На роздуми наштовхнула стаття Тараса Амброза про блогосферну відмазку українців. А й справді – ми, блогери, дуже любимо стверджувати, що українська блогосфера знаходиться у стані розвитку. Ось ще 2-3 роки – і вона “розцвіте”.
В очікуванні чуда ми перебуваємо перманентно. Чотири з лишком роки назад про це писав Максон Пуговський у своєму Блогобізі. Три роки назад про це писав я. І до сьогодні з’являються все нові і нові блогери, які стверджують: українська блогосфера знаходиться у зародковому стані…
І це при тому, що наша блогосфера справді зростає. Останнє дослідження Яндекса показало 40% приріст українських блогів та засвідчило, що наша блогосфера одна з найбільш активних у світі – у нас найбільше “живих” блогів – тобто тих, які оновлюються. Більше, ніж в Росії і набагато більше, ніж у світі (у відносних показниках, звісно).
Тому, мабуть, не зовсім правильно говорити, що українська блогосфера тільки зароджується. Вона відбулася і вона достатньо потужна. Як правильно відзначив Тарас – за абсолютними показниками нам ніколи не зрівнятися з англомовною чи навіть російськомовною блогосферами. Причина очевидна – кількість носіїв мови та користувачів Інтернету в цілому. Але давайте подумаємо, чи дійсно так вже необхідно гнатися за кількістю?
Як на мене, існує 3 основні рушії, які можуть надати українській блогосфері “прискорення” у розвитку:
- Перший, як правильно відзначив Микола Костинян в коментарях до тарасової статті – це загальне зростання кількості українців підключених до мережі Інтернет. В цьому плані все цілком логічно і перспективно – кількість підключень зростатиме (а вона зростає і немає жодних причин, через яку ця тенденція могла б сповільнитись), а значить зростатиме і кількість потенційних читачів українських блогів.
- Другий – це мова. До сих пір значна кількість українців користуються російською чи англійською для пошуку в Інтернеті. Основна причина – глибоке переконання, що знайти цільовий контент українською мовою складно (а в деяких випадках неможливо). І що більше україномовних ресурсів з’являтиметься – то більша ймовірність, що цей стереотип буде зруйновано.
- Третій – це розвиток блогів “не про інтернет” і “не про попсу” (політика, шоубіз і т. п.). Багато якісних ресурсів різної тематики – ось найбільш надійний шлях до розвитку. Зараз практично немає хороших блогів на теми, які б не стосувалися Інтернету, ґаджетів, політики і т. п. Тоді як в рунеті їх уже чимало, а в англомовному секторі – дуже багато. Спеціалізація і прихід в блогінг людей, далеких від Інтернет-тематики – ось чого нам не вистачає.
На моє тверде переконання через кілька років у блогосфері залишаться тільки ті люди, які точно знають, навіщо це їм потрібно. І, можливо, декілька тисяч ентузіастів. Професіоналізм та тематичність візьмуть верх на “блогами як хобі”. А ті, хто зараз дотримується саме такої концепції, переважно “тусуватимуться” в твіттері, фейсбуці чи ще якомусь сервісі, якого поки що не існує.
Лучший способ продвинуть свой бренд – социальный медиа маркетинг. Воспользуйтесь советами специалистов!
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)