Автор фотографії: Zero Creatives Обговорення проблеми трафіку, піднятої у статті „100 відвідувачів… Багато чи мало?” поволі переросло у дискусію щодо того, наскільки ефективною могла б бути реклама онлайн-проектів у офлайні. Наприклад, у транспорті (ззовні або всередині) чи на бігбордах. Тож, не претендуючи на істину (оскільки сам ніколи не практикував такого типу реклами), я вирішив трішки поміркувати над доцільністю офлайнового рекламування невеликих проектів, якими по суті є блоги.
З офлайновою рекламою онлайнових проектів я зустрічався дуже рідко. Під „онлайновими” я маю на увазі ті компанії, основна діяльність яких відбувається саме в інтернеті. Магазин, який рекламує офлайнові товари чи послуги і, „щоб вбити двох зайців”, дописує свій сайт дрібними літерами у правому нижньому кутку – не рахується. Власне, таких онлайнових рекламодавців спадає на думку тільки двоє – це великі українські портали: i.ua (реклама на маршрутних транспортних засобах) та ukr.net (реклама в метро). Думаю, читачі „Української блогосфери” зможуть поповнити цей перелік ще кількома подібними прикладами.
В чому полягає особливість офлайнової реклами?
Офлайнову рекламу, особливо коли йдеться про такий її підвид, як реклама на транспортних засобах чи в метро, доволі складно таргетувати. Тобто, купуючи таку рекламу, ви платите за всіх людей, які її сприймуть, не залежно від того, чи існує хоча б теоретичний шанс, що вони нею зацікавляться. Саме тому офлайнова реклама ідеально підходить для двох випадків:
- коли у вас взагалі немає ринку, і розміщуючи іміджеву рекламу ви намагаєтесь створити попит (приготуйте багатомільйонні бюджети – створення ринку – штука дуже недешева);
- або коли ваш продукт настільки масовий, що потенційні його споживачі знаходяться буквально всюди (наприклад, мобільні тарифи – адже сьогодні практично кожен має мобільний телефон).
Чому реклама в офлайні – не для блогів
Якщо дивитися на цю ситуацію з точки зору власника невеликого нішевого проекту (блога), то стає очевидним, що реклама в офлайні неефективна для них. Відверто кажучи, якось, їдучи в метро, і випадково натрапивши на „саморозміщені” оглошення сайту, який рекламував курси пікапу, я замислився, а на скільки збільшилася б відвідуваність мого блога, якби я розмістив його рекламу в метро? Але, поміркувавши логічно, прийшов до висновку – що ніяк не змінилася б!
„Українську блогосферу” читають люди, які добре знайомі з найсучаснішими інтернет-технологіями та сервісами (або бажають з ними познайомитися). Вони вже ведуть блоги, або шукають інформацію про те, як створити блог. І якщо серед тисяч бабусь, школярів, зайнятих бізнесменів чи до всього байдужих студентів і трапиться одна така людина – то її очі швидш за все будуть прив’язані до монітору сучасного смартфону, де вона спілкуватиметься з друзями у твіттері. Тобто парадокс – навіть у метро до такої людини простіше достукатися через інтернет, ніж повісивши оголошення на стінку.
Автор фотографії:
Звісно, якщо замовити рекламу у прайм-тайм на телебаченні (бажано на одному з провідних каналів) – тоді відвідуваність суттєво зросте, навіть якщо кожен тисячний глядач просто заради „приколу” ввіб’є у браузері назву сайту. Але, по-перше, сумніваюся, що хоча б 1% від тих, хто прийде через таку рекламу, завітає на сайт вдруге, а по-друге, ви уявляєте, яку рекламну кампанію можна розгорнути в інтернеті на ті самі гроші і у скільки тисяч разів ефективнішою вона буде?
Отже, мій висновок такий – рекламуватися потрібно там, де хоча б потенційно є ваша аудиторія (якщо ви не надумали створити новий ринок, але тоді шукайте дуже багатого інвестора). Що стосується офлайну – ефективною буде реклама в рамках тематичних конференцій (вашої тематики) чи будь-яких інших заходів, де „тусується” потенційний відвідувач саме вашого сайту. Така реклама і коштуватиме набагато менше (а можливо – нічого, якщо ви станете інформаційним партнером).
Буду надзвичайно вдячний, якщо ви поділитесь власним (позитивним чи не дуже) досвідом реклами проектів в офлайні. Можливо, я сильно помиляюся, коли думаю, що блоги в офлайні не рекламуються.
Ничто не украсит ваш дом так, как итальянская мебель, дизайн которой изменит ваши представления о хорошем вкусе.
Давно мечтаете но не знаете, как бросить курить? Электронная сигарета поможет вам в этом!
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Блоготиждень №67 « Blogoreader – українська блогосфера та інтернет ()