Автор фотографії: Juan Farina Попри всі мої намагання показати, що здатність створювати статті не залежить від вроджених здібностей чи авторського таланту, все одно знаходяться люди, які, можливо, й хотіли б завести блог, але при цьому свято впевнені, що у них нічого не вийде, адже вони не вміють писати! Саме для таких „потенційних” блогерів, які не пишуть тільки тому, що сумніваються у власних здібностях – сьогоднішня стаття.
Хоча я ніколи не погоджусь, що вміння писати – це вроджений талант, та все ж мені знайоме відчуття, коли слова даються важко, а письмо „не йде”. Особливо часто такий стан виникає після тривалої перерви у блогінгу або коли у автора немає чітко сформованої ідеї для статті і він попросту не знає про що писати.
Якщо вам доводилося відчувати подібний „ступор”, а можливо навіть „страх” перед письмом, якщо вам знайоме відчуття роздратування, коли доводиться вдесяте видаляти абсолютно „нікчемний” та „нечитабельний” вступний абзац і знову сидіти перед порожнім монітором – тоді у мене хороша новина! Подібні проблеми виникають зовсім не тому, що у вас немає вроджених навичок, а радше через те, що ви ставитесь до письма занадто серйозно, намагаєтесь писати окремі речення чи навіть словосполучення, замість того, щоб писати статтю, не бачите цілісного твору, і переймаєтесь стилем, замість того, щоб працювати над змістом. Існує навіть такий крилатий вислів: „За деревами не бачить лісу”!
На мою думку – ця проблема радше психологічна, ніж якимось чином дійсно пов’язана з талантами. Втім, я спробую поділитися кількома власними порадами, які неодноразово рятували мене в подібних ситуаціях.
- Перш, ніж братися за статтю, переконайтеся, що вам дійсно є що сказати! Численні нарікання на відсутність натхнення чи невміння писати насправді дуже просто пояснюються – людині просто немає чого сказати. Не дивно, що така людина може годинами сидіти перед порожнім монітором і звинувачувати себе у неталановитості. Тут головне дати відповідь самому собі: чи дійсно ви хочете написати статтю прямо зараз (наприклад, щоб дотриматися графіку публікацій)? Якщо так – скористайтеся порадами щодо пошуку тем для статей.
- Починайте «з кінця». Багато авторів (зазвичай не дуже досвідчених) вважають, що їхні статті стають кращими, якщо дотримуватися у них чіткого структурованого підходу: вступ, тіло статті і висновок. Важко не погодитися, що у структурі статті повинна дійсно спостерігатися певна логіка (інакше читач ризикує просто заплутатися у ваших думках). Втім, найкращий спосіб привернути увагу відвідувача – це почати писати про найважливіше з першої стрічки (без довгих передмов). Натомість, багато відомих мені блогерів переходять до найважливішого в кінці публікації, пишучи іноді цілі простирадла тексту, який слугує просто обрамленням (часто – зайвим) для основної ідеї.
- Робіть свої ідеї настільки простими, наскільки це можливо, але не простішими. Це крилата фраза Ейнштейна, яка є дуже доречною і для сфери блогінгу. Приходячи на ваш блог, читач шукає вирішення своїх проблем, а не ускладнення свого життя. Тому намагайтесь писати так просто, як тільки можливо. Втім, це не означає, що потрібно спрощувати свою ідею настільки, щоб вона втрачала будь-який сенс.
- Уявіть свого читача і звертайтесь до нього. Ще одна помилка авторів-початківців та тих людей, які вважають, що не вміють писати, на мою думку, полягає в тому, що вони намагаються писати для широкої аудиторії. Власне, проблема того, що „люди вміють говорити, але не вміють писати” полягає якраз в тому, що говорячи – вони зазвичай звертаються до конкретної людини, співрозмовника, а пишучи – вони намагаються звернутися до цілої аудиторії майбутніх читачів, яких вони не бачать і яких часто попросту не існує.
