Минуло більше двох років після публікації на цьому блозі статті про ефективність роботи з біржами лінків „З чого почати монетизацію блога”. З того часу „збігло багато води”. Методи заробітку на автономних блогах та структура прибутку суттєво змінилися. Не раз і не двічі „експерти” різного рівня знань та розвитку прогнозували швидку смерть автоматизованим біржам лінків. І дійсно – кількість сайтів, які розміщують на своїх сторінках код автоматичного додавання посилань дещо зменшився.
Натомість – популярності набирає інший підхід до заробітку на блогах – продаж так званих постових.
Постові – це короткі (одне-три речення) повідомлення, які містять короткий опис та посилання на ресурс рекламодавця. Часто ці повідомлення відділяються від основного тексту статті підписом „спонсор запису”, „за підтримки” чи просто оформлюються іншим стилем форматування, щоб читач міг зрозуміти, що перед ним реклама.
Схоже, що розміщення постових на даний момент – це основне джерело прибутку блогерів. Не пропонує їх – тільки лінивий, або той, хто взагалі не планує монетизувати свої блоги.
Більш потужні методи монетизації, які напряму залежать від розміру аудиторії (трафіку) поки-що доступні тільки обраним блогам. А про найвишуканіші з них можуть мріяти лише найтоповіші українські майданчики. Йдеться, звісно ж, про співпрацю з рекламними агенціями та розміщення медійної реклами – банерів, партнерських блоків, анонсів тощо. На жаль, рекламні агенції продовжують орієнтуватися переважно на трафік, часто упускаючи з поля зору його якість та способи залучення на сайт.
Біржі лінків мертві? Впевнені?
Така зміна пріоритетів та моделей монетизації, які спостерігаються у сучасних блогах, свідчить про дорослішання цієї сфери в Україні та повільний перехід з розряду „просто хобі” до розряду напівпрофесійних ресурсів та бізнесу. Це те, про що розповідав Сергій Петренко на Блогфесті.
Втім, як показує мій досвід, багато начебто „застарілих” методів отримання прибутку на блогах, також поки що рано списувати з рахунку. Наприклад, біржа лінків Sape попри численні нарікання та заяви про смерть такого виду монетизації, продовжує приносити мені хоч і невеликий, але стабільний прибуток. Я не хочу називати конкретних чисел, а скажу лишень, що місячний прибуток однієї біржі лінків приблизно дорівнював вартості річного хостингу «Української блогосфери». Тобто одна тільки Sape за один місяць оплатила 80% моїх витрат на підтримку блога (ще 20% – це вартість домену та дрібного просування).
А щоб не бути голослівним, ось як виглядала структура прибутку даного блога в минулому місяці (вище – джерела, які принесли більший прибуток).
- Блогун – система продажу постових (ручного розміщення спонсорських посилань у постах).
- Sape – біржа автоматичного розміщення посилань.
- Xap – біржа автоматичного розміщення посилань + партнерка. В свій час це була найкраща система продажу лінків, яка в окремі місяці генерувала до 50% прибутку цього блога (в абсолютних числах – до 300 доларів). Зараз мій прибуток у Xap суттєво знизився, оскільки в ній зменшилися ціни на лінки і я суттєво обмежив використання цієї системи. Але мені відомі проекти, які досі заробляють на Xap-і до 1000 доларів на місяць.
- Безпосередні контакти та замовлення постових через поштову скриньку.
- GoGetLinks – ще одна система продажу постових, якою захоплюється багато вебмайстрів. Мені за весь час роботи вона поки-що принесла незначний прибуток. Та все ж позитивна тенденція спостерігаєтья.
- Google AdSense в RSS – поки не зняв цю систему – вношу її до джерел прибутку. Власне, прибуток настільки мізерний, що про нього навіть смішно згадувати. В одній із попередніх статей я вже писав, чому Google AdSense поки що не виправдовує свого розміщення на українських сайтах.
Хто дивиться – той побачить! Хоча перше місце у переліку джерел прибутку зайняла система продажу постових, але на другому і третьому місцях з мізерним відставанням від неї знаходяться дві біржі лінків. А сумарний прибуток від них складає трохи більше, ніж 50% від загального прибутку блога.
Отже, робимо висновки щодо того, наскільки живими є біржі лінків.
P.S.: зверніть увагу, що у цій статті я не відстоюю позицій бірж лінків і не вважаю такий метод заробітку найкращим для блогів (повторюся, що особисто я аплодуватиму стоячи, якщо вони загинуть). Втім, для більшості авторів середньостатистичних блогів питання стоїть інакше: заробляти хоча б щось, використовуючи біржі лінків, чи не заробляти взагалі. Тому що „нормальні” рекламодавці глянуть у їхній бік тільки тоді, коли трафік на їхніх блогах досягне 10 000 відвідувачів на добу – тобто ніколи!
P.P.S.: біржененависникам, можливо, також буде цікаво прочитати чому я продовжую використовувати біржі лінків.
Каждый блогер хочет иметь собственный загородный дом, где можно с удовольствием проводить время и отдыхать.
Если вы никак не можете удобно сесть за компьютером, обратите внимание, не используете ли вы детский стул вместо удобного рабочего кресла.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Tweets that mention Біржі лінків померли! Нехай живуть біржі лінків! | Українська блогосфера -- Topsy.com ()