WordPress, безперечно, найуспішніша блог-платформа, яка повністю домінує серед інших CMS та регулярно отримує престижні винагороди. Втім, ідейний натхненник та засновник WordPress чомусь до сих пір не став мультимільйонером.
Я багато пишу про блоги, і знаю, що більшість читачів “Української блогосфери”, як і я, використовують саме WordPress, як двигунець для своїх щоденників. Втім, мало хто з нас знає історію створення цієї видатної системи управління контентом. Тому сьогодні мені хотілося б трішки розповісти про те, як з’явилася на світ ця CMS і яким чином засновнику WordPress вдалося зберегти його безкоштовним для переважної більшості користувачів. Вашій увазі пропонується адаптований переклад статті Forbes про WordPress.
Мет Муленвег (Matt Mullenweg) був 19-річним першокурсником Хьюстонського університету, коли натиснув на кнопку “опублікувати” під новим постом у блог. Його особистий сайт (Photomatt.net) швидко зростав, і йому були потрібні більш просунуті засоби публікації, ніж закинутий двигунець b2, який він використовував раніше. “Непогано було б мати гнучкість Movable Type, пасинь TextPattern, можливість модифікації b2 і простоту встановлення Blogger”, – подумав він, подумки перебираючи найпопулярніші платформи для ведення блогів того часу.
Цей момент, коли Мет натиснув на кнопку “опублікувати”, а сталося це 24 січня 2003-го року, навряд чи можна порівняти з першою телеграфною передачею Сайруса Філда (Cyrus Field) чи першим клацанням електричного вимикача Джорджа Вестингауза (George Westinghouse), та все ж Муленвегові вдалося створити свою історію. Він створив WordPress – платформу, яка зараз є найпопулярнішою та найбільш розповсюдженою системою управління контентом для численних блогерів в усіх куточках світу.
Сьогодні WordPress використовується на 60 мільйонах сайтів і щоденно їх кількість збільшується ще на 100 000. Сайти, які працюють в хмарному сервісі WordPress, який дає змогу будь-якій людині безкоштовно створити власний сайт, щомісячно залучають 330 мільйонів відвідувачів, які переглядають 3,4 мільярди сторінок. А є ж ще користувачі так званої “автономної” версії WordPress, про яку я зазвичай і пишу на сторінках української блогосфери, і яка передбачає, що користувачі самостійно керують серверами та встановлюють все необхідне програмне забезпечення.
При цьому компанія Automattic, якій зараз належить WordPress, лише в минулому році запустила рекламний сервіс, який дозволить хоча б частково монетизувати найпопулярнішу блог-платформу у світі. У WordPress існують також платні сервіси, але знову ж так, тільки незначний відсоток користувачів платять за додаткові можливості на зразок резервного копіювання. У 2012-му році Automattic планує всього $45 мільйонів прибутку – слабке відображення гігантського впливу компанії.
Муленвег не поспішає. Зі своєю тоненькою борідкою та волоссям по плечі він схожий на тихого месію. Його м’який, хриплуватий голос звучить щиро та переконливо, особливо, коли йдеться про програмне забезпечення з відкритим кодом.
Мет створив свій перший сайт в 12 років, а до блогінгу прийшов у 18, коли йому дуже хотілося поділитися фотографіями з друзями. У 19 він уже програмував достатньо впевнено, щоб вносити код у b2 – його улюблений проект з відкритим кодом.
Після згаданої вище публікації в блозі у січні 2003 року Муленвег об’єднав зусилля з Майком Літлом (Mike Little), який запропонував свою допомогу в розробці нового ПО для ведення блога. Першу версію WordPress вони випустили у травні. На полі, де головну роль відігравав Movable Type, їх сервіс залучив тисячі користувачів за допомогою одного лише “сарафанного радіо”. А після того, як у 2004-му році власники Movable Type вирішили брати з користувачів гроші, успіх WordPress став неуникним.
Життя Муленвега змінив інвестор Тоні Шнайдер (Toni Schneider). До 2005-го року Мет вже відбив безліч атак венчурних капіталістів, які прагнули отримати частку в компанії чи просто поглинути настільки успішний стартап, щоб нажитися на лояльній аудиторії WordPress. В квітні того ж року він публічно вибачився перед користувачами за спробу фінансування платформи за рахунок реклами. Його хвилювало те, що хтось може перетворити WordPress на товар і пустити на вітер всі його зусилля в сфері відкритого програмного забезпечення. “Частково причиною мого супротиву тому, щоб WordPress перетворився на бізнес було те, що я не зустрів того, хто зміг би поєднати бізнес і мою філософію”, – пояснює Мет. А потім з’явився Шнайдер.
У грудні 2005-го року Муленвег відкриває Automattic, а Шнайдер приєднується до роботи у січні 2006-го року в якості генерального директора.
Кількість працівників компанії налічує 120 чоловік, які знаходяться у 26 країнах на шести континентах. І хоча більшість працює з дому, кожна команда (зазвичай це 5-6 людей) має значний бюджет на подорожі. Групи збиралися на Гавайях, в Мексиці та Новій Зеландії. Такий підхід дозволяє Automattic наймати талановитих людей зі всього світу без необхідності пропонувати їм всякі “офісні плюшки”, як це роблять Google, Facebook чи Apple.
Поза Automattic також існує велетенська спільнота розробників та консультантів, як заробляють на WordPress. Нещодавнє дослідження засвідчило, що близько 20 тисяч людей з різних куточків світу надають хостинг для WordPress, створюють сайти на його основі та розробляють для них дизайн.
Чи вдасться колись WordPress стати по-справжньому фінансово успішним? Це ми побачимо згодом, але схоже, засновник найкращої у світі блог-платформи не надто цим переймається.
Покупать одежду теперь проще, ведь есть интернет магазин одежды украина распродажа – для всех и каждого!
Если кто-то говорит: куплю квартиру вторичное жилье, – значит ему стоит обратить внимание на сайт недвижимости.
Схожі записи
Якщо вам сподобалася стаття, буду вдячний за її підтримку у соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+ та вКонтактє)