Спонсор публікації:
Купить iphone 3gs в Киеве – лучкая покупка среди айфонов по соотношению цена/качества
Читачі особистого блога jarofed.com, мабуть, звернули увагу мій інтерес до київської нерухомості та цикл публікацій на цю тему – зокрема, статтю про житловий комплекс “Паркові озера”. Сьогодні хотів би поділитися деякими спостереженнями, щодо того, яких помилок допустилася компанія-забудовник (Інтергал-Буд), поставивши на відкритість, але не до кінця зрозумівши принципи роботи бізнесу в епоху веб 2.0.
Одним із найбільш яскравих рекламних прийомів, використаних Інтергал-Будом, виявилися так звані “шоу-руми” – повністю готові квартири з ремонтом і оздобленням на другому поверсі ще незакінченого будинку. І, мушу визнати – це надзвичайно потужний маркетинговий хід!
Кожен потенційний інвестор, який приходить поцікавитися умовами придбання квартири, неодмінно потрапляє у шоу-рум – де на власні очі бачить, як виглядатиме його майбутня квартира. А оскільки Інтергал-Буд, мабуть, перший на київському ринку нерухомості забудовник, який пропонує житло економ-класу з повноцінним ремонтом – то й враження у інвесторів залишаються дуже сильні і позитивні. Адже квартири на “первинному ринку нерухомості” асоціюються в покупців із сірими бетонними стінами, в які потрібно вкласти ще десятки тисяч доларів, перш ніж там стане можливо жити. В “Паркових озерах” же наявність ремонту та оздоблення (включаючи всю необхідну сантехніку і навіть кухонну стінку та плитку) роблять можливим вселення відразу після здачі будинку. Детальніше фото обіцяного ремонту можна розглянути за наведеним вище посиланням.
Поставивши на небачену раніше (принаймні, серед будівельних компаній) відкритість і готовність йти на контакт з клієнтами, компанія зробила неможливе – вона зуміла “зрушити з місця” продаж квартир наприкінці 2010-го року, коли весь київський ринок нерухомості знаходився у стані агонії та стагнації. За це Інтергал-Буд, компанію, яка має чимало успішних проектів на заході України, але вперше вийшла на столичний ринок, можна тільки поважати. Та зрештою винагорода за сміливість не примусила себе чекати – сьогодні, за більш, ніж три місяці до анонсованої здачі першого будинку житлового комплексу “Паркові озера”, в ньому викуплено більше 80% квартир.
І ось, інвестори дізнаються, що, м’яко кажучи, не все, що вони бачили у шоу-румах відповідає дійсності. Забудовник планує поміняти плитку у загальних коридорах (яка виглядає дуже красиво і для багатьох інвесторів стала важливим фактором прийняття рішення щодо купівлі) на декоративну штукатурку.
Сам по собі факт заміни хоч і не смертельний, але змушує задуматися про те, скільки ще невідповідностей може виникнути в результаті підготовки квартир до здачі. Адже якщо забудовник дозволяє собі замінити практично ідеальну (з точки зору експлуатації) плитку на куди менш практичний (і дешевший) матеріал – то чи не станеться так, що ламінат в квартирах також буде вирішено замінити на лінолеум, а замість чугунної ванни поставлять пластикову?
І якщо розібратися, проблема навіть не в тому, що замість плитки, яка забезпечує незмінний вигляд коридорів протягом кількох десятиліть, не боїться ударів та подряпин і легко миється від всюдисутніх надписів фарбою та маркерами, мешканці отримають щось зовсім інше. Проблема в тому, що вони купували (платили гроші) за плитку. А забудовник вичекав, поки всі квартири в будинку будуть вже продані, і вирішив внести ось таку “невеличку” зміну з надією, що український народ звик до такого “бізнесу” і промовчить.
Коли в нас з’явиться бізнес 2.0?
Я пишу цю статтю не тому, що “Інтергал-Буд” – це поганий забудовник, а якраз навпаки – тому що це один з найкращих забудовників в Києві, який пропонує унікальні умови і має просто таки неймовірну конкурентну перевагу. Звісно, після успіху “Паркових озер” у компанії дуже швидко з’являться наслідувачі. Але сама компанія може провалитися задовго до того, як вступить в цю конкуренцію. Для цього їй потрібно лише продовжувати обраний курс на “дрібне шахрайство”.
На жаль, український бізнес, ще не вміє вести бізнес по-новому. А по-старому вже не може.
Компанії ще живуть тим безнадійно втраченим минулим коли, реклама по телебаченню чи на бігбордах заміняла будь-яку комунікацію. Яка різниця, що скажуть про них існуючі клієнти, якщо нових так легко залучити, розклеївши плакати у метро?
Правда в тому, що сьогодні, в епоху інтернету, блогів і соцмереж – це вже зовсім не так! Значення має не те, що напишуть про компанію на офіційному сайті чи в рекламному проспекті, а те, що говорять про неї на незалежних майданчиках реальні клієнти. І “керувати” цією розмовою можна тільки одним способом – повністю і на найвищому рівні виконавши свої зобов’язанання перед інвесторами.
Задоволені клієнти кращі продавці продукту компанії, ніж маркетинговий, рекламний та відділ продажу (особливо, коли йдеться про такий важливий продукт, як нерухомість). Незадоволені ж клієнти здатні заподіяти компанії більше шкоди, ніж податкова служба та пожежна інспекція разом взяті. Адже тільки дуже недалекоглядний клієнт вирішить купити квартиру, не пошукавши про неї інформацію в інтернеті. І довірятиме він буде не тому, що написано на офіційному сайті (хто ж напише про себе погано?), а тому, про що розмовляють на тематичних форумах та блогах.
Чи варта репутація компанії кількох тисяч доларів, зекономлених на плитці, коли йдеться про загальні масштаби, які вимірюються десятками мільйонів? Вирішувати, звісно, компанії. Але у мене складається враження, що керівництво ІГБ поки що просто не розуміє, чому в інформаційну епоху, коли думка кожного може (і буде) почута всією спільнотою, так працювати не можна!
Возобновить здоровье поможет китайская народная медицина – лучшие рецепты здоровья и долголетия.
Самая лучшая итальянская элитная мебель для вашего дома или квартиры
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Навіщо витрачати зусилля на "клієнтоорієнтованість", якщо й так купують | Українська блогосфера ()