Автор фотографії:
Майже всі ми прагнемо отримати якомога більше зворотніх посилань на наші ресурси. Але мало хто задумується про те, що лінкування до інших статей у інших блогах часто може мати такий само, якщо не більший ефект в плані залучення трафіку на ваш блог. Далі я спробую пояснити, чому так відбувається. Але спершу давайте проаналізуємо, яким чином ідеї розповсюджуються в мережі і яку роль у всьому цьому відіграє звичайний лінк.
Припустимо – ви написали досить непогану статтю. Знову ж таки, припустимо – ваш блог зовсім молодий і ще нікому не відомий (для чистоти експерименту уявімо, що це ваша перша стаття на блозі, який був створений лише вчора). Яким чином можна залучити на неї відвідувачів. Відповідь проста – хоч на перший погляд може здаватися не очевидною: ТІЛЬКИ ЧЕРЕЗ ЛІНК!
Ви можете через аську кинути посилання на статтю своєму найкращому товаришеві; можете прокоментувати улюблений блог, залишивши посилання на своє власне творіння у полі „ім’я”; а можете довго і нудно чекати поки стаття проіндексується пошуковиками і туди повільно але впевнено потече природній трафік. У будь-якому разі, немає сенсу очікувати, що відвідувач знайде вашу статтю раніше, ніж побачить посилання на неї. Хоча ні, можна ще зателефонувати знайомому і надиктувати урл по телефону – тоді формально це буде не лінк. Але чи багато з вас так робить?
Саме завдяки лінкам можна досягнути:
- швидкого розповсюдження ідей всередині блогосфери;
- знайомств та становлення стосунків між блогерами, які міцнішають з кожним лінком (знаю, це звучить дещо прагматично, але так воно і є);
- як наслідок – КОЖЕН блог, який бере участь у такому взаємному обміні посиланнями (link love) – зростає.
Сьогоднішнє завдання – написати лінк-пост
Яскравим прикладом такого запису може бути моя вчорашня стаття, чи, наприклад, стаття Андрія Поданенка. Втім, це зовсім не означає, що у вашій публікації також повинно бути більше 20 посилань на різні ресурси. Вистачить п’яти, трьох чи навіть одного. Головне, щоб це посилання справді було корисним вашому читачеві і доповнювало його користувацький досвід.
Які переваги отримує блогер, коли ставить лінки на інші ресурси
- Пропозиція додаткової цінності читачам – більшість тем досить складно розкрити в рамках однієї статті. Але правда й те, що більшість тем уже розкриті – потрібно просто добре пошукати. Тому, залежно від вашої стратегії, ви можете висвітлювати частину питань на вашому власному блозі, а до іншої частини – просто лінкуватися. Повірте, читач буде вдячний за те, що йому не доведеться самостійно шукати інформацію у Гуглі. Крім того, лінки на зовнішні джерела свідчать про те, що автор справді турбується про різностороннє висвітлення інформації, а не лише про те, щоб «відвідувач, боронь Боже, не пішов на якийсь інший ресурс».
- Підтвердження вашої компетенції – якщо ви знаєте, де знайти потрібну інформацію і у якій статті шукати продовження піднятої вами теми – значить багато часу займаєтесь підвищенням власної компетенції. І читачі це також чудово розуміють.
- Створення стосунків з іншими блогерами. Лінки на інші блоги – це фактично гарантований спосіб отримати увагу від колег-блогерів. Навіть від тих, які вже багато років ведуть свої щоденники і встигли за цей час здобути популярність. Відверто кажучи, я не можу уявити автора, який, побачивши новий беклінк, з якого йде непоганий трафік, не зайшов би на блог, щоб подивитися, в якому контексті там розміщене посилання на його ресурс. І повірте, якщо такий блог зацікавить автора – він з великою ймовірністю згадає про це у своїх власних статтях, віддячивши посиланням на посилання.
- SEO – деякі спеціалісти з питань пошукової оптимізації стверджують, що значення для пошукових показників вашого блога мають не лише вхідні посилання, але й те, куди, наскільки часто і як посилаєтесь ви. При цьому посилання на якісні трастові і звісно ж – тематичні – ресурси додають ваги вашому сайту в очах пошуковиків. Не знаю, наскільки це є правдою, але сам неодноразово чув, що сайт, який посилається на CNN і BBC має куди більшу вагу, ніж той, який ставить посилання тільки на сміттєкаталоги і різноманітні сплоги.
Якщо ж ви хочете зробити лінк-пости своєю звичною практикою (так, як я зробив це у рубриці «3+2+1»), тоді вам доведеться більш-менш регулярно відстежувати нові події у обраній ніші і можливо – підписатися на кілька найбільш цікавих блогів через RSS.
Автор фотографії:
6 типів лінк-постів
Існує багато різновидів публікацій, в яких ви можете використовувати посилання на інші ресурси. Нижче наведено перелік лише найбільш типових з них:
- Розширення тематики чи додавання нових деталей до публікацій у інших блогах. Деякі статті в улюблених блогах «чіпляють» нас настільки, що хочеться продовжити тему і поділитися своїми власними ідеями щодо неї. Це ідеальний приклад симбіозу в блогосфері, коли від спільної діяльності двох або більшої кількості авторів виграє кожен. І в першу чергу – читач.
- Опонування точці зору, висвітленій в іншому блозі. Ще один підхід до створення лінк-поста – це опонування. Якщо ви не погоджуєтесь з чиєюсь точкою зору чи хочете поділитися власною перспективою на те чи інше питання – то можете написати відповідну статтю у власному блозі. До речі, такі дискусійні записи дуже часто стають справжніми генераторами трафіку для всіх блогів, які беруть участь у суперечці. Головне – пам’ятати – суперечка не повинна стати самоціллю. Як тільки дискусія виходить з конструктивного русла – вона перестає приносити користь і цінність, і навколо неї починають збиратися тролі.
- Створення різностороннього і повного зібрання ресурсів на ту чи іншу тему. Виберіть гарячу тему у своїй ніші і зберіть все, що тільки зможете знайти, що стосувалося б цієї теми. В результаті такої роботи у вас швидш за все збереться ціла колекція статей з інших блогів. Відфільтруйте сміття і залиште тільки найякісніший контент. Тепер ви можете написати надзвичайно корисний посібник для людей, які цікавляться обраною темою.
- Швидке лінкування – тут все просто. Побачили надзвичайно цікавий запис і, замість того, щоб зберегти його у закладках – попросту запостили лінк із коротким описом на власний блог. Щоправда для деяких форматів такий «жанр» не дуже підходить. Наприклад, сумніваюся, що я публікував би подібне на «Українській блогосфері». Хоча…
- Масове інтерв’ю, яке ще називають інтерв’ю «з одного питання». Це коли ви знаходите кількох експертів у потрібній вам сфері і ставите їм всім однакове запитання. Потім відповіді можна опублікувати у власному блозі (з посиланнями на ресурси респондентів, звісно ж).
- Пропозиції для подальшого читання у методологічній статті. По суті тут йдеться вже не про лінк-пост у його класичному розумінні, а про звичайну методологічну статтю, в якій ви ділитесь з читачем якоюсь корисною інформацією. Наприкінці такої статті можна дати перелік ресурсів, які варто прочитати, якщо тема зацікавила.
Сподіваюся, сьогоднішня стаття була цікавою. А я тим часом беру дводенну перерву на Христове Воскресіння. Тому бажаю всім солодкої паски і смачної ковбаски. До зустрічі у вівторок.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:І знову про лінкдампи... Ефект і Ефективність. | Персональна сторінка - podarok | uk ()