Сьогоднішнє завдання в рамках курсу «Суттєве покращення вашого блога за 31 день» полягатиме у розробці плану розвитку блога та підвищення кількості його читачів.
Якщо ви хоча б частково дотримувалися порад, наданих у попередніх публікаціях із рубрики, а також інших порад, які були опубліковані в рамках «Української блогосфери», то, безперечно, наразі у вас є доволі якісний тематичний автономний блог. Втім, сам по собі блог не несе жодної цінності, поки він не приносить нікому користі. А для того, щоб ваш блог став комусь корисним – про нього повинні дізнатися люди. І що більше у вас буде мотивованих лояльних читачів – то краще.
Австралійський блогер Дарен Роуз радить скористатися соціальними мережами для розвитку профілю вашого блога. Не залежно від того, будуть це тематичні форуми, сайти закладок, сервіси мікроблогінгу (на зразок Twitter) чи інші сайти і блоги у вашій ніші – час, який ви інвестуєте в розвиток профілу вашого блога не пропаде марно і допоможе вам розвинути ваш власний бренд.
З іншого боку… проведення часу на інших сайтах може бути абсолютно марною затією.
Все залежить від вашого підходу!
Пастка, у яку часто потрапляють (іноді, навіть досвідчені) блогери – це значні витрати часу на тих чи інших сайтах і ресурсах, намагаючись залишити згадку про свій блог та показати свою присутність, без особливого фокусу на дві речі:
- Чи відповідає сайт, на якому ви хочете залишити згадку про себе, вашим інтересам і тематиці;
- Чи маєте ви чітку стратегію та ціль перебування на такому сайті.
На жаль, відповідь на обидва ці запитання часто виявляється негативною. Багато блогерів просто хаотично блукають мережею без жодної особливої цілі чи мети.
20 хвилин твіттера, 5 хвилин вКонтактє, 20 хвилин гугл рідера, потім перегляд фоток друзів у фейсбуці – ось як проводить свій час середньостатистичний блогер. І якщо у вас це відбувається інакше – можу вас поздоровити! Ви на правильному шляху.
Тож не дивно, що наприкінці дня людина з подивом виявляє, що по суті не зробила нічого (або зробила дуже мало) корисного.
Шкода, що так багато з нас стикаються з цією проблемою. Адже інвестування часу в інші блоги та ресурси має вибуховий потенціал для розвитку наших власних блогів… і тим не менше, блогери продовжують марнувати свій час!
Чи можна виправити цю ситуацію?
1. Скільки часу ви маєте?
Спробуйте проаналізувати, скільки вільного часу у вас є кожного дня (чи тижня), який ви потенційно могли б інвестувати у розвиток профілю вашого блога (залишаючи коментарі, взаємодіючи з читачами, спілкуючись з колегами на професійних ресурсах тощо).
2. Опишіть свого ідеального читача
Спробуйте описати читача, якого вам хотілося б бачити на своєму блозі. Для декого ці особливості можуть включати вік, стать, місце проживання. Інші ж будуть менш конкретними. Але більшість блогерів все-рівно можуть уявити, яких людей вони прагнуть залучити на блог. Можливо, у вас уже є такий читач, і ви хочете, щоб подібних відвідувачів ставало більше. Наприклад, ваші бажані читачі можуть бути ідентифіковані, як «фотографи початківці» чи «люди, які працюють над найостаннішими розробками у сфері веб-програмування».
3. Задайте собі запитання
Де можуть «тусуватися» мої ідеальні відвідувачі? Відповідь на це запитання визначає подальшу долю вашого позиціонування. Ось лише деякі потенційні місця, які можуть об’єднувати людей, яких ви шукаєте:
- Flickr – тут зазвичай збираються люди, які цікавляться фотографією. Тому цей сайт може бути дуже привабливим для фотоблогерів.
- Блоги спорідненої тематики – безперечно, у вашому рідері є декілька таких. І зрозуміла річ, що на такі блоги ходять ваші потенційні ідеальні читачі. Долучайтеся до дискусії у коментарях і ви зможете представити для них свій ресурс. А якщо зумієте бути для них цікавими – тоді знайдете постійних лояльних відвідувачів.
- Твіттер – сервіс, який не лише стрімко розвивається, але й дає безліч способів пошуку людей за різноманітними сферами інтересів.
- Форуми – професійні форуми – це місце, де зазвичай «зависають» спеціалісти у тій чи іншій сфері, а також люди, які просто цікавляться темою. Чудове місце для пошуку нових читачів.
Це лише найбільш очевидні місця, де можна зустріти друзів по зацікавленню. Що більше часу ви будете приділяти їх пошуку, то більше нових ідей у вас з’являтиметься.
4. Які можливості відкриваються перед вами для того, щоб «підвищити свою присутність»?
