Як і обіцяв у вчорашньому записі, розпочинаю публікацію статей Даррена Роуза про суттєве покращення вашого блога.
Всього 31 день і всього 31 стаття. Але, якщо вірити авторові (а особисто в мене немає жодних причин йому не довіряти) за цей час кожен блогер здатен суттєво удосконалити свій ресурс, залучити на нього більше відвідувачів та отримати більше підписників. Про ідею курсу англійською мовою можна прочитати у вступній статті Даррена, а якщо ви не читаєте англійською – заходьте на мою ввідну статтю про 31-денний курс підвищення видимості та якості вашого блога.
Стаття першого дня курсу „Суттєве покращення блога за 31 день” (31DBBB) складатиметься із двох частин:
- Навчальна теорія
- Практичні завдання для блогерів
Сьогодні ми навчимося створювати вступні статті для вашого блога. Нижче буде пояснено, навіщо вам потрібен такий формат.
Що таке вступна стаття?
„Вступна стаття (або пролог) – це короткий огляд ідеї продукту, сервісу або проекту, який ви презентуєте своїм читачам. Пролог повинен бути дуже коротким – в ідеалі не більше 100-150 слів”
У багатьох школах журналістики та на курсах розвитку підприємництва студенти навчаються писати „вступне слово” для свого бізнесу. Основна ідея полягає в тому, що вам потрібен дуже короткий і водночас – надзвичайно „гострий” опис вас та вашого бізнесу. Таким чином, коли у вас виникне можливість коротко виступити перед великою аудиторією (наприклад, на телебаченні) ви не будете вигадувати, що розповісти людям. У вас вже є вступне слово, яке ідеально пасує для таких ситуацій.
Основна мета – коротко повідомити про ваш бізнес і водночас, досягнути того, щоб людина, з якою ви спілкуєтесь, захотіла дізнатися про нього більше.
Вступне слово для блогерів
Попри те, що вступне слово – це в основному інструмент, яким користуються стартапери та підприємці, коли перебувають у пошуку інвестицій для свого бізнесу – створення такого „прологу” може суттєво допомогти розвитку вашого блога.
При цьому одна з основних причин, чому написання прологу може бути корисним для вас, як для блогера, полягає в тому, що завдяки цій простій вправі у вашій голові також викристалізовуватиметься розуміння, про що ви пишете і яка основна мета вашого блога.
Якщо ви й самі не знаєте, про що ваш блог, тоді марно сподіватися, що ваші читачі будуть розуміти це!
Втім, таке розуміння допоможе в майбутньому цілеспрямовано розвивати свій ресурс у всіх необхідних напрямках, включаючи:
- написання контенту;
- просування та пошук читачів;
- пошукову оптимізацію (SEO);
- спілкування з іншими блогерами;
- брендінг;
- дизайн (і т. п.)
По суті кожне завдання, яке ми будемо виконувати в рамках цього 31-денного курсу, повинне ґрунтуватися на вашій основній ідеї, яка буде висвітлена у „вступному слові”.
Інші причини використовувати „пролог”
Звісно, використання передових технік, які застосовуються у бізнесі та журналістиці – не лише забаганка. Адже як тільки вам вдасться створити хороше вступне слово – воно стане своєрідним девізом вашого блогу і чудовим інструментом залучення нових читачів (в тому числі й інших блогерів, журналістів, рекламодавців). Та що там, навіть ваші друзі та родина, можливо, нарешті зрозуміють, чим ви займаєтесь.
Як тільки у вашого блога з’явиться свій пролог – ви зможете використовувати його у безлічі ситуацій. Ось лише деякі з них:
- Заголовок вашого блога – наявність короткого і „гострого” описового заголовку приваблює на ваш блог саме тих відвідувачів, які в перспективі можуть стати вашими лояльними читачами і навіть клієнтами.
- Сторінка „про блог” – сторінка „про блог” також має чимале значення, оскільки більшість відвідувачів хочуть знати, з ким вони мають справу. Чи не тому ця сторінка частенько буває найбільш відвідуваною на блозі (відразу після головної).
- Розмови у реальному житті – якщо ви буваєте на конференціях чи на ділових і партнерських зустрічах то зазвичай маєте можливість розповісти про свій блог. У такому випадку „пролог” також стає в нагоді.
- Візитки – додайте кілька рядків вашого вступного слова на візитку і люди ніколи не сплутають вас та ваш бізнес (блог) з кимось іншим.
