Спонсор запису:
Поздравления на день Святого Валентина, смс, сценарии, валентинки
Дослідження, проведене у США і перепубліковане у Кореспонденті показало, що юні користувачі інтернету втрачають інтерес до ведення блогів і схиляються до інших форматів спілкування в онлайні. На передній план виходять соціальні мережі, де можна залишити коротке повідомлення, замість того, щоб писати багатослівний пост у блог.
Я не буду публікувати тут чисел (з ними можна ознайомитися на Кореспонденті), натомість, спробую коротко проаналізувати, чому ж так відбувається і чи означає це майбутню загибель блогів.
Перш, ніж винести особистим щоденникам смертний вирок, давайте звернемо увагу на те, що хоча загальна кількість блогерів у Америці (по Україні таких даних, на жаль, немає) зменшилася, у віковому розрізі ця ситуація не виглядає настільки однозначною. Майже вдвічі упав показник кількості блогерів віком від 12-ти до 17-ти років, натомість серед старших блогерів (30+ років) спостерігається доволі суттєве (більше, ніж на 50%) зростання.
Звідси робимо висновок, що традиційний блогінг переходить зі стану любительського у стан більш професійний. Найближчим тут, мабуть, буде порівняння з любительським радіо, яке колись було таким-само хобі тисяч людей, як сьогодні блогінг. Пізніше радіо перестало бути настільки популярним, але при цьому воно не зникло. Радіостанціями почали володіти люди, які ставилися до цього заняття не просто як до новомодної тенденції і займалися цим не просто „по приколу”, а добре розуміли, навіщо їм це потрібно. Радіо стало більш професійним.
Чому заводили блоги десятки тисяч американських (чи українських) підлітків? Тому що це було модно! По-суті – альтернативи не було. Я пам’ятаю, як вражала мою фантазію можливість створити банальний і шаблонний, але все-рівно – такий бажаний блог на ЖЖ. По-суті, проявити себе перед спільнотою. Адже написане тобою зможуть побачити мільйони. Воно буде доступне в інтернеті. І байдуже, що насправді середньостатистичний запис у ЖЖ переглядає всього кілька людей. Потенційна можливість бентежить і захоплює.
Не було ні Твіттера, ні соціальних мереж. Блоги – це був по суті чи не єдиний доволі простий і доступний прояв Web 2.0 та спосіб самореалізації в інтернеті для 90% його користувачів. Тому не варто дивуватися, що блогів було так багато!
Сьогодні вся ця маса мігрує у нові популярні і модні сервіси: вони створюють профілі в соціальних мережах і з осторогою поглядають на Twitter, лише починаючи відкривати його для себе. У блогах же залишаються ті, хто чітко розуміє, навіщо це їм потрібно. Ті, хто створили блог не тому, що це було модно, а тому, що це було цікаво/корисно/доречно/вигідно і продовжує залишатися надалі.
Простіше кажучи, блоги – більше не інструмент натовпу. Блоги – інструмент людей, які свідомо його вибрали для втілення власних цілей (якими б вони не були).
За підтримки:
Хотите выделиться? Именные автономера в этом помогут!
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Блоги перестают быть инструментом толпы « Web-help ()
Pingback:Новорічне: Вітання, підсумки та плани! | Українська блогосфера ()