Спонсор запису:
Грамотное продвижение сайтов и поисковая оптимизация от SeoProfy
Автор фотографії:
Про непряму монетизацію – тобто заробіток на супутніх продуктах та сервісах і використання блога, як маркетингового інструменту – чомусь задумуються набагато рідше і здебільшого зрілі блогери, які вже спробували “на власній шкірі” і системи лінків, і банерні мережі, і прямі контакти з рекламодавцями. Вони усвідомили, що заробити таким чином пристойну суму здатні лише проекти, орієнтовані на масового споживача – тобто блоги, які по своїй суті вже мало чим відрізняються від традиційних ЗМІ.
На панельній дискусії “Як заробляти на блогах в Україні”, яка вібулася в рамках жовтневого Блогтоберфесту, провідні українські блогери як один зійшлися на думці, що саме непряма монетизація є ключем до розвитку бізнесу навколо блога.
Як “відчути” і обрати власний спосіб монетизації?
Найбільш ефективний підхід до комерціалізації блога, вочевидь, залежить від його типу та цілей, які ставить перед собою автор/власник.
Пряма монетизація буде найкращим вибором для популярних блогів з багатотисячною відвідуваністю, які часто оновлюються і здатні запропонувати рекламодавцям широку аудиторію та високі показники переглядів. В таких випадках блог стає бізнесом “в собі”. Розширюючись та нарощуючи інтенсивність, автор може зіткнутися з необхідністю найму додаткових блогерів, оскільки сам він уже не здатен підтримувати встановлений темп публікацій без втрати якості.
Як наслідок, через кілька років колишній блогер-початківець може виявити, що він уже і не автор зовсім, а радше менеджер. А його ресурс – більше не блог, а радше медіа-проект. Хіба не це відбувається з провідними світовими блогами: Techcrunch, The Huffington Post, Mashable та іншими?
Можливо, популярні відвідувані блоги могли б продавати певні послуги або продукти, але для них набагато простіше і вигідніше продавати свою відомість та аудиторію. Власне їхня основна навичка полягає саме в цьому – у вмінні збирати навколо себе багатотисячну армію читачів та прихильників.
Непряма монетизація
Втім, признаюся вам щиро, особисто для мене набагато більш привабливим є інший тип блогів, які у вчорашній статті я назвав “тематичними професійними”. Це блоги, основна компетенція яких полягає у вузькому, але надзвичайно глибокому і професійному зануренні у вибрану тематику. Блоги, основною цінністю та “серцем” яких є їхній автор, а точніше – його погляд на вибрану сферу та здатність доносити цю інформацію до своєї спільноти.
Оскільки власники таких блогів не женуться за високою частотою публікацій, рідко наймають додаткових авторів та практично ніколи не обирають тематикою “політику”, “шоу-бізнес” чи “гаджети” – то й пряма монетизація таких ресурсів буде менш ефективною. Втім, перед ними відкривається інша перспектива – використання блога та вузькоспеціалізованої спільноти, яка завжди гуртується навколо хорошого професійного ресурсу, як маркетингового, рекламного та PR-рушія для бізнесу.
Подібних прикладів непрямої монетизації в інтернеті можна знайти скільки завгодно. Професійні фотографи отримують куди більші гонорари та додаткових клієнтів завдяки тому, що ведуть блог; розробники програмного забезпечення використовують професійні блоги для просування своїх послуг; консультантам вдається продати більше семінарів та тренінгів, ділячись частиною своєї експертизи у спеціалізованому блозі тощо.
Втім, непряма монетизація не так приваблює новачків. Адже для того, щоб почати отримувати прибуток від такої діяльності, спершу потрібно щось зробити. А вони так вірили, що варто лише створити мережу дорвеїв, встановити кілька сплогів під AdSense та Sape, як тисячі самі потечуть до їхніх кишень…
Висновок
На моє глибоке переконання, непряма монетизація можлива для кожного якісного авторського блога з чітко окресленою тематикою. Головне, дати собі час на роздуми та мотивацію для дій. Сам я зараз намагаюся знайти способи такої монетизації для іншого свого проекту і обов’язково поділюся з вами результатами.
Втім, навіть якщо мислити категоріями блогера початківця із сотнею щоденних відвідувачів, середніми пошуковими показниками та якісним контентом, непряма монетизація виглядає значно привабливіше, ніж намагання заробити на банерах та лінках. Подумайте про це, якщо єдиним джерелом прибутку для вас до сих пір залишаються “постові”.
Якщо ж непряма монетизація вас не приваблює і ви твердо вирішили, що хочете працювати над зростанням показників та трафіку блога для прямої монетизації, то вже найближчим часом я планую опублікувати статтю про те, як заповнити на максимум рекламні місця в блозі.
Залишайтесь на зв’язку і підпишіться на RSS, щоб не пропустити нічого важливого.
Ищете качественные новости интернета для своего ридера? Обратите внимание на портал UBR!
Не удалось распечатать статью, кончился тонер? Нужна заправка картриджей – быстро, качественно и недорого!
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Як я монетизую "Українську блогосферу" | Українська блогосфера ()
Pingback:Чотири поради людям, які хочуть заробляти на блозі | Українська блогосфера ()