продукт, або збільшити лояльність до нього. Але через кризу, клієнт вирішив піти шляхом російського креативу. До речі, забув сказати, що подібна акція проходила і в Росії в грудні місяці, але через погане втілення вона пройшла вкрай невдало. Там було створено штучний блог – adrenalinshik.livejournal.com і багато людей відразу розкусили задум.
Та повернімось до України. Ну так от, через складні економічні умови клієнт вирішив не вигадувати стратегію самому, а піти по “накатаній схемі”, як часто роблять з товарами повсякденного вжитку. Але, якщо на телебаченні таке зазвичай спрацьовує, то в інтернеті закони поширення інформації трохи інші.
А що стосується вибору блогу, то тут враховувались такі фактори, щоб блог відповідав цільовій аудиторії, був україномовним, “живим”, відповідно – читачі з України і відвідуваність більше 200 за добу.
З.: Мені відомо, що за час проведення кампанії (тобто протягом кількох тижнів після публікації статті) потік трафіку на твій блог суттєво підвищився. Поділися враженнями – наскільки потужним був «притягальний» ефект шкіри конкретно для твого блога?
В.: Так, з моменту публікації трафік збільшився у кілька разів. Я навіть, отримував неодноразові попередження від хостинг-компанії про те, що блог робить чимале навантаження на сервер і в разі систематичного повторення сайт можуть закрити. Мені довелось навіть перейти на більший тарифний план, аби уникнути конфлікту. На щастя усе обійшлося.
А найбільше хостів спостерігалося 4 лютого. Тоді відвідало трохи більше 3-х тисяч людей, думаю це хороший показник навіть для російського блогу.
До речі, скажу, що від самої акції я не отримав ані копійки, але не переймаюсь цим. Адже найближчим часом очікую збільшення PageRank’у та індексу цитування завдяки значній кількості посилань на блог.
З.: Цікаво було б почути твої враження про ведення компанії. Що було зроблено для залучення уваги, наскільки професійно підійшов замовник до розповсюдження інформації про статтю, наскільки «вірусною» (тобто здатною до самостійного розповсюдження) виявилася інформація?
В.: Враження в загальному позитивні, оскільки завдяки “шкірі” про блог дізналося більше людей і з’явилися нові читачі. Була навіть пропозиція однієї ІТ-компанії про співпрацю, але то я вже відійшов від питання.
В основному інформація поширювалась в інтернеті, зокрема, спостерігав переходи з таких порталів як Утро.UA, JOIN.UA, Football.ua, Men’s Life та ін. Також “крутилися” банери на популярних українських сайтах. За допомогою Blogun’а вдалось залучити багатьох українських блогерів.
Крім того, про “диво-шкіру” була згадка й по телебаченню – це в програмі “Інфошок” на Новому каналі та на М1. Інформація мала просочитись і через друковані ЗМІ та радіо, але чи була вона, – мені не відомо. Як бачите робота по розповсюдженні зроблена непогано.
З.: Чи були якісь недоліки у роботі замовника? Що можна було зробити краще?
В.: Безумовно, недоліки є завжди і даний випадок не виняток. Як я вже згадував вище, бюджет компанії був менший, ніж очікувалось, тому виходили з того що було. І можливо саме тому відео вийшло таким неправдоподібним, а сам текст містив деякі неточності, і, погодьтеся, трохи безглуздий. Як на мене ідею можна було б якось цікавіше продумати.
Але так задумав клієнт, і, в принципі, йому видніше. Найголовніше те, що я свою роботу виконав чесно.
З.: І останнє запитання. Наскільки привабливими вважаєш українські блоги для такого типу вірусних кампаній? Чи є сенс проводити їх в українській блогосфері?
В.: Блоги чи не найкраще підходять для вірусного маркетингу. Чому? Спробую пояснити. Наприклад, припустимо ти купив якусь річ. Вона тобі сподобалась і ти поділився своїми позитивними враженнями на блозі. Про покупку дізнались інші блогери і вирішили також її придбати і, якщо вона їм до вподоби, також написали хороші слова про товар. А читачі, прочитавши схвальні відгуки також купили цю річ. Таким чином твоя стаття принесла більше користі для замовника, ніж просто бездумне вкладення грошей у навіть ті ж самі банери.
Але це моя особиста думка, і, можливо, я помиляюсь. Та все ж таки я впевнений, що найближчим часом блоги відіграватимуть не останню роль в просуванні продуктів чи послуг.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Життя цікаве » Blog Archive » Стань bzz-агентом ()