Вам вдалося визначити принаймні кілька основних місць, де збираються ваші потенційні читачі. Але яким чином можна звернути їхню увагу на ваш ресурс? Ось кілька способів:
- Гостьові пости. Якщо йдеться про тематичний блог – більшості з них буде надзвичайно цікаво розмістити якісний тематичний гостьовий пост. Напишіть такий, і ви отримаєте не лише тематичне посилання із спорідненого блога, але й потік зацікавлених відвідувачів звідти ж. Думаю, тут зайве нагадувати, що пост повинен бути надзвичайно якісним і цікавим, інакше від нього може не бути жодного ефекту (або ж ефект буде зворотнім).
- Додавання власних новин – деякі сайти (як от сервіси соціальних закладок) повністю базуються на генеруванні контенту юзерами. За це останні отримують можливість стати трішки помітнішими і донести інформацію про себе до користувачів сервісу.
- Коментування інших блогів. Це найбільш традиційний спосіб звернути на себе увагу. Але, зважаючи на збільшення кількості спамерів у цій сфері, потрібно бути надзвичайно уважним. Коментарі на зразок «матеріал дуже сподобався», або «автор, пише ще» тільки нашкодять. Ваш коментар повинен доповнювати матеріал і приносити реальну користь читачам, тоді вони можуть зацікавитись, що ж за людина залишила такий коментар і перейти на ваш блог. А далі – діло техніки!
- Розвиток вашої мережі, спілкування з іншими учасниками мережі. Якщо ви вирішили розвивати свій профіль у соціальній мережі, тоді основним завданням стає зав’язати якомога більше корисних знайомств і постійно їх підтримувати.
- Сторінки профілів – багато сервісів, у яких ви реєструєтесь, дозволяють заповнити анкету, в якій ви ділитесь інформацію про себе, сферу своєї праці та зацікавлень. Нехтувати можливістю розвивати свій ресурс через подібні профілі – просто нерозумно. Тим більше, якщо ви зумієте розвинутись у цьому сервісі – люди будуть заходити на ваш профіль. А звідти, не виключено, що й на ваш блог.
- Підписи. Більшість форумів дозволяють вставляти підписи у повідомлення. Скористайтесь цією можливістю для того, щоб повідомити людям про свій блог.
- Відкритість до інших людей і готовність допомогти. Якщо ви потрапили в місце, де вирішується та чи інша проблема, яка стосується сфери вашої діяльності – запропонуйте свою допомогу на волонтерських засадах. Іноді це не вимагає практично ніякого часу та зусиль для вас, але приносить величезну користь людям, які шукають допомоги. Звісна річ, так люди зацікавляться вашим блогом і з великою ймовірністю стануть постійними його відвідувачами.
Користуючись нагодою, запрошую українських блогерів написати гостьовий пост для «Української блогосфери», який я з радістю опублікую. Про деталі розміщення гостьових постів читайте у відповідній статті.
5. Розробіть стратегію
Отже, вам вдалося ідентифікувати деякі ресурси, де збираються ваші потенційні читачі, а також виявити можливості, які дозволять «збільшити вашу присутність» на цих сайтах. Наступним кроком буде розробка стратегії вашої подальшої роботи.
- скільки часу ви плануєте проводити на цих ресурсах?
- коли (в який час) робота з такими ресурсами буде найбільш ефективною?
- які саме підходи ви будете використовувати для залучення відвідувачів на власний блог?
- яких цілей ви хочете досягнути, виконавши поставлені завдання? (наприклад, отримати можливість розмістити гостьовий пост, стати модератором, опублікувати певну кількість коментарів чи записів у форумі, познайомитися із власником перспективного блога тощо).
Головне, знайти у своєму щоденному календарі час, для того, щоб займатися цим усім!
6. Аналізуйте свою діяльність та просування
Останнім кроком у ланцюжку підвищення вашої видимості є аналіз того, що вже зроблено і що ще потрібно зробити:
- які сайти ви вже відвідуєте і маєте хороші стосунки?
- чи сприяють ці сайти досягненню ваших довгострокових цілей?
- наскільки ефективно ви проводите час на цих сайтах?
Аналізуючи всі ці речі, ви виявите, що віддача від одних ресурсів зазвичай буває набагато вищою, ніж від інших. Наприклад, ви можете виявити, що Твіттер приносить вам втричі більше відвідувачів, ніж певний блог, на якому ви проводите втричі більше часу! В такому разі, можливо, варто приділити більше увагу Твіттеру і т. п.
Наостанок – намагайтесь дотримуватися балансу
Хоча всі дії, перелічені вище, допомагають суттєво підняти вашу видимість і багато чого досягнути, вам не варто ставати одержимими розвитком свого профілю. Багато блогерів витрачають аж занадто багато часу, намагаючись стати помітнішими. В ідеальному ж випадку потрібно вправно балансувати між користю, яку ви можете принести відвідувачам і маркетингом, для того, щоб розповісти цим відвідувачам про свій ресурс. Якщо один із цих аспектів страждає – загальна продуктивність падає.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)