Спонсор публикации:
Для продвижения своего сайта закажите smm услуги у настоящих профессионалов!
Автор фотографії:
На жаль, більшість нових відвідувачів ніколи не заглядають до архівів, навіть якщо там можна знайти чимало цінної інформації. І це змушує мене час від часу повертатися до найбільш важливих “прописних істин”. Як показує практика, на “Українську блогосферу” до сих пір заходить багато новачків, для яких стаття “Як встановити WordPress на власний хостинг” – це зовсім не “банальщина”.
Сьогоднішня стаття орієнтована в першу чергу на новачків – тих людей, які тільки розмірковують над можливістю створення власного блога, або ж тих, які створили блог зовсім нещодавно і ще не до кінця розуміють, що робити далі.
Досвідченим блогерам вона допоможе систематизувати свої знання і, можливо, підтягнути “пробіли” у деяких аспектах, на які раніше вони звертали менше уваги.
Отже, сьогодні я спробую дуже коротко “пробігтися” по кроках створення блога від ідеї до реалізації (зі врахуванням сучасної специфіки просування в інтернеті).
- Ідея. Передусім, вам потрібно визначитися, про що ви будете писати і відповісти на запитання, навіщо вам блог. Звучить очевидно, але дуже часто люди створюють блоги маючи в голові дуже розмитий образ майбутньої тематики та цілей.
- Напишіть першу статтю. Більшість авторів вважають, що “створити блог” означає купити домен, хостинг і встановити туди блоговий двигун. Насправді це маячня і водночас – найбільш небезпечний стереотип. Повірте, вашим майбутнім відвідувачам начхати на всі технічні аспекти, хоча вас вони можуть і будуть турбувати (особливо, на перших етапах ведення блога).
- Вигадайте назву. Назва повинна бути влучною і легко запам’ятовуватися. Крім того, добре, якщо в ній використовуються майбутні ключові слова, за якими ви будете просувати свій блог. А ще краще – якщо домен максимально відповідатиме назві вашого блога.
- Купіть домен та хостинг. Ще раз подумайте, чи дійсно вам потрібен блог, і якщо після перших трьох кроків бажання його завести тільки підсилилося – виберіть домен та хостинг. Насправді, ви можете обійтися і без останніх, скориставшись безкоштовними сервісами. Але варто пам’ятати про переваги та недоліки автономних блогів перед блогами на сервісах.
- Виберіть двигун та оформлення. Сподіваюся, проблем з двигуном (CMS) для блога у вас не виникне. На сьогодні WordPress є практично безальтернативною системою для ведення блогів і не тільки. А минулого року WordPress отримав винагороду як найкраща безкоштовна система управління контентом у світі (глобально, а не тільки для блогів). Додати до цього простоту та логічну структуру двигунця – і по-ідеї у вас не повинно залишитися сумнівів.
- Додайте віджети соціальних мереж та кнопки Like, Google +1, Tweet. Після налаштування зовнішнього вигляду та основного функціоналу подбайте про те, щоб ваш контент міг просувати себе самостійно.
- Подбайте про SEO. Якщо ваш блог вузькотематичний – тоді SEO в перспективі буде приносити вам куди більше трафіку, ніж SMO. Просто проаналізуйте інтереси своєї аудиторії і намагайтесь використовувати ключові слова у текстах, заголовках, пунктах переліку тощо.
- Регулярно публікуйте нові статті. Частота і періодичність публікацій має значення. Тому що як тільки у вас з’являться перші читачі і ваші статті їм сподобаються – вони реально будуть приходити і перевіряти, чи не з’явилося на блозі чогось нового і цікавого.
- Дбайливо вирощуйте своє ком’юніті. Спільнота вашого блога – це найцінніший ресурс, який може у вас бути. Можливо зараз ви цього не розумієте, але з часом обов’язково відчуєте, наскільки важливими для існування блога є постійні активні читачі.
- Продовжуйте зберігати баланс між технічними аспектами, просуванням (оптимізацією), підтримкою свого ком’юніті та створенням нового контенту.
Визначити, чи достатньо конкретними є ваші наміри, можна дуже просто: спробуйте уявити, що у вас уже є блог і назвіть теми десяти перших статей, які ви там опублікуєте. Якщо ви вкладетесь в одну хвилину, а в думках сформується ще двадцять тем – значить з мотивацією та ідеєю все гаразд.
