На сайті Media Day була опублікована досить-таки цікава стаття, в якій автор розмірковує про майбутнє світової блогосфери.
“Блоги колись були виходом для людей, які хотіли самовиразитися в онлайні. Втім, зі зростанням популярності таких сайтів, як Facebook та Twitter, для багатьох вони втрачають свої чари. І особливо – для молодшого покоління”, – пояснює автор.
Дослідницький центр Pew (Pew Research Center) виявив, що з 2006-го по 2009-ий рік захоплення блогінгом серед дітей 12-17 років зменшилося вдвічі. Серед старших користувачів, віком від 18 до 33 років блогінг у 2010-му скоротився на 2% порівняно з 2008.
Отже, відповідно до останніх даних, ні про яке зростання вже не йдеться. Якщо раніше світова блогосфера подвоювалася щопівроку, то зараз ми можемо спостерігати скорочення кількості блогів.
Самі блогери стверджують, що вони занадто зайняті для написання об’ємних публікацій і розчаровані нестачею читачів. Інші пояснюють, що у них немає жодного інтересу до блогів, тому що соціальні мережі достатньо зручні для підтримки контакту з друзями та сім’єю.
Конкуренти блогів
Чи означає це, що за кілька років ми станемо свідками остаточного вимирання блогів та занесення в червону книгу останніх уцілілих представників блогосфери? Для того, щоб дати відповідь на це запитання, як на мене, потрібно повернутися до причин, які в минулому спонукали людей заводити блоги.
Як відомо, блогінг почав свій швидкий розвиток близько 10 років назад, коли стали популярними такі сервіси, як LiveJournal та Blogger. Соціальних мереж чи сервісів мікроблогінгу в сучасному розумінні тоді просто не існувало, тож блогінг був чи не єдиним способом поділитися своєю думкою з “широкою громадськістю”.
Цілком закономірно, що відносно простий та ефективний інструмент, який дозволяв транслювати свої ідеї, інтереси та думки в інтернет, був взятий на озброєння численними користувачами, для яких можливість “бути почутими” здавалася новою, свіжою і надзвичайно цінною. Ще б пак, якщо раніше ви могли розповісти про свою кішку лише своїм друзям та близьким, то тепер цю інформацію можна викласти в інтернет, і теоретично, доступ до неї матимуть всі користувачі всесвітньої мережі.
До 2004-го року у блогів практично не було конкуренції. А що сталося у 2004-му знає кожен глядач фільму “Соціальна мережа”. Марк Цукерберг створив свій Facebook та дав користувачам ще один спосіб розміщення контенту в інтернеті.
Ключовою відмінністю цього способу була простота. Адже для того, щоб опублікувати статтю в блозі, потрібно спершу її написати – тобто вдатися до складного ментального творчого акту. Для того ж, щоб завантажити фотку у свій Facebook-профіль чи написати щось “на стіні”, багато ментальних зусиль не потрібно. До того ж, соціальні мережі орієнтовані в першу чергу на створення зв’язків – тому всі інструменти, пов’язані із соціальною складовою, розвинуті тут набагато краще, ніж в блогах.
Двома роками пізніше з’явився ще один сервіс, який дозволяв швидко і надзвичайно просто публікувати власні думки в інтернеті. Але головне – самі правила цього сервісу звільняли користувачів від необхідності багато писати – адже будь-яке повідомлення обмежується 140 символами.
Тож всі люди, яких у блогах приваблювала простота та можливість спілкування з друзями, але які не відчували захоплення від необхідності багато писати, зробили цілком закономірний вибір, віддавши перевагу новим інструментам на зразок Twitter та Facebook.
Такі користувачі дійсно більше не мають необхідності в блогах, щоб спілкуватися зі світом. Натомість, вони можуть надіслати швидке повідомлення: поскаржитися на погоду, передати посилання на статті, які їх роздратували, прокоментувати новини чи обмінятися фотографіями. Робити фактично все, для чого, раніше їм доводилося використовувати блог.
Що ж буде з блогами?
Втім, попри всі ці тенденції та прогнози, я переконаний, що з блогами нічого не станеться. І перш, ніж ви спробуєте закинути мені невмінням “дивитися правді ввічі”, дозвольте пояснити своє твердження.
- У блогів немає альтернативи
- Якщо ви прагнете ґрунтовної розмови – повертайтеся до блогів
- Я пам’ятник собі…
- Вміння письмово висловлювати свої думки стає дедалі більш цінним
“Друже, але ти ж сам собі суперечиш! – скажете ви. – Щойно розповідав, як Twitter та Facebook відбирають аудиторію у блогів, і ось уже говориш, що у них немає альтернативи!”
Все так! Соціальні мережі та сервіси мікроблогінгу дійсно замінили блоги для людей, основною метою яких були розваги та спілкування з друзями. Втім, ні Фейсбук ні Твіттер не мають жодних шансів витіснити блоги, які були створені з душею і з ціллю.
Тематичний та професійний блогінг, схоже, обійшла загальна тенденція. Можливо, саме цим пояснюється той факт, що деякі блогосфервіси, такі як WordPress уникнули спаду активності.
