Спонсор запису:
Интересует современная кулинария? – заходите на кулинарный портал Cooking.ua
Низкие позиции в поисковике? Платная раскрутка сайта – именно то, что вам нужно!
Автор фотографії:
Заплутались?
Давайте спробуємо розібратися:
- Професійні блоги. Попри розповсюджену думку, професійний блог зовсім не обов’язково повинен бути виконаний на високому технічному рівні чи професійно виглядати. Професійний блог – це той, який ведеться професіоналом. Причому, вибачайте за каламбур, професія професіонала не має значення.
- Тематичні блоги. На відміну від професійних, зовсім не обов’язково ведуться експертами в тій чи іншій сфері знань. Але завжди мають визначену тематику.
- Професійні тематичні блоги. Саме цей різновид блогів мають на увазі, коли говорять: “Кордон між блогами та ЗМІ стирається!”
- Тематичні професійні блоги. Мій улюблений різновид! Це блоги, які ведуться професіоналами у певній сфері, при цьому автори ставляться до своїх ресурсів більш серйозно, ніж до “просто захоплення”: вони пишуть регулярно, корисно і надзвичайно цікаво.
Численні блоги на безкоштовних сервісах на зразок Blogger та LiveJournal є професійними, попри використання недолугих шаблонів оформлення та практично абсолютну відсутність в авторів технічних знань щодо ведення блога. Розуміння елементарних принципів публікації статей та модерації коментарів цілком вистачає для того, щоб зосередитися на головному – змістові.
Професійний маркетолог, архітектор чи фотограф зовсім не зобов’язаний бути ще й професійним програмістом та комп’ютерним поліглотом. Чудовий приклад – блог пілота (командира повітряного судна) Олексія Кочемасова, який обрав безкоштовний сервіс LiveJournal для того, щоб ділитися з іншими своїм досвідом та враженнями від роботи в повітрі. Блогер не лише розповідає незвичайні історії, але й публікує відео з кабіни багатотонних боїнгів під час зльоту та посадки, численні фотографії, коментує процес польоту тощо. Результат: від блога практично неможливо відірватися, оскільки автор втілює мрію мільйонів хлопчаків, які колись прагнули стати льотчиками.
Тематичний блог може виявитися як супервідвідуваним ресурсом на популярну тематику (шоу-бізнес, політика), так і автоматично згенерованим сплогом під AdSense (нерухомість, дорогі автомобілі, фінансові ринки).
Власне тематичний блог також може бути професійним…
Практично всі блоги, назви яких відомі вам за торішніми гучними угодами поглинання та вливання у потужні медіахолдинги, – це професійні тематичні ресурси. В топ-100 Technorati їх також більшість.
Професійні тематичні блоги характеризуються високою відвідуваністю, регулярною та інтенсивною публікацією та поступовим, але впевненим знеособлюванням. Якщо авторського “я” у блозі стає все менше, але при цьому відвідуваність та інтенсивність постингу зростає – значить швидш за все перед вами професійний тематичний блог.
Один з найяскравіших українських прикладів – Watcher.
Такі блоги можуть виконувати різну роль: підтримувати основний бізнес автора, виступати своєрідним освітнім майданчиком, бути “центром підвищення кваліфікації” для блогера та його спільноти тощо.
З таких блогів зазвичай ніколи не зникає “душа” у вигляді авторського “я”. Вони рідко мають більше одного автора. Їхня відвідуваність зазвичай не дотягує до результатів провідних професійних тематичних блогів, але якість аудиторії завжди на найвищому рівні! І якщо вас цікавить певна тематика, то ви швидш за все знаєте всі без виключення хороші тематичні професійні блоги у ній.
Для мене один з найпривабливіших прикладів такого блога, жодну публікацію в якому я не пропускаю – це блог флеш-розробника та дизайнера Антона Карлова.
З визначеннями розібралися, тепер давайте спробуємо дати відповідь, чому ж всупереч загальній тенденції, такі блоги рідко “помирають”, а їх відносна кількість у глобальних масштабах продовжує зростати.
Попри всі відмінності, описані вище, всі ці блоги об’єднує одна спільна риса, яка й робить їх у певному сенсі “безсмертними”. Ця риса – орієнтація на контент! Для кожного з цих блогів контент надзвичайно важливий – а отже їх неможливо замінити інструментами, в яких контент відходить на друге місце (Facebook) або обмежується (Twitter).
До того ж автори професійних і тематичних блогів зазвичай дуже чітко усвідомлюють, навіщо їм потрібен блог, і розуміють, що тих самих цілей неможливо досягнути, використовуючи інші інструменти. Вони працюють над створенням власної спільноти, будують експертну систему, розповсюджують свої знання, займаються підтримкою бізнесу чи перетворюють на бізнес сам блог…
А в одній з наступних статей я поділюся деякими спостереженнями та міркуваннями щодо монетизації різних типів блогів, та тим, як вона відрізняється.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Як заробити з допомогою блога: Особливості прямої та непрямої монетизації | Українська блогосфера ()