Саме контент є серцем вашого майбутнього проекту і саме з нього варто починати створення блога.
Зрештою, якщо процес написання першої статті не принесе вам задоволення, а результат буде жахливим, вам не доведеться жалкувати про гроші, даремно витрачені на домен та хостинг. Якщо ж писати статті вам сподобається – відразу напишіть другу і третю – вони допоможуть швидко “стартанути”.
“Українська блогосфера” максимально відповідає всім цим пунктам. Як наслідок – цей блог знаходиться на перших місцях за всіма комбінаціями релевантних запитів у Google. Інакше кажучи, всі запити, які стосуються українських блогів та блогосфери, так чи інакше ведуть сюди.
Зрозуміла річ, що назву потрібно вигадати до того, як ви будете купувати домен.
До речі, автономні блоги навіть зі врахуванням необхідності власного домена та хостинга, все одно можуть бути безкоштовними. При цьому потрібно розуміти, що вибираючи сервіс, який нічого не коштує, ви зазвичай отримуєте відповідну якість. Втім, іноді можна знайти і доволі достойні варіанти безкоштовного хостингу.
Втім, альтернативи завжди існують і про них також не варто забувати. Щоправда, тут я навряд чи стану для вас радником, оскільки сам для цілей ведення блога ніякими двигунцями крім WordPress не користувався.
Якщо ж ви зробили правильний вибір, то запрошую вас ознайомитися з бібліотекою статтей про WordPress. Там ви знайдете практично всю необхідну технічну інформацію, починаючи зі встановлення, налаштування та додавання плагінів, і закінчуючи інсталяцією лічильників, аналітики та деяких корисних покращень, які в майбутньому дозволять більш ефективно просувати блог.
SMM (social media marketing) – це не просто красиве словосполучення, а в першу чергу можливість для вашого блога отримати перших відвідувачів. Соціальні віджети існують для того, щоб користувачі могли ділитися вашим контентом. Звісно, для цього контент повинен бути відповідної якості. Але про це ми вже говорили у другому пункті, чи не так?
Що стосується кнопок, я писав статті про встановлення трьох основних:
Як встановити кнопку Like
Як встановити кнопку Tweet
Як встановити кнопку Google +1
Їх на перших порах буде цілком достатньо!
З часом у вас виробиться своєрідне SEO-чуття: Тобто, пишучи статтю, ви автоматично вставлятимете туди ключові слова. Головне не перестаратися, щоб ваші публікації не перетворилися на: Зайшов я до музею, а там пластикові вікна, купити, зняти квартиру київ, автомобілі б/в дешево, сауна, масаж…
Взагалі, на “Українській блогосфері” не дуже багато статей про SEO, оскільки раніше мене цей аспект не надто цікавив. Втім, після старту свого англомовного ігрового порталу Jar of Games, я, мабуть, звертатимусь до цієї теми частіше. Наразі всі статті зведені в єдиний розділ про SEO та оптимізацію.
Періодичність означає, що як правило не варто вивалювати 10 статей в один день, а потім 2 тижні мовчати. Краще розподілити статті по 1 кожного дня.
Частота означає, що писати потрібно регулярно. 1-2 статті на день – це дуже хороший темп, який дозволить вам швидко розвинутися (при збереженні відповідної якості, звісно). Але в будь-якому разі я не рекомендував би писати рідше, ніж раз на тиждень. Про вас просто забудуть!
Все, що від вас вимагається – ставитися до учаснків своєї спільноти з любов’ю. Навчитися відчувати, що їм цікаво і частіше писати на їхні улюблені теми. Не ігнорувати. Спілкуватися з ними не тільки в коментарях свого блога (що обов’язково!), але й поза ними.
Я дотримуюся правила 10, 20, 30, 40!
10% часу можна потратити на технічні аспекти, 20% – на просування та маркетинг, 30% – на спілкування та підтримку стосунків зі спільнотою і 40% – на пошук ідей та створення контенту.
Що ж, сподіваюся, сьогоднішня стаття була цікавою для вас. І успіхів вам у нелегкій справі створення власного успішного блога.
Хочете виглядати оригінально? Тоді виберіть собі прикольні статуси для сторінок соціальних мереж!
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)
Pingback:Як давно ви читаєте "Українську блогосферу" (опитування) | Українська блогосфера ()
Pingback:Блоґкаст-1. З чого почати блоґ? | C-Pod ()