Автор фотографії:
Майкл Портер (Michael Porter), професор Гарвардської бізнес-школи, відеозапис лекції якого можна побачити на video.management.com.ua, наводить цікавий факт: якісну виноградну лозу можна вирощувати у більшості штатів США, але 95% американського виноробства знаходиться в одному штаті – Каліфорнія. Чому? Тому, що там існує ринок, інфраструктура, школа виноробства. Саме в Каліфорнії існує цілісний економічний кластер, з яким дуже важко конкурувати іншим штатам. Професор наводить практичні приклади: десь в сонячній сільськогосподарчій Арізоні ти прийдеш до банкіра і попросиш кредит під виноробство – і не отримаєш його, а в Каліфорнії – отримаєш. Тому, що в Арізоні банкір запідозрить в тобі радше алкоголіка, ніж бізнесмена (“Що за іграшки з вином, Джо?! Займись серйозним бізнесом. Засій картоплю”), а в Каліфорнії банкіри добре знають виноробний бізнес, знають, що він може бути реально прибутковим і вірять у цей бізнес, тому і отримати кредит буде на порядок простіше.
До чого тут виноробство, скажете ви прочитавши заголовок?
Думаю, що отримати кредит на веб проект, знайти інвестора для нього в Києві набагато важче, ніж у Москві, де індустрія інформації, індустрія медіа була тотально сконцентрована протягом останніх декількох сторіч, не менше, ніж все американське виноробство в Каліфорнії. Якби не незалежність України – УкрВеб ніколи б не отримав і шансу на появу. Лише протекція інститутів вимушеної конкурувати за виборця держави, плюс свій власний мовний кластер, можуть створити попит на новий український кластер Інтернет-ринку. Знову ж таки, цей висновок я роблю з того, що говорить під час своєї відео-лекції професор Гарварду – при всій прибутковості interstate, експортно орієнтованих бізнесів, більшість бізнесів і грошей в США якраз локальні, місцеві, які обслуговують потреби місцевого ринку. Не дуже якісний, але зручно запакований в кириличні абзаци інформаційний і веб-продукт з Москви, як кислувате на присмак вино з Каліфорнії розтікається мегабітами по всій мережі, але десь в холодному штаті Монтана сидять люди, які хочуть до столу горілку, текілу чи канадський ром, і каліфорнійці нічого не можуть з цим вдіяти, вони втрачають контроль над цим ринком. Це, звісно, дуже образне порівняння, але при всій прохолодності українського інформаційного простору, тут мало-помалу виробляється попит на інші “інформаційні напої”, які не зможуть забезпечити .RU цеховики.
Потрібно лише мати системне бачення ситуації і робити корекцію на ці тенденції в своїй щоденній діяльності, в своєму щоденному виборі. Потрібно примусити себе слухати лекції ось таких старих “америкосів” з Гарварду, які не вміють налаштувати мікрофон на початку лекції, але які так яскраво і толково говорять про єдині для всіх тенденції сучасного бізнесу. Тим більше це стосується Мережі Інтернет, яка не знає кордонів і знати не хоче особливостей місцевого бізнесу. Так, в Мережі не побудуєш державний кордон, але в Мережі можна успішно побудувати свій економічно-соціальний кластер. Як? А це вже питання до іншого лектора.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)