Про відмінність між читацьким сприйняттям тексту в онлайні та офлайні написано досить багато. Втім зі зворотнім аналізом – тобто оцінкою процесу створення контенту для книг VS створення контенту для блогів з точки зору автора – мені практично не доводилося стикатися. Якщо, звісно, не брати до увагу мою власну статтю на блозі про флеш, в якій в тому числі є і роздуми про переваги онлайн-формату над форматом книжковим.
А сьогодні, майже абсолютно випадково я натрапив на подібне порівняння блогів та книг з точки зору авторської роботи над ними. Особливого шарму статті придає той факт, що автор (точніше, авторка) Emanuele Feronato має досвід як ведення блога так і написання книги. І ділиться своїми особистими враженнями від процесу.
Дозволю собі прокоментувати деякі зі спостережень:
- У книзі можна використовувати тільки текст та зображення, тоді як у блозі – весь набір інтерактивних медіа (звук, відео, програми, які реагують на дії користувача тощо). Це робить книжковий формат більш обмеженим. Наприклад, якщо ви описуєте певну процедуру, яка стосується програмування, у книзі – ви не можете розмістити там лінк на робочу версію програми чи на завантаження сирців коду, щоб читачі самі могли розібратися з проблемними питаннями.
- Книга не передбачає швидкого зворотнього зв’язку. Коли ви публікуєте пост у блозі, за умови популярності вашого сайту і обраної тематики, вже за кілька годин (а іноді – хвилин) стаття обростає запитаннями, критикою, доповненнями. Зав’язується дискусія. Ви можете миттєво зреагувати на ті чи інші коментарі, дати відповіді на запитання буквально через кілька хвилин після їх розміщення чи доповнити статтю новими цікавими фактами, якими поділилися з вами читачі.
- Книгу неможливо відредагувати після публікації. Принаймні, зробити це набагато складніше, ніж відредагувати статтю у блозі. Єдиний спосіб – нове, виправлене і доповнене видання. А на нього редактор піде тільки у випадку, якщо книга матиме шалений успіх.
- Ви не вдома! На мою думку, це один з найцікавіших пунктів! Раніше мені навіть на думку не спадало, подивитися на різницю між книгами та блогами через цю призму. Справа в тім, що коли ви пишете пост – по суті ви запрошуєте читачів на свою територію – до свого дому. Як би там не було – але ваш блог – це ваша фортеця. Саме ви, як автор, встановлюєте правила гри і залучаєте найбільш комфортну для себе аудиторію (хоча деякі умудряються приваблювати і не дуже комфортну).
По суті, ви, як автор, змушені супроводжувати опис у книзі детальними зображеннями для кожного кроку, пояснюючи іноді цілком елементарні речі, оскільки ви не можете бути впевнені, що читач зрозуміє їх без пояснення.
Коли ж людина купує книгу – по суті це вона запрошує вас до себе додому. Ви вже не маєте голосу. Чи не тому книги часто змушені бути більш політкоректними, ввічливими та формальними? Нейтральними, якщо хочете. Їм не варто занадто сильно відрізнятися від людини, яка їх купила, інакше успіх такої книги можна поставити під сумнів.
Особисто мені було дуже цікаво почитати про створення контенту для блогів та створення контенту для книг. Думаю, дана інформація для роздумів стане в нагоді кожному, хто розмірковує про видання власної книги. Бо зрештою, чого у книг не відбереш – то це романтичного елементу. Адже що може бути приємнішим, ніж насолода від читання чудової книги з особливим паперовим ароматом, лежачи в ліжку, коли за вікном дощ?
А ще – купівля книги – це прекрасний спосіб фінансово віддячити авторові, чий контент приніс вам користь або задоволення. Ви ж все одно не користуєтесь і не будете користуватися кнопками „купити мені кави” на блогах!
Если вас заинтересовала бытовая техника в Одессе – обратитесь в магазин Technik.odessa.ua!
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)