Тоні Шнайдер (Toni Schneider), керівник компанії, яка монетизує програмне забезпечення WordPress, пояснює: “WordPress – сервіс основним чином для серйозних блогерів, а не молодих новачків, які переходять на бік соціальних мереж. В будь-якому разі, – додає він, – блогери часто використовують Facebook та Twitter для просування власних статей та залучення ширшої аудиторії. Таким чином сервіси не конкурують, а доповнюють одне одного”.
“Якщо ви шукаєте ґрунтовної розмови – повертайтеся до блогів, – говорить Елайза Камахорт Пейдж (Elisa Camahort Page), засновнеця жіночої блогомережі BlogHer. – Ви не знайдете такого ні в Facebook, ні в 140 символах Twitter”.
Соціальні мережі максимально спрощують взаємодію зі спільнотою. Втім, коли справа доходить до необхідності отримання корисної інформації, навчання чи більш глибокого спілкування, ми повертаємося до блогів.
Справжні професіонали, які могли б багато чому вас навчити, майже ніколи не обмежуються Твіттером та Фейсбуком. Найкращі свої матеріали вони викладають у блогах. До речі, деякі з них задумуються про створення автономних блогів, навіть уже маючи сервісний.
У фейсбуці ви можете прочитати про самопочуття своїх друзів та подивитися їхні фотки, але ви рідко знайдете в ньому інформацію про те, як вирахувати фінансові показники компанії чи правильно налаштувати Linux. В кращому випадку у фейсбук будуть посилання на статті. А самі статті знаходитимуться в блогах.
Власне, соціальні мережі, як і твіттер, виступають такою собі “павутиною лінків” – роздоріжжям та водночас дороговказом, який може спрямувати вас до правильної інформації – для цього у них є достатньо інструментів. Втім, саму інформацію ви швидш за все знайдете в блогах.
Мабуть, людство ще не вигадало більш потужного інструменту для просування власних хобі/бізнесу/особистості, ніж блог. Звісно, Facebook та Twitter також здатні частково справлятися з цим завданням, але найбільшої ефективності можна досягнути тільки поєднуючи ці сервіси. І блог завжди стоятиме в центрі.
Десятки тисяч людей відшукали роботу своєї мрії завдяки веденню блога. Не менша їх кількість знайшли власне покликання, перебуваючи в пошуку тематик і постійно ведучи блог. Власники ж бізнесу, які ведуть блоги для підтримки своєї основної діяльності, неодноразово переконалися, що у деяких випадках блог здатен приводити більше клієнтів, ніж будь-яка традиційна реклама.
З розвитком інформаційного суспільства та розповсюдженням засобів масової комунікації, які сьогодні доступні всім, зростає і цінність вміня влучно висловлювати свої думки на письмі. Якщо раніше “гострим пером” могли похвастатися лише професійні автори, то сьогодні не гіршою навичкою володіє добра половина блогерів, чия кількість у світі вимірюєтсья десятками мільйонів.
Вміння писати знадобиться вам у багатьох сферах життя, а набувається воно з практикою. Саме тому довгі і глибокі статті в блозі кращі, ніж короткі “статуси” у Facebook.
Рас Стіл (Russ Steele), 72-річний каліфорнієць, чиновник Повітряних сил у відставці, говорить, що проводить до трьох годин на день в пошуках цікавих тем та коментування їх у своєму блозі. Все, чого він прагне – це мати можливість донести до суспільства свої консервативні погляди. Хоч Стіл і зареєструвався у Facebook – він залишається вірним блогінгу: “Я краще потрачу свій час на аналітичний пост у блозі, ніж на кучу коротких записів, які потім потрібно надсилати людям. У мене немає потреби розповідати всім, що я йду в продуктовий магазин”.
Загалом же втрата інтересу до блогінгу має переважно віковий характер. Тоді як молодь переходить у соцмережі, люди середнього віку залишаються відданими блогу. Серед 34-45 річних користувачів інтернету відсоток блогерів навіть збільшився. Ту саму тенденцію спостерігаємо і у вікових групах 46-55 і навіть 65-73 роки.
Тож навряд чи щось справді загрожує явищу блогів. Можливо, “затишні щоденнички”, якими прийнято було називати особисті блоги в численних сервісів, рано чи пізно припинять своє існування. Але блогінг, як підтримка професійної діяльності та тематичний блогінг продовжуватимуть розвиватися.
Тут, щоправда, є ризик схилитися до інших крайнощів – що вже частково й відбувається – це стирання рамок між ЗМІ та блогами. Але все ж, як на мене є одна дуже і дуже суттєва річ, яка попри всі тенденції до “зближення” все таки не дає блогам масово перетворитися на ЗМІ. Але про неї я розповім в одній з наступних статей. І так занадто багато тексту, як для одного разу.
Желаете побыстрее снять квартиру в Москве. Обратитесь на сайт Slando.ru. Там вам точно помогут!
Нету времени на уборку огромного дома? Вам поможет домработница, которая возьмет хазяйство на себя!
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Tweets that mention Чому помирають блоги та що буде з блогосферою через 10 років | Українська блогосфера -- Topsy.com ()
Pingback:Блоги: Професійні, тематичні, професійні тематичні і тематичні професійні... | Українська блогосфера ()