- Не намагайтесь догодити всім. Намагаючись догодити всім і постійно „згладжуючи” всі „гострі кути” у своїх публікаціях, ви досягнете тільки того, що ваш блог стане сірою посередністю. Будьте готові, що деякі ваші ідеї можуть і будуть критикувати. Це свідчення того, що ваш блог небайдужий і когось таки цікавить.
- Не покладайтеся на власну пам’ять, коли у вас з’явилася хороша ідея для публікації. Завжди, без будь-яких винятків, занотовуйте ідеї для статей, як тільки вони у вас з’являються! Якщо відкласти це бодай на кілька хвилин – ви забудете про ідею зі ймовірністю 99%. Добре, якщо навіть на прогулянці у вас є з собою записник (або диктофон), куди можна занотувати ідею. А найкраще – якщо ви записуєте ідею розгорнуто (не двома словами, а хоча б 2-ма абзацами).
- Багато читайте. Адже читаючи статті інших блогерів – ви розвиваєтесь та навчаєтесь, при цьому отримуючи не тільки нову інформацію, але й поповнюючи словниковий запас та збагачуючи свій арсенал новими письменницьким прийомами (іноді це відбувається підсвідомо). При цьому вчитися можна як на найкращих, так і на найгірших статтях, які вам трапляться на очі. Якщо якийсь багатообіцяючий заголовок вилився у відверто нудну статтю – проаналізуйте, що автор зробив не так. Як можна було зробити це краще, щоб стаття вам сподобалася. І робіть так завжди у своєму блозі.
- Багато пишіть. Як і будь-яка навичка, майстерність написання статей приходить з практикою. Навіть якщо перші ваші публікації будуть далекими від ідеальних і їх майже ніхто не читатиме – не дозвольте цьому зламати вас. Пишіть якомога більше, на різні теми. Спостерігайте за реакцією відвідувачів на ті чи інші статті і аналізуйте, що зробило одні публікації більш популярними, ніж інші.
Втім, я неодноразово помічав, що найкращими виходять не ті статті, ідеї яких ви „висмоктали з пальця” сидячи перед комп’ютером з відкритим вордом і імперативом – „Зараз я буду писати!”, а ті, які прийшли до вас несподівано, наприклад, під час прогулянки парком. Взагалі той факт, що ви постійно думаєте про тему блога (під час прогулянки, стоячи в черзі в магазині, а іноді – навіть тоді, коли ваші думки повинні були б бути заняті чимось іншим) – свідчить про ваш непідробний інтерес до теми. А отже й ідеї для статей не будуть проблемою!
Набагато простіше і ефективніше – адресувати свою статтю конкретній людині, наприклад найкращому другові чи колезі, який цікавиться темою, про яку ви пишете. Звісно, це не означає, що статтю ви повинні починати словами: „Петя, я хотів тобі розказати, що…”, але можете тримати ці слова в думках, якщо вам так простіше сконцентруватися. Весь парадокс цієї ситуації полягає в тому, що пишучи „для однієї людини”, ви з набагато більшою ймовірністю привабите на блог широку аудиторію.
Автор фотографії: suedhang
Добре, якщо в блозі є і схвальні, і критичні коментарі – це природньо і свідчить про інтерес до ваших ідей. Гірше, якщо всі коментарі схвальні (можливо люди пишуть заради лінків) чи критичні (якщо критикують всі – значить, можливо, ви дійсно робите щось не так). Але найгірше, якщо вас взагалі ніхто не коментує – це означає, що ви просто нецікаві читачеві. Просто будьте готові, що якщо ви намагатиметесь догодити всім – вас просто перестануть коментувати.
І, до речі, це найважливіша порада. Якщо ви не будете писати (або „зламаєтесь” після кількох перших невдалих спроб) – то ніколи не позбавитесь переконання, що для писання потрібен талант, а вам просто не пощастило з ним…
За підтримки:
Не устраивает браузер? Вы всегда можете скачать Google Chrome и настроить его под свои потребности!
Давно мечтали о красивом украшении? В таком случае серебренные браслеты могут ускорить исполнение мечты!
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)