- Спілкування з журналістами та іншими блогерами – коли ви намагаєтесь достукатися до журналіста, він як правило виявляється дуже зайнятим. В такому разі ви можете надіслати на його скриньку короткий опис свого ресурсу та запитання, з яким ви хотіли звернутися. Якщо ваше вступне слово буде достатньо інтригуючим, журналіст ніколи не відмовиться з вами поспілкуватися.
- Підпис вашої електронної пошти – ви також можете використати свій пролог, як підпис у електронній скриньці. Таким чином кожна людина, яка буде отримувати від вас e-mail обов’язково ознайомиться з ідеєю вашого ресурсу. До речі, те саме стосується і спілкування у форумах.
- Профілі у соціальних мережах – якщо у вас є акаунт (або кілька) у соціальних мережах, то і тут „пролог” може стати в нагоді. Замість того, щоб писати нудну інформацію про себе та свою діяльність, просто розмістіть там вступне слово. Зацікавлені читачі самі вас знайдуть.
Це лише кілька місць, в яких ви можете використовувати вступне слово. Насправді їх може бути набагато більше.
Автор фотографії:
Завдання на сьогодні
Витратьте кілька хвилин для того, щоб попрацювати над створенням унікального прологу для вашого блога. Якщо у вас уже є таке вступне слово – тоді проаналізуйте його і дайте відповідь на запитання, чи справді цей заголовок приваблює увагу і змушує читача захотіти дізнатися більше.
Як написати вступне слово для вашого блога
- Намагайтеся вирішити проблему або задовольнити потребу своїх читачів – я щиро переконаний в тому, що успішний блог можна створити тільки тоді, коли ви допомагаєте своїм читачам, вирішуючи їхні проблеми або задовольняючи потреби. При цьому вам зовсім не потрібно вирішувати якусь потужну глобальну проблему (як от глобального забруднення). Поясніть людині, як встановити банер чи налаштувати зовнішній вигляд блога – і вона буде вам вдячною. У своєму ж вступному слові коротко розкажіть, які проблеми ви плануєте вирішувати і які потреби – задовольняти.
- Визначте свою аудиторію – для кого ви пишете блог? Кого намагаєтесь залучити на свій ресурс? Якщо ваш блог для тінейджерів – не пишіть вступне слово для старців. І навпаки.
- Намагайтесь бути максимально чіткими і зрозумілими – не змушуйте людей здогадуватися, що ж насправді ви хотіли сказати.
- Пишіть коротко – люди не готові витрачати на вас всю свою увагу (а особливо, коли йдеться про мережу). Відразу переходьте до справи, відкидайте всі зайві слова і пишіть дуже „гостро”.
- Виділяйтесь з „натовпу” – використовуйте несподівані прийоми та нові тактики для того, щоб зацікавити читача.
- Зберігайте інтригу – перед вашим вступним словом не стоїть завдання перетворити всіх випадкових відвідувачів на лояльних читачів. Та й навряд чи це можливо. Але принаймні ваш „пролог” повинен спонукати людину пошукати додаткову інформацію про вас та ваш блог. Він повинен зацікавити!
- Будьте захоплені, але не фанатично! – рівень вашої мотивації та зацікавлення темою стає очевидний практично з перших слів вашого вступного слова. Люди повинні бачити, що вас надзвичайно цікавить тема, про яку ви пишете. При цьому потрібно пам’ятати, що фанатизм не пасує жодній людині (ну хіба що це ваша особливість).
- Будьте готові при необхідності виходити за рамки свого „прологу” – якщо під час спілкування з людиною ви зацікавите її своїм вступним словом настільки, що вона захоче дізнатися більше – ви повинні бути готовими надати їм додаткову інформацію.
Напишіть вступне слово для власного блога
Як тільки ви напишете „пролог” для свого блога – роздрукуйте його і повісте десь поруч із робочим місцем. Нехай він нагадує вам про те, чому ви взялися за ведення блога і чого прагнете досягнути. Можливо, вам навіть захочеться написати окремий запис у свій блог, в якому ви поділитесь процесом створення вступного слова.
А якщо в процесі прочитання цієї статті у вас „народилося” чудове вступне слово для блога, я буду надзвичайно радий почути про це у коментарях.
У наступній статті із рубрики „Суттєве покращення блога за 31 день” ми будемо говорити про створення особливого типу записів, які допоможуть розвинути ваш блог.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)