Сьогоднішнім завданням в рамках рубрики „Суттєве покращення вашого блога за 31 день” буде створення навігаційної сторінки.
Що таке навігаційна сторінка?
„Навігаційна сторінка” – це сторінка, яка служить своєрідним дороговказом для ваших читачів і допомагає їм знайти необхідну інформацію на блозі, висвітлюючи весь перелік основних тем з лінками на ключові статті блога. Саме ця сторінка не дає покритися пилом вашим архівам і продовжує життя найкращим публікаціям, які можуть піти в небуття під масою нового контенту, яким регулярно поповнюється ваш ресурс.
Які переваги у навігаційної сторінки?
- Вона полегшує навігацію серед ваших архівів. Коли автор витрачає години, а інколи й цілі дні для того, щоб написати корисну статтю – вона хоче, щоб інші люди могли отримувати цінність від цієї статті протягом якомога довшого періоду часу. Навігаційні сторінки гарантують, що принаймні перед новим відвідувачем буде лінк на найцікавіший контент. А читати його, чи ні – це вже залежатиме від самої людини.
- Вона сприяє SEO. Пошукові механізми зважають не лише на ті лінки, які ведуть на ваш ресурс з інших інтернет-сайтів, але й на внутрішню перелінковку контенту. Таким чином ви допомагаєте найкращим статтям піднятися вгору у системах ранжування та збільшуєте шанс, що відвідувачі знайдуть їх, коли студіюватимуть Гугл або Яндекс.
- Вона може стати першим кроком до створення у читача „залежності” від блога. В англійській мові є чудове слово – sticky, яке, на жаль, не має прямого перекладу на українську. Йдеться про певне „наркотичне” сприйняття блога, коли на нього хочеться повертатися знову і знову, поки не будуть прочитані всі до одного матеріали. Мені неодноразово доводилося натрапляти на такі блоги і вони всі без винятку потрапляли до мого рідера. І якщо перед людиною буде перелік найкращих публікацій у вигляді навігаційної сторінки, тоді є чимала ймовірність, що читач внесе цю сторінку у закладки і час від часу повертатиметься, щоб „отримати наступну дозу”.
Типи навігаційних сторінок
Можна виділити кілька типів навігаційних сторінок відповідно до їх оформлення та функції, яку вони виконують.
- Тематичний підхід до навігаційних сторінок. По суті тут йдеться про статтю на певну конкретну тематику, в якій зібрано безліч посилань на споріднені матеріали, які дозволяють глибоко і повно розкрити обрану проблему.
- Хронологічний підхід до навігаційних сторінок. Безперечно, вам неодноразово доводилося зустрічатися з таким підходом в рамках інших блогів. Наприклад, на добре знайомому всім Блогорідері Сергій Пішковцій щокварталу публікує статті на зразок: „Найкраще за зиму”, „Найкраще за весну” і т. п. Це найяскравіший приклад хронологічного підходу до навігаційних сторінок.
- Серії статей. Багато блогерів використовують тактику серійної публікації статей. Яскравим її прикладом є та ж рубрика „Суттєве покращення вашого блогу за 31 день”. І я можу гарантувати, що коли закінчу переклад статей із цієї рубрики – обов’язково опублікую навігаційний пост, в якому зберу лінки на всі матеріали. Сподіваюся, він буде корисним для багатьох блогерів. І особливо – новачків.
Просування навігаційної сторінки
Навігаційна сторінка – це чудовий спосіб залучення нових відвідувачів на ваш блог. Але вона буде ефективною лише в тому випадку, якщо ви навчитесь залучати людей на саму цю сторінку. А для цього потрібно зайнятися її просуванням. Для початку можна проставити посилання на навігаційну сторінку з головної сторінки блога, меню, сайд барів та інших „хот-спотів” вашого блога. А пізніше, якщо така сторінка покаже свою ефективність – можете замовити для неї SEO або самостійно зайнятися просуванням через соцмережі, Twitter та форуми.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)