На відміну від попередньої статті із рубрики «Суттєве покращення вашого блога за 31 день», у якій пропонувалося знайти несподівані точки дотику між блогами та супермаркетами і яка, на жаль, сподобалася далеко не всім відвідувачам, сьогоднішня публікація від Дарена Роуза буде максимально практичною. У ній ми навчимося визначати ключові сторінки блога і спробуємо зробити їх максимально зручними та помітними для відвідувачів.
Які сторінки можна назвати ключовими?
Кожен блог живе своїм життям. У ньому створюються нові публікації і відходять у архів старі статті. Втім, існує набір сторінок, які мають найбільше значення. Без перебільшення – це ті сторінки, на які відвідувачі будуть заходити постійно. Не залежно від того, як давно вони були опубліковані. Тож закономірно, що саме цим статтям повинна приділятися чи не найбільша увага.
Сьогоднішнє практичне завдання полягатиме у визначенні ваших ключових сторінок та їх оптимізації таким чином, щоб досягнути максимального ефекту. Як в плані трафіку, так і в плані залучення нових відвідувачів на блог.
Почнімо із очевидного…
Головна сторінка
Безперечно, найважливішою сторінкою на вашому блозі є його обличчя – головна сторінка (навіть назва говорить про це). Я більш, ніж переконаний, що саме на головну сторінку йде найбільша кількість трафіку як з пошуковиків, так і з різноманітних закладок. Саме тут відвідувачі мають нагоду ознайомитися з останніми статтями. І саме сюди потрапить читач, якщо введе у браузері адресу вашого блога (без будь-яких додаткових вказівок після слеша). Саме головну сторінку найчастіше рекламують (чи використовують, як підпис у коментарях).
Існує безліч способів, які допоможуть оптимізувати головну сторінку вашого блога. Починаючи від дрібних вдосконалень і закінчуючи повним редизайном.
- Перше враження – яке перше враження виникає у відвідувача, який потрапив на ваш блог? Чи здогадаються вони, яка тематика цього ресурсу і скільки часу їм знадобиться для цього? Чи відповідає назва блога його тематиці? Чи вказані ключові слова у тегах, хедері, футері? Куди падає перший погляд відвідувача і чи отримує він ту інформацію, яку ви найбільше хотіли б донести? Ну і насамкінець, чи сприяє оформлення головної сторінки тому, щоб відвідувач, який зайшов сюди вперше, захотів затриматися надовше і переглянути ваш блог більш глибоко?
- Сайдбар – більшість блогів мають сайдбар, який розміщується на кожній сторінці. Проте, можна зі впевненістю говорити, що більшість читачів звертають увагу на сайдбар саме тоді, коли потрапляють на головну. Потурбуйтеся про те, щоб сайдбар виглядав охайно, не був перевантажений різноманітними кнопками та картинками. Спробуйте зробити його максимально інформативним та корисним.
- Шапка/логотип. Варто змінити дизайн шапки вашого блога і розмістити новий логотип – як головна сторінка виглядатиме зовсім по іншому. Подумайте, що можна вдосконалити і яким чином використати найпомітніше місце для того, щоб відкомунікувати тематику вашого блога новим відвідувачам.
- Які цілі вашого блога? Чи закликаєте ви до дії? Перше питання, яке виникає у нового відвідувача, який потрапив на ваш сайт – які цілі цього проекту? Що ви хочете, щоб люди зробили, коли потраплять на ваш блог? Чи хочете ви, щоб вони відразу звернули увагу на головну статтю (або останній опублікований матеріал), підписалися на RSS, натиснули на рекламу, поділилися інформацією про ваш блог з друзями, купили певний продукт?… Як тільки ви визначите свою ціль – необхідні зміни на головній сторінці стануть очевидними. Наприклад, якщо ви хочете, щоб відвідувачі прочитали останню публікацію, а при цьому 80% першого екрану займає реклама – значить ваш блог не відповідає вашим цілям. Це може здаватися очевидним – але більшість блогерів ніколи навіть не задумувалися про це.
Сторінка про сайт
Це часто друга за відвідуваністю сторінка вашого блога. Саме сюди частенько йдуть нові відвідувачі, які зацікавилися тематикою, потрапивши на головну сторінку, і які хочуть дізнатися більше про ваш проект. І саме тут ви можете зацікавити їх ще більше, переконавши, що ваш блог – це саме те, що їм потрібно.
Окрім читачів, які зайшли на ваш блог вперше, сюди обов’язково заглянуть потенційні партнери/рекламодавці/колеги/журналісти/парники/інші блогери, які розмірковують про можливість співпраці з вашим ресурсом.
Тому не варто забувати про цю сторінку. Намагайтесь підтримувати її актуальною і час від часу оновлюйте, коли концепція вашого блога удосконалюється. Адже часто блогер створює цю сторінку нашвидкуруч, коли пише першу статтю у блог. Не дивно – що вона не здатна нікого вразити.
Сторінка про автора (контакти)
Хоча деякі автори до сих пір намагаються залишитися анонімними, приховуючи будь-яку інформацію про себе (і це їх повне право), все ж для серйозного тематичного блога відсутність сторінки про автора з контактною інформацією неприпустима. І звісно ж, як і у будь-якому іншому випадку, інформація на цій сторінці повинна бути актуальною.
Сторінки, які приваблюють найбільший трафік
У деяких випадках окремі наші статті досягають високої популярності. На них посилаються з інших ресурсів, вони потрапляють на перші сторінки видачі пошуковиків, і як наслідок – трафік на них ллється рікою.
Якщо у вас є такі сторінки (для їх виявлення скористайтеся будь-якою аналітичною програмою, на зразок Google Analytics) – то чому б не використати їх, як ще один PR-інструмент для блога? Чому б у таких статтях не дати посилання на максимально споріднені матеріали, щоб допомогти відвідувачам дізнатися про ваш ресурс більше& Чому б не розмістити у такій статті запрошення підписатися на RSS вашого блога? Адже якщо інформація, опублікована у такій статті їх зацікавить – вони з великою ймовірністю можуть стати регулярними відвідувачами ресурсу.
Інші ключові сторінки
Безперечно, на вашому блозі є багато інших ключових сторінок, які, можливо, не оновлювалися місяцями (якщо не роками). До них можна віднести, скажімо, сторінку реклами, сторінку рекомендованих матеріалів. У моєму блозі такою сторінкою є рубрика «Створюємо власний блог». Фактично кожна сторінка, на яку веде постійне посилання з головної – є вашою ключовою сторінкою!
Ще раз проаналізуйте всі свої ключові сторінки і подумайте, яким чином можна їх вдосконалити, щоб досягнути більшої ефективності та взаємодії з потенційними відвідувачами. А я буду вдячний за будь-які коментарі щодо ключових сторінок та можливостей їх оптимізації
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)