У черговій статті із циклу „Суттєве покращення вашого блога за 31 день”, автором якого є популярний у всьому світі блогер Даррен Роуз, мова піде про створення спільноти навколо вашого блога та встановлення контактів із вашими найлояльнішими читачами і відвідувачами.
Завдання сьогоднішнього дня полягатиме в тому, щоб написати електронного листа (чи будь-яким іншим чином зв’язатися) хоча б з одним читачем вашого блога.
І хоча ця порада може видатися занадто простою (із серії: „тю, та я й без того чудово про це знав!”) – блогери часто недооцінюють, наскільки ефективною може бути їхня особиста увага до читачів. Скажу лишень, що за рік існування „Української блогосфери” я особисто (в реалі) познайомився не менше, ніж із двадцятьма її коментаторами та постійними відвідувачами, не кажучи вже про тих людей, з якими доводиться щоденно спілкуватися в онлайні. І звісно ж, таке знайомство дуже сприятливо впливає на розвиток самого блога. Адже ви вже не пишете для „віртуальних відвідувачів”. Люди, до яких ви адресуєте своє повідомлення, стають цілком реальними і отримують фізичне втілення. А значить і підхід до ведення блога змінюється.
Але, як би там не було, один аспект був і залишається очевидним: якщо ви приділяєте індивідуальну увагу читачеві чи відвідувачеві – ви суттєво збільшуєте шанси не лише на його повернення та перехід у категорію „постійних читачів”, але й на те, що ця людина стане „вірусним агентом” вашого блога і розповсюджуватиме позитивну інформацію про нього серед своїх друзів, знайомих тощо.
Тому сьогоднішнім нашим завданням буде аналіз коментарів до останніх записів у вашому блозі та ідентифікація тих людей, контакти з якими можуть мати потенційну користь для розвитку вашого ресурсу. Якщо якийсь коментатор залишив якісне доповнення до статті, або дав корисну пораду щодо покращення тих чи інших аспектів блога – не полінуйтесь написати йому короткий лист з подякою на електронну скриньку.
Але пам’ятайте: не варто перетворювати такі „листи-відповіді” на масову практику. Пишіть коментаторам тільки у тому випадку, якщо їхній внесок справді мав значну цінність для вашого блога і ви щиро вдячні за їхні старання. При цьому намагайтесь обрати максимально індивідуальний тон. Напівавтоматичний стиль повідомлення, в якому можна підставити будь-яке ім’я і розіслати по тисячі електронних адрес, не тільки не допоможе вам здобути нового лояльного читача, але й навпаки – викличе відразу у потенційного відвідувача.
Два способи залишити позитивне враження про себе та свій ресурс в очах відвідувача
Як уже було сказано на початку статті: електронна пошта – це далеко не єдиний і не найбільш ефективний спосіб налагодження хороших стосунків із читачами. Ви можете „розширити” його можливості:
- Якщо коментатор залишив посилання на свій власний блог зі свого імені – не пошкодуйте часу на те, щоб зайти і ознайомитися з його ресурсом. Якщо тематика вас зацікавить чи виявиться дискусійною – залишити коментар. Це одна з найкращих технік налагодження стосунків з іншими блогерами на ранніх стадіях існування вашого блога.
- Ще одна (мабуть найпростіша) техніка налагодження стосунків – це підтримання розмови з коментаторами в рамках вашого власного блога. Головне – щоб це були не банальні подяки за кожен, залишений на вашому блозі коментар, а записи, які реально допомагають вирішенню тих чи інших питань і рухають дискусію вперед. Я вже не говорю про те, що достатня кількість коментарів на кожен запис у вашому блозі є чудовим свідченням того, що ресурс живий, активний і продовжує розвиватися.
Пам’ятайте – встановлення „живого” індивідуального контакту з читачем вимагає від вас всього кілька хвилин, а іноді – навіть секунд. Якщо кожного дня ви приділятимете цій діяльності якихось 10-15 хвилин (чи, попросту кажучи, встановлюватимете контакти з 2-3 людьми) то за рік це буде більше тисячі людей, яким ви приділили часточку своєї особистої уваги.
Для скептиків
Даррен Роуз ділиться цікавою історією про те, як він, спілкуючись зі своїм колегою-блогером, почув від нього, що насправді той не хоче отримувати всього лише одного-двох лояльних читачів на день. Він орієнтується на сотні і навіть тисячі.
Вочевидь, той блогер забув звернути увагу на два дуже важливих аспекти:
- Лояльні читачі стають найкращими PR-агентами для вашого блога. Якщо вам вдалося справити по-справжньому виняткове враження на людину – то ця людина майже напевне поділиться позитивним досвідом роботи зі своїми друзями та знайомими. А зважаючи на кількість інструментів для взаємодії в інтернеті – їхній вплив майже неможливо переоцінити.
- Саме лояльні читачі створюють статистику „переглядів сторінок” вашого блога. – Один лояльний читач може переглядати блог по кілька разів кожного дня. Саме він буде „копатися” у найглибших архівах, сподіваючись відшукати там раніше не помічені „перли”. Здобувайте хоча б одного по-справжньому лояльного відвідувача кожного дня, і ви відчуєте, наскільки потужним може бути цей ефект.
І хоча сам по собі принцип створення „швидкого трафіку” має повне право на існування, все ж більшість відвідувачів, здобутих таким чином, покидають ваш блог відразу після того, як вперше його побачили.
На вашому блозі ще немає жодного коментаря?
Типова ситуація в автономній ланці української блогосфери, коли нові (нещодавно створені) блоги ще практично не мають коментарів. Якщо ваш блог також належить до їх числа – проявіть ініціативу: витратьте 10 хвилин на відвідування інших блогів спорідненої тематики та коментування цікавих записів. Головне при цьому пам’ятати, що коментар повинен приносити цінність читачам ресурсу, який ви коментуєте. Інакше ризикуєте досягнути протилежного ефекту. Адже якість в коментарях важить набагато більше, ніж кількість (що б вам не говорили численні паразитуючі SEO-спамери).
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Напиши список з 30 статтей, що заслуговують уваги до прочитання в контексті власного блогу… | my.ukrweb.info УКРВЕБ ІТ веблог | 2009-04-16 | rel | 560 